Saját motor teszt: Kawasaki ER-6f – A Zöld Sárkány
Amit tudni kell róla, hogy nem kezdőknek való, akármit is írnak a „szak” újságírók. Tudom neki az nem motor, ami 1000 cm3 alatt van. Ezt a motort kimotorozni csak a ringen lehet, és ott is nagyon nagy tudás kell hozzá, amit én (hála a Kawasaki hazai forgalmazójának) igyekszem is összekaparni!
A motor maga viszonylag egyszerű, csak a hátsó rugóstag előfeszítése állítható. Lóerőben nincs hiány, forgatónyomatékból meg többlet van. Valakit zavar a tükör elhelyezése, szerintem, ha máshol lenne akkor nem lehetne vele a sorok között menni. Az első ülés kényelmes, a fék hibátlan, ezt a ringen lehet igazán megfigyelni, mert én még a gázt húzom, amikor mások már javában fékeznek. Persze néha kimegyek a bukótérbe, az igaz.
A szélvédelme több, mint jó, szinte tökéletes erősen autópályás tempóban sem megy a fogyasztás 5 liter fölé (4,7) városban 4,3 liter 95-ös 100 km-re. A ringen sem tapasztaltam növekedést!
Az ergonómiája nekem tökéletes, minden kézre esik és minden műszert jól látni. Szerencsére ezen még analóg (mutatós) műszerek vannak, ami nekem jobban is tetszik, mint a digitális kütyük. Olyan medmexes!
A sebességváltó zajos és darabos, de csak kis sebességnél, amint versenytempóra kerül a sor, hangtalan lesz és könnyen kapcsolható! Hát ebből látszik, hogy nem szötymörgésre tervezték! Amúgy a motor magától is felgyorsul. A minap is azt vettem észre, a mutató elhagyja a 180-as számot a műszerfalon! Erőlködés nélkül!
Műszaki adatok
Folyadékhűtéses, négyütemű, soros kettes blokk
Lökettérfogat: 649 cm³
6 sebességes, lánchajtású
Tengelytáv: 1,410 mm
Ülésmagasság: 790 mm
Tömeg: 204 kg
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
A motor karakterisztikája miatt nem ajánlom kezdőknek. Kicsit olyan, mint a puskaporos hordó! Egy teszt szerint 3,8 sec alatt van 100 km/h-án, ami szerintem valós adat. Én versenyolajat használok bele és nem eszi meg! A gyári hátsó gumi kicsit csúszik kanyarban, de engem nem zavar. Szép hangja van gyári dobbal is.