KiemeltMotorokMotortesztek

Saját motor teszt: Kawasaki ER-6f – A Zöld Sárkány

Amit tudni kell róla, hogy nem kezdőknek való, akármit is írnak a „szak” újságírók. Tudom neki az nem motor, ami 1000 cm3 alatt van. Ezt a motort kimotorozni csak a ringen lehet, és ott is nagyon nagy tudás kell hozzá, amit én (hála a Kawasaki hazai forgalmazójának) igyekszem is összekaparni!

A motor maga viszonylag egyszerű, csak a hátsó rugóstag előfeszítése állítható. Lóerőben nincs hiány, forgatónyomatékból meg többlet van. Valakit zavar a tükör elhelyezése, szerintem, ha máshol lenne akkor nem lehetne vele a sorok között menni. Az első ülés kényelmes, a fék hibátlan, ezt a ringen lehet igazán megfigyelni, mert én még a gázt húzom, amikor mások már javában fékeznek. Persze néha kimegyek a bukótérbe, az igaz.

A szélvédelme több, mint jó, szinte tökéletes erősen autópályás tempóban sem megy a fogyasztás 5 liter fölé (4,7) városban 4,3 liter 95-ös 100 km-re. A ringen sem tapasztaltam növekedést!

Az ergonómiája nekem tökéletes, minden kézre esik és minden műszert jól látni. Szerencsére ezen még analóg (mutatós) műszerek vannak, ami nekem jobban is tetszik, mint a digitális kütyük. Olyan medmexes!

A sebességváltó zajos és darabos, de csak kis sebességnél, amint versenytempóra kerül a sor, hangtalan lesz és könnyen kapcsolható! Hát ebből látszik, hogy nem szötymörgésre tervezték! Amúgy a motor magától is felgyorsul. A minap is azt vettem észre, a mutató elhagyja a 180-as számot a műszerfalon! Erőlködés nélkül!

Műszaki adatok

Folyadékhűtéses, négyütemű, soros kettes blokk
Lökettérfogat: 649 cm³
6 sebességes, lánchajtású
Tengelytáv: 1,410 mm
Ülésmagasság: 790 mm
Tömeg: 204 kg

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A motor karakterisztikája miatt nem ajánlom kezdőknek. Kicsit olyan, mint a puskaporos hordó! Egy teszt szerint 3,8 sec alatt van 100 km/h-án, ami szerintem valós adat. Én versenyolajat használok bele és nem eszi meg! A gyári hátsó gumi kicsit csúszik kanyarban, de engem nem zavar. Szép hangja van gyári dobbal is.

Nagyon jó vele motorozni! És nagyon szép is!

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük