fbpx

Az erő velünk van: Honda CBR 1000 RR Fireblade teszt

kep1Mindig is arra voltam kíváncsi, hogy a pasik többsége miért teszi le a voksát az 1000-es motorok mellett, arra hivatkozva, hogy a kisebb kategóriák túl gyengék számukra.

Régi vágyam teljesülhetett azzal, hogy lehetőséget kaptam a Honda Hungary-tól és a Csajokamotoron.hu-tól, hogy egy pár nap erejéig kipróbáljam az új Honda CBR 1000RR –t.

Eddig is bármilyen új motorra ültem, megfelelő tisztelettel kezdtem az ismerkedést, ez itt önmagában és a hallott vélemények alapján is szükségesnek bizonyult. Ami egy új különleges élményt rejtett magában, az az új ABS-es fékrendszer kipróbálása, illetve a fékrendszerről való további tapasztalatok megszerzése esős körülmények között a csapatom közreműködésével.

Szerettük volna a motort zárt versenypályán is kipróbálni, de erre végül nem adódott lehetőségünk, viszont sikerült az októberi eleji hideg és esős időben közel 400 km-t motorozni közúton, ezzel kimerítő képet kaptunk a motor utcai kezelhetőségéről. Ezáltal vannak olyan információink is, melyek még a pályán is hasznosak lehetnek, ha a jövőben egy ilyen motorral szeretnénk motorozni.

Még több kép a galériában!

Első benyomásra kellemesen csalódtam a motor üléspozíciójában, mert egy nőnek általában ezzel adódnak elsőként a problémái.
Ennek köszönhetően a felszállás és a motor oldaltámaszról való felállítása nem okoz gondot, a kormány pozíciója is kényelmes, nincs túl messze, épp ezért sokkal több mozgásteret biztosít. Ehhez hozzásegít a lábtartó helyzete is. A kezelőszervek és megvilágításuk a Hondától megszokott minőségben és színvilágban valósultak meg ezen a típuson.

A tükrök használatakor a mögöttünk lévő tér maximálisan belátható, de szemből a motor külsejét tekintve nem túl előnyös a design. Most már értem hogy az olaszok miért szerelik le a tükröket motorjaikról.

 

Nincs még vége, lapozz!

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

5 1 vote
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x