Űrtechnika és minimáldizájn Sturgisben
Egy ismeretlen japán fiú építette 2011 legjobb motorját.
Egy teljesen megújult website-tal, és élő közvetítéssel készült az idei évben az AMD Motorépítő Világbajnokságának csapata az augusztus 7-10 között zajló rendezvényre. Azok a motorrajongók, akik személyesen nem tudtak részt venni az épített motorok éves seregszemléjén Sturgisben, online izgulhatták végig a kb. nyolcvan benevezett motor gazdájával az eredményhirdetést.
{nomultithumb}Azt elmondhatjuk, hogy 2011-ben a Freestyle kategória legtöbb nevezett motorja amerikai V-twin blokkal köré épült, de azért volt néhány említésre méltó kivétel. Ilyen pl. a Lucky Devil Metal Works diesel meghajtású Hydra-ride nevű gépe. A remekmű a Hydradine Hydraulics cég számára készült, ugyanis akartak egy olyan showbike-ot, amin valóságban szemléltethetik az általuk forgalmazott, egyedi hidraulikus rendszereket, például a motoron látható hidraulikus hátsó kerék meghajtást és más alkatrészeket.
A világbajnokság végeredménye egészen meglepő. Míg rengeteg nemzetközileg ismert motorépítő vetélkedett egymással a világ legjobb motorépítőjének járó értékes díjakért, egy nagyjából ismeretlen, japán mester vitte el a pálmát ebben az évben. Ken Tabata a Tavax Engineering tulajdonosa az Oszakán lévő Yao City-ből érkezett. Két és fél évig dolgozott a TAVAX2011V nevű gépen.
A TAVAX2011V erőlködés nélkül kombinálja a művészi alumínium karosszériát és az alumínium öntvény alkatrészeket a felfüggesztéstől a gyári motorblokk- és sebességváltó burkolatáig. A félkarú lengővilla a hátsó hengerre van felfüggesztve, és egy szép ívvel kanyarodik el a váltó fölött. Bár rendkívül egyedi a megjelenése, a műszaki megoldás nagyon hasonlít a mai modern sportmotorokon használtakra.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Még több kép a galériában!A motor elején a felfüggesztés a tengelynél kezdődik vezető összekötő villaként, majd egy másik csatlakozáson keresztül springer villában végződik. Hogy a motor teljesítményét demonstrálja, Ken lemondott a magas és széles kerekekről és helyettük egy pár 17-es Marchesini sportfelnit szerelt a motorra úszó tárcsákkal és Lockheed féknyergekkel.