fbpx

Saját felszerelés: Fűtött kesztyű

futheto motoros kesztyu1

Saját objektív tapasztalatok:

Kézbe véve a legelső, ami feltűnik, hogy nagyon könnyű. Az anyaga rendkívül finom, bársonyos. Nagyon szép és alapos kidolgozású, részlet-gazdag.

A kisujjakon két-két fényvisszaverő csík van. A mutató- és középső ujj középső ujjperceinél még pluszban van egy-egy kis bütyökvédő protektor.

Egyáltalán nem merev, mint általában a többrétegű téli kesztyűk, nem kellett előtte “betörni”, szépen illeszkedik a kézre, kellemes a belseje, és jó fogás esik benne. Nagyon könnyedén belecsusszan a kéz, a csuklórész jó tágas, így nem nehéz rácsúsztatni a kabát ujjára, és eligazgatni, már kesztyűs kézzel sem.

A kamásli gumizsinórja is könnyen állítgatható, egyetlen rántással (ebben mondjuk nagy segítséget ad a végén található kúp alakú pöcök), és a helyén is marad. A jack-dugók is könnyen kezelhetőek kesztyűs kézzel is. A tenyér felőli protektor “dombocska”, és az applikált háló megakadályozzák, hogy a kezünk csúszkáljon a markolaton. Jól kezelhetőek a motoron található kapcsoló-berendezések, gombok is.

Az aksira csatlakoztatott kábelt én a bal lábam belső oldala felől vezettem elő az ülés alól, így a kapcsoló a bal combomon helyezkedik el. A kábel hosszát úgy állítottam be, hogy a kapcsoló viszonylag szorosan illeszkedjen ebben a helyzetben, így ne kelljen keresgetni azt menet közben.

Ez egészen addig be is vált, amíg el nem felejtettem, hogy össze vagyok kötve a motorral, és felálltam nyújtózkodni. Szerencsére a megfeszült kábel tudtomra adta, hogy mi a szitu, így még idejében visszaültem, és nem csúszott szét a csatlakozó. Az összekötéseknél egyébként elég szorosak a csatlakozók, nem tudnak maguktól, vagy kis ráhatástól szétcsusszanni. A kapcsoló gombja könnyedén kezelhető kesztyűs kézzel is.

FIGYELEM! A kapcsoló nem tartozéka a kesztyűnek! Külön kell megvásárolni hozzá! De szerintem mindenképp megéri, mert nélküle le kell nyúlni (két kézzel!) és széthúzni a jack-dugót, illetve ha ismét szükségünk van a fűtő funkcióra, akkor bizony másodszor is meg kell állnunk. Egy kézzel, ráadásul kesztyűben, nem fog szétcsúszni a dugó, vissza meg főleg nem tudjuk csatlakoztatni.

Saját szubjektív tapasztalatok:

  • Jó ötlet volt az S-es méret az XS-es kezemre: nem szorul rám, jól “mozgok” benne, az ujjaim nem érik végig a kesztyű ujjait, így nem préselődnek bele a csúcsokba. Ez fontos, mert ha túl passzos a kesztyű, attól is fázhatnak és elgémberedhetnek az ujjvégek! Az eddigi téli kesztyűim ennél jóval szűkebbek voltak (az egyik L-es méretű!), talán ezért is fázott bennük jobban a kezem.
  • Fűtés nélkül is jobban funkcionál, mint bármely más -általam ismert- téli kesztyű.
  • Nagyszerűen átjön rajta a markolatfűtés melege.
  • Bekapcsolás után pillanatokon belül éreztem, ahogy az ujjak hegyétől kezdve áradni kezd a meleg (első bekapcsoláskor nem használtam a markolatfűtést!)
  • Az első csalódás akkor ért, mikor pár perc elteltével rájöttem, hogy a tenyér felől NEM melegszik fel! Nekem valahogy evidensnek tűnt… A tesztekben meg nem tettek említést róla.
  • A második csalódás az volt, hogy markolatfűtés nélkül elkezdett fázni a hüvelykujjam, mindkét kézen! Onnantól külön figyelmet fordítottam rá, és megfigyeltem, hogy ha szorítom a markolatot, akkor a hüvelykemet értelemszerűen a kesztyű belső feléhez préselem, és mivel nem szorul rám az ujjaknál, ezért a felső -fűtött- fele eláll tőle. Így megpróbáltam a hüvelykujjaimat eltartani a markolattól, és a kesztyű felső részéhez nyomni. Meg is érkezett az áldásos meleg, pedig kezdtem aggódni, hogy a hüvelykekben sincs fűtés…
  • Pár perc alatt eléri az ideális hőfokot, majd azt szinten tartja. 120-130-as tempónál sem hűl ki, sőt az autópályán 160-nál sem éreztem egy fikarcnyi visszaesést sem. 80-100 közelében viszont, főleg, ha sűrűsödik a forgalom, vagy szélárnyék van, akkor szinte éget a kézháton, így akkor ki is kapcsoltam.
  • Kikapcsolás után nagyon hamar kihűl.
  • Felmelegedett állapotban viszont még simulékonyabb, még jobban lehet vele fogni, szinte rátapad a markolatra.
  • Nem izzadt bele a kezem, bár néha olyan érzetem volt. Az eddigi, membrános (!) kesztyűimbe mindbe beleizzadtam, valószínűleg a sok szintetikus anyagnak köszönhetően. A nedves közeg pedig, mint ismeretes, nem épp a legjobb hőszigetelő…
  • Nagyon jó, hogy a kabát és az ülés alatt van elvezetve a kábel, így szinte “láthatatlan”. Egy másik szóba jöhető kesztyűnél pl. a szivargyújtóra kellett volna csatlakozni egy spirális kábellel, amit azért is vetettem el, mert szerintem nagyon zavaró lenne, ha előttem göndörödne egy ilyen kábelsaláta. Nem beszélve arról, hogy a menetszél ide-oda cibálná, és a kesztyűktől jövő kábelekkel bármin fennakadhatnék.
Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

Tagama

Tagama

2005-ben szereztem A korlátlan jogosítványt, azóta 4 motor, és 250+ezer km van mögöttem. Könnyed, gurulgatós kezdetek után most már évente minimum 30.000 km-t közlekedem motorral, esőben-sárban, napfényben-nyárban, hóban-fagyban. Rengeteg tapasztalatom van, amit szívesen osztok meg bárkivel, aki elfogadja az ebből fakadó jótanácsokat.

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x