fbpx

Teljesült a papírforma: gyorsasági motoros OB

A hazai versenyszezon zárásaként szeptember 4-6-án a Hungaroringen került megrendezésre a gyorsasági motoros országos bajnokság utolsó futama, ahol Juhász Dávid a Team Suzuki színeiben állt rajthoz.

Az open kategóriában Dávid továbbra is az új Suzuki GSX-R 1000K9-et lovagolta meg. Az időmérőn sikerült megszereznie a pole pozíciót, és mivel a technika is jól működött nagy eséllyel indult a kategória első helyéért. A kitűzött céltól Dávidot mindössze két, nem is olyan elhanyagolható tényező próbálta távol tartani.

 

A 2. rajthelyről induló Kispataki Viktornak sikerült jobban elkapnia a rajtot, így Dávid a 2. helyen üldözhette ellenfelét néhány körön keresztül. Az előny azonban nem tartott ki sokáig, mert a Team Suzuki versenyzője egyszer csak begyújtotta a rakétákat és hol jobb, hol kevésbé jobb kör időkkel, de stabil előnyre tett szert.

A versenyt az időjárás tette még izgalmasabbá, mivel az égi „áldás” igencsak közelinek tűnt. Sajnos az eső nem bírta ki a verseny végéig, és a hirtelen lezúduló csapadék miatt a versenyt az utolsó körben meg kellett szakítani.

Az utolsó teljesített kör alapján a végeredmény:
  1. Juhász Dávid
  2. Kispataki Viktor
  3. Bitter Sándor

Ezen a hétvégén rendezték az Alpok-Adria bajnokság futamait is. A hazai pálya és Juhász Dávid legutóbbi sikeres rijekai szereplése után a Team Suzuki csapata bizakodóan várta a superstock kategória időmérőjét és a versenyét. Előbbi annyira jól sikerült, hogy a hibátlan technika és a pályát kiválóan ismerő versenyző összhangjaként Dávid új pályacsúcsot állított be 1:51,183-as idővel, megdöntve ezzel Andy Meklau nem is olyan régi rekordját (2009. április 1:51, 790).

Az időjárás szerencsére kedvezőbb volt, mint az OB futamok esetében, így nem kis teher nyomta a fiatal versenyző vállát. A versenyt természetesen a pole pozícióból kezdhette meg Dávid, de a rajt nem sikerült túl jól és a 3. helyre esett vissza. Az erős nemzetközi mezőnyben taktikus motorozással az első helyig küzdötte vissza magát, de erre a helyre ezen a napon sok kérő akadt.

A nem mindennapi küzdelemben az 5. helyig is visszaesett. Az időmérővel ellentétben a versenyen a váltóelektronika nem volt 100%-os, talán ez is hátráltatta Dávidot. Az utolsó kört végül a 3. helyen kezdte meg és némi esélyt látva a 2. helyre az utolsó előtti kanyarban megpróbálta megelőzni az előtte haladó versenyzőt, de a manőver rosszul sült el, és Dávid üldözője a belső ívre került, Dávid kisodródott és lemaradt a dobogóról. A versenyt 4. helyen zárt ifjú versenyzőtől ez is remek eredmény, gratulálunk!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x