KiemeltMotorokMotortesztek

Saját motor teszt: Hogyan lettem márkabuzi – KTM Duke 390

ktm duke 390 4Mind a hivatalos tesztek, mind az általam megkérdezett tulajdonosok a kényelmetlen ülést hozták fel egyetlen hátrányaként, de meglepő módon nekem egyáltalán nem kényelmetlen hosszú úton sem, pedig ami a hátsómat illeti, a párnáim hagynak némi kívánnivalót maguk után.

A motor elképesztően fordulékony. Kakucs-ringen egy tapasztalt lovassal a nyergében szétalázná a mezőnyt, ami egyrészt a tömegközéppontjának, másrészt a súly-lóerő aránynak köszönhető. Az egy hengert pedig hiába szokták traktornak csúfolni, harap a kis dög.

Sem előzéshez, sem egyéb műveletekhez nem kell visszaváltanom, ami az ötvenes kategória után szinte fénysebességnek tűnik. A teljesítményét leginkább olyan hétezres fordulat környékén érezni, ilyenkor érdemes kicsit kapaszkodni, mert bizony a nulla szélvédelem nem viccel, pillanatok alatt hátratolja az embert az ülésen.

A nagyobb (vagy csak nagyobbnak látszó) motorral rendelkezők előszeretettel viccelődnek a kis darázzsal mindaddig, míg el nem indulunk és rájönnek, hogy ez a kis vas nem is olyan játékmotor, mint amilyennek tűnik. Csapatos gurulás terén főleg nálam nagyobbakkal van tapasztalatom, akik amellett, hogy meg szoktak várni, sokszor meglepődnek, hogy kinézetéhez és méretéhez képest mennyire fürge tud lenni a Kisherceg, ha odahúzom neki. Papíron 170 km/h a vége, nem mondom, hogy kipróbáltam, de azt hallottam 165-ig simán elcsorog.

A 11 literes tankból a Duke 3-4 litert eszik meg százon, ami több, mint ideális. Az ülés a hozzám hasonló égimeszelőknek már-már alacsony, a magam 170 valamennyi centijével magasságra már a 690 lenne tökéletes. A blokkolásgátló is csábító lehet kezdők számára, engem nem egyszer mentett már meg kicsúszástól.

Minden túlzás nélkül azt gondolom, hogy nem volt hülye, aki a kis Duke-sorozatot megálmodta, mind a futóműve, mind a kiváló minőségű fékek emelnek a széria megítélésén.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Nekem ez az első „nagymotorom” és azt kell, hogy mondjam, ha újra választhatnék mit vegyek, újra őt választanám. Egyszerűen szerelem volt első látásra és vezetésre is.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Karvázy Ami

Nagyjából két vagy három éves lehettem, mikor először ültem motoron. Egy kék Simson volt az, bár ezt csak fénykép tanúsítja, mivel az akkori emlékeim még eléggé halványak.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük