KiemeltMotorokMotortesztek

Saját motor teszt: Hogyan lettem márkabuzi – KTM Duke 390

ktm duke 390 2Ekkor már hetek óta a netet bújtam, hogy megtaláljam az „igazit”, bár mióta ültem egy KTM-en, azóta csorgott érte a nyálam. A 390-es Duke tökéletesnek tűnt a számomra, bár az ára kicsit elriasztott, ezért próbáltam alternatívát keresni. Sajnos sok, a 400-as kategóriába tartozó motor japán belpiacos, nagyon nehéz hozzájuk alkatrészt kapni, így azokat egyből elvetettem.

Végül csak nem hagyott nyugodni a kis darázs és az eltelt időnek köszönhetően azon kaptam magam, hogy a pénzem is összegyűlt rá, így végül nyakunkba vettük az országot, hogy – számomra látszólag – a világ másik felén megnézzünk egy használt motort.

Szerelem volt első látásra. Persze adtam a lazát, hogy „mi ez a karc?” miközben nem is volt semmi, engem pedig majd’ szétvetett az izgalom, hogy ráülhessek. Megegyeztünk. Párommal beszálltunk a kocsiba és ahogy befordultunk a sarkon egy forgószél energiája robbant ki belőlem miszerint: „úristendegyönyörűésteisláttadhogymennyirenekemvaló?”

Így lettem KTM-es.

A legnagyobb kis Duke:

A választás eleinte nem tűnt olyan egyszerűnek, hiszen alig ötven kiló lévén fontos volt, hogy elbírjam a motort, lehetőleg ne csak álló helyben (aki van olyan elvetemült, mint én, hogy egyedül is megindul, mert kilométer hiánya van, jó ha erre odafigyel).

Mikor a motoros körökben mozgó ismerőseim meghallották, hogy a KTM-et szemeltem ki, próbáltak érveket felhozni ellene, leginkább a magas szervizköltségre hivatkoztak. Azt kell, hogy mondjam, hogy ez a kis Duke-ok esetében biztosan városi legenda. Az elmúlt két évben a kötelező olajcserén kívül (amit egy nálam hozzáértőbb ember maga is meg tud otthon csinálni) csak akkor költöttem a motorra, mikor bukócsövet-és gombát rakattam rá – egyébként mindkettőt ajánlom (kis Duke-ok esetében szükséges a cső a gombához).

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az enyém egy 2016-os példány, tehát még a korábbi stílust képviseli. A maga 148 kilójával (megtankolva!) bőven a könnyű kategóriába sorolható, ehhez társul a 44 paci, aminek az én 50 kilóm még táskával felpakolva sem kottyan meg. Én városban közlekedésre és túrázásra is használom, így úgy gondolom, minden funkcióját megismertem.

A városban a sorok között nagyon könnyű vele manőverezni, szinte mindenhol elfér, ahol egy bicikli is, a túrákon pedig számomra tökéletesen élvezhető tempót tudok vele tartani. Bevallom utast még nem vittem, nem is tervezem, így arról sajnos nem tudok nyilatkozni.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Karvázy Ami

Nagyjából két vagy három éves lehettem, mikor először ültem motoron. Egy kék Simson volt az, bár ezt csak fénykép tanúsítja, mivel az akkori emlékeim még eléggé halványak.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük