EseményekMotorkiállítás

További újdonságok 2008-ra az EICMÁ-n

A hazai pályán az itáliai gyártók alaposan kitettek magukért, de újdonságokért a japánoknak sem kellett a szomszédba menniük. A már nem is olyan távoli jövőt idéző technikai újítások mellett némelyeknek még viccelődni is maradt idejük. Így volt ezzel például a Honda is.

Az olasz kiállításon a Honda stand legnagyobb sztárja a teljes egészében Olaszországban tervezett CB1000R volt. Egykarú lengővillája, az alacsonyra helyezett, szögletes kipufogódob és a radiális féknyergek különleges külsőt kölcsönöznek a modellnek. A cég abban is reménykedett, hogy ezzel a géppel talán a kiállítás legjobb motorja címet is bezsebelheti. A standon még egy átépített verziója is szerepelt ennek a modellnek a különleges, egyedi motorok kedvelői számára.

Nagy volt a nyüzsgés a már korábban, a 40. Tokyo Motor Show-n október 26-án bemutatott, automata váltós sport-cruiser, a DV-01 körül is. Ezt a hosszúkás testű, 700 cm3-es blokkal szerelt, futurisztikus formájú motort a legújabb fejlesztésű, „emberbarát” (Human-Friendly Transmission – HFT) automata váltóval szerelték fel. A rendszer két automata fokozattal rendelkezik: a D állásban normál automata váltóként funkcionál, S állásban pedig sportos élményt biztosít a pilótájának. Ezen kívül 6 sebességes váltóként is üzemel.

Természetesen a Honda cég a robogósokról sem feledkezett meg, így bemutatták a legújabb Forza modellek X és Ex változatait. Utóbbi hétsebességes váltót kapott. Az új Lead 108 cm3-es, egyhengeres motorja elektromos benzinbefecskendezéssel készül. Ennek a kétkerekűnek alacsony a padlólapja és jó nagy rakodóhelyet hagytak az ülés alatt is. A robogók között legnagyobb sikere mégis talán az SH Edo kiegészítőknek volt. A kiállított 125-ös miden felületén megjelentek a vicces rózsaszín manók, akik átvállalták a nehéz feladatokat a motoralkatrészektől. De olyan is van köztük, aki látszólag nem csinál semmit.

A BMW hat új modellel jelent meg a kiállításon, ezek közül hármat eddig sehol nem láthatott korábban a közönség. A figyelem középpontjában az új F 800 és az F 650 Gs modellek voltak ezen a héten. Mindkét típust a 800 S hajtóművéből kifejlesztett kéthengeres blokk hajtja. Míg az F 800 elsősorban az úttalan utakra való, az F 650 GS tökéletesen viselkedik az aszfalton. A váza és a lengéscsillapítása teljesen új fejlesztés, ahogy az is, hogy a szíjhajtást ezúttal láncra cserélték.

A G 450 X enduro Joel Smets korábbi világbajnok ajánlásával került a standra. A gép új vázzal, egyhengeres, négyszelepes, 50 lóerős motorral, és hosszú, lapos üléssel készül. A látványos BMW standon megtekinthettük a GS 1200 R-t és az Adventure-t is, valamint az új Hp2 Sport modellt, amelyet korábban, a párizsi kiállításon mutattak be. Habár ez utóbbit az ikerhengeres R 1200 S inspirálta, valódi szörnyeteg lett belőle, amely a 130 lóerős leadott teljesítmény mellé mindössze 178 kg-ot nyom.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Habár a Derbi márka 2001 óta a Piaggio tulajdonában van, a Simeon Rabasa által 1922-ben lefektetett szellemiség mit sem változott azóta. A márkának rengeteg rajongója van azóta is a fiatalabb korosztályban. Az 50 cm3-es kategória vezetője úgy döntött, hogy 2008-tól szélesíti a modellpalettát, és megpróbál betörni a 125-ösök piacára is a legújabb, négysebességes váltóval szerelt modellekkel.

Az 50 cm3-es osztályban a legújabb modell a DRD EVO, egy olyan supermoto, amelyet most először nem az endurók inspiráltak. Az acél vázra felépített kétkerekű mindenkit a legendás Derbi Senda modellre emlékeztet, amelyből félmillió darab fogyott a 90-es években. A 125-ös kategóriába tett kirándulást ezúttal a Terra Adventure jelenti. Az alaposan felextrázott motor a kényelemre is sokat ad. A Derbi standján kiállították a Mulhacen Café 125- és a Mulhacen 659 modelleket is. Utóbbi Angel Nieto, többszörös világbajnok motorversenyző, spanyol nemzeti hős emlékére készült egyedi darab.

Az új Kawasaki Ninja az a motor, amit talán mindenki szívesen kipróbálna. A modell agresszív, sportos külsejével vonja magára a figyelmet. Az Akashiban székelő japán cég két új variációt dolgozott ki a témára: a Ninja ZX-10R és a Ninja 250R is hatalmas sikerre számíthat. Előbbi a szezon leginkább vágyott motorja címért száll ringbe, hiszen a sebességet hatalmas erővel, és mellette kitűnő biztonsági felszerelésekkel ötvözi. A Ninja 250R egy kis-nagy sportmotor, amely nemcsak hogy kényelmes, de nagyon könnyű vezetni is.

Természetesen a Kawasaki 2008-ban is megmarad a klasszikus lime-zöld színnél, de ezúttal a palettára sikerült becsempészniük némi gyöngyház-fehéret és narancssárgát is a különcök kedvéért. A kiállítási standon az egyéb érdekességek mellett megtekinthettük a már gyártásban lévő hatalmas Tourer 1400GTR-t, és a supersport modellt, a ZZR 1400-at is.

A KTM, a sorozatgyártású sportmotorok piacának egyik vezető márkája történelmének mérföldkövéhez érkezett, mikor Milánóban bemutatta az első “Made in Austria” Superbike-ot, a KTM 1190 RC8-at. Az új modellt a cég vezérigazgatója, Stefan Pierer leplezte le még november 6-án a sajtó képviselői előtt. Az RC8 egyébként az „Ausztria legerősebb sorozatgyártású motorkerékpárja” címet is magáénak tudhatja mostantól.

Az 1190 RC8 szíve egyébként egy teljesen új fejlesztésű, sportos, kéthengeres hajtómű, amelyet már ismerhetünk az LC8-asokból. Legnagyobb teljesítménye 155 lóerő, maximális nyomatéka pedig 120 Nm. Az egyedülálló, könnyű, acél csőváz, a legjobb minőségű lengéscsillapítók és fékalkatrészek és egyéb szokatlan műszaki megoldások – mint például a motorkerékpár alatt elhelyezett kipufogók – teszik teljessé az új modellt. A gép súlya teletankolt állapotban 200 kg. A modell 2008 márciusától lesz kapható narancssárga-fekete és fehér-fekete színösszeállításban.

A Suzuki minden 2008-as modelljét bemutatta már korábban, de Milánóban az összes új motorkerékpár megtalálható volt a standon. A legendás Hayabusa GSX1300R újratervezése során még erősebb blokkot és megnövelt hengereket kapott, ezzel együtt még kényelmesebb motorozást ígér a jövő évre. A novembertől megvásárolható motoron a Suzuki Drive Mode Selector (S-DMS) segítségével a sofőr kiválaszthatja a vezetési stílusának megfelelő beállítási módot. Az új verziónál a többi újítás mellett a károsanyag-kibocsátási szintet is csökkentették.

A jövő év elején piacra kerülő 750-es és a 600-as GSX-R-ek az új, agresszív megjelenés mellett szintén megkapták a S-DMS rendszert. A B-King (GSX1300BK) nagyon gyorsan vált kedvenccé a csupasz motorok kedvelői között elegáns stílusának és minőségi alkatrészeinek köszönhetően. Habár valószínűleg az 1340 cm3-es 184 lóerős blokk is hozzájárulhatott a népszerűséghez.

Kifejezetten az olasz piacra készült a SIXteen, a 125- és 150 cm3-es változatban megvásárolható nagykerekű robogó, amely jövő tavasszal kerül az üzletekbe. A GSX650F négyhengeres 2008-ra komplett új dizájnnal készül, míg a custom szektort két modellel, az Intruder M1800R2-vel (VZR1800N) és a C1800R-rel (VLR 1800) támadja meg a Suzuki gyár.

A legendás angol motorgyár, a Triumph már sok arcát megmutatta a világnak. Ezúttal újabb kettővel készült: a Speed Triple és a Rocket III túraváltozata borzolta a konkurencia idegeit a vásárvárosban. A Speed Triple dupla bölcsővázzal, magasra húzott kipufogóval és dupla fényszóróval készül a következő évre. A Magura kormány marad, de a villa változik, ezúttal eloxált Usd teleszkópokkal parádézhat majd a modell 2008-ban. Az új, radiális Brembo fékek mellett a hagyományos, háromhengeres blokk 131 lóerővel kecsegteti a vásárlókat.

A Rocket III Touring-ot a hosszanti elhelyezkedésű, háromhengeres blokk legújabb, 2300 cm3-es verziója hajtja. A kényelmes túrákra tervezett cirkáló bőr nyeregtáskákat, krómozott bukócsövet, és fejidomot tudhat magáénak, ami valóban alkalmassá teszi a modellt a távoli helyszínek leigázására.

Hogy az olasz közönség is láthasson valami újat, a Yamaha az Yzf-R1 modell limitált változatát leplezte le Milánóban. A Noriyuki Haga színeire festett motorkerékpár az R sorozat 10. évfordulóját, valamint a 2007-es Superbike konstruktőrök bajnokságán elért eredményt hivatott ünnepelni. Az egyedülálló, felmatricázott replika modellt Aldo Drudi tervezte, és már meg is vásárolható 14.695 Euróért.

Az 500 darabos széria 41-es sorszámmal ellátott darabját maga Noriyuki Haga írta alá. Erre a példányra november 9-től az E-bay-en lehetett licitálni. Az így összegyűlt pénzzel a milánói Clinica De Marchi-t támogatja a japán motorgyár, ahol a beteg gyerekek számára építenek majd egy speciális játszószobát az összegyűjtött pénzből.

Természetesen ezzel még mindig nem merítettük ki a Milánóban látható érdekességek hatalmas listáját. Arról, hogy mi minden volt még, hamarosan tovább olvashatok. A cikk hozzászólói között pedig a 2007-es KTM fesztivál rajongóknak szóló kiadványát sorsoljuk ki.

eicma2007 163
eicma2007 166
eicma2007 167
eicma2007 169
eicma2007 212
eicma2007 213
eicma2007 214
eicma2007 215
eicma2007 216
eicma2007 217
eicma2007 218
eicma2007 263
eicma2007 342
eicma2007 343
eicma2007 344
eicma2007 345
eicma2007 346
eicma2007 348
eicma2007 349
eicma2007 350
eicma2007 351
eicma2007 352
eicma2007 353
eicma2007 354
eicma2007 356
eicma2007 357
eicma2007 358
eicma2007 359
eicma2007 360
eicma2007 361
eicma2007 362
eicma2007 363
eicma2007 366
eicma2007 367
eicma2007 368
eicma2007 369
eicma2007 370
eicma2007 371
eicma2007 372
eicma2007 373
eicma2007 374
eicma2007 375
eicma2007 376
eicma2007 377
eicma2007 379
eicma2007 380
eicma2007 381
eicma2007 382
eicma2007 383
eicma2007 384
eicma2007 385
eicma2007 386
eicma2007 387
eicma2007 388
eicma2007 399
eicma2007 400
eicma2007 401
eicma2007 403
eicma2007 404
eicma2007 405
eicma2007 406
eicma2007 407
eicma2007 408
eicma2007 425
eicma2007 440
eicma2007 441
eicma2007 442
eicma2007 444
eicma2007 445
eicma2007 446
eicma2007 447
eicma2007 448
eicma2007 449
eicma2007 Derbi Terra 125
eicma2007 Derbi Terra Adventure

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük