Saját motor teszt: Suzuki GS500 2007 – Kezdő motornak tökéletes
Vezetési stílusomat dinamikusnak mondanám.
Számomra a legjobban a Dunlop Streetsmart vált be rajta, ami jól bírja esős időben és jól is tapad. A Bridegstone BT45 sem rossz, de az 6-7000 km-nél már elkopott, amíg a Dunlop kb. 10 000-et kibír. A Michelin Pilot Street meg egyenes katasztrófa volt, mert egyáltalán nem tapadt, bár az is igaz, hogy 10 ezer km alatt 0,1 mm-t sem kopott, de számomra nem nyújtott biztonságos használatot.
A Suzuki GS500 bőven elég erős motor ahhoz, hogy bármelyik hegyre felmenjen. Megjártam vele a Grossglocknert, Col de l’Iseran-t és az olaszoknál is rengeteg hágót. Persze, a karburátor egy magasságszint után kissé dadog, de ha a karbiszinkron rendben van, élvezhető még a motorozás. De tény, hogy kényelmesebb lenne egy injektoros géppel túrázni.
Sajnos nem hiába egy olcsó gép a GS. A futóműve egyik csodaszerelő keze alatt sem lesz jobb. Nagyobb tempós kanyarvadászásnál izomból kell tolni lefele és nem úgy fordul, ahogyan a gazdája szeretné. Ültem már sokféle motoron (GTS1000, XBR500, XL1000V , CBF600, XJ600, stb.) és mindegyiket sokkal könnyebb volt vezetni, különösen a CBF600-ast. Ha nem lenne – számomra – ilyen rusnya és 4 hengeres, vennék is egyet, de sajnos nőből vagyok és nem elégszem meg egy motor könnyű vezetésével, számít a külső-belső!
Milyen motort vegyek elsőnek?
És másodiknak?
Fogyasztása kielégítő. Voltam egyszer egy kis szervezett túrán, ahol kb. 50 motoros volt. Azt a csigatempót… Kb. termelte a motor a benzint, amúgy 3,3 l-es fogyasztást mértem. Amikor 150 km-t jöttem haza csőgázon autópályán, akkor viszont a 7,7 l-t megette! De normál közlekedésnél 5 l, kicsit dinamikusabban 6-6,2 körül fogyaszt.
Kezdőknek megfelelő szinten erőteljes, de ha már haladósabban szeretnél menni, az erőhiány kissé kitol az emberrel, mert bizony egy kocsisor előzésekor számolni kell, hogy hiába pakolja vissza az ember lánya 2-ig a sebességfokozatot, ez a motor 110 km/óra felett már nem úgy gyorsul, ahogy Te szeretnéd.
Az én „habtestem” alatt kb 170 km/óra körül van vége, de oda már hátszélre, lejtőre és minden megfelelő külső körülményre szükség van. A gyári plexivel 120 km/óráig még kényelmes az utazás.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Ülés…
Az is valami tragédia, de nekem gyárilag párnázott hátsóm van (dagi vagyok), így kissé elviselhetőbb egy 4-600 km-es napi túra. De egyszer kipróbáltuk Férjemmel, hogy mennyit bírunk egy nap: 7-22 óra között 1025 km-t vezettünk le, és ebből csak 65 km volt autópálya. Szóval túlélhető. De normál állapotok között kb. 100-150 kilométerenként vagy 2 óránként jobb megállni egy kis lazításra.
Mostanra ért meg a motorom arra, hogy kormánycsapágyat kell cserélni, az első futóművet fel kell újítani. A benzincsap 7 évig bírta, kb. 38.000 km-nél lett cserélve. Utóbbinál azt hallottam, hogy ez típusbetegsége.
Lényegében: KEZDŐMOTORNAK TÖKÉLETES!
És hogy éljek egy vezetéstechnikai tréningen asszisztáló motoros ismerősöm mondásával:
„Ezzel a motorral is ki lehet menni a világból, nincs szükség 100 LE-re, meg többmilliós GS1200-asra! Ha valaki megtanul rendesen motorozni egy GS500-zal, az bármit elvezet utána!”