fbpx

Űrtechnika és minimáldizájn Sturgisben

Egy ismeretlen japán fiú építette 2011 legjobb motorját.

Egy teljesen megújult website-tal, és élő közvetítéssel készült az idei évben az AMD Motorépítő Világbajnokságának csapata az augusztus 7-10 között zajló rendezvényre. Azok a motorrajongók, akik személyesen nem tudtak részt venni az épített motorok éves seregszemléjén Sturgisben, online izgulhatták végig a kb. nyolcvan benevezett motor gazdájával az eredményhirdetést.

{loadposition cikkreklam}

{nomultithumb}Azt elmondhatjuk, hogy 2011-ben a Freestyle kategória legtöbb nevezett motorja amerikai V-twin blokkal köré épült, de azért volt néhány említésre méltó kivétel. Ilyen pl. a Lucky Devil Metal Works diesel meghajtású Hydra-ride nevű gépe. A remekmű a Hydradine Hydraulics cég számára készült, ugyanis akartak egy olyan showbike-ot, amin valóságban szemléltethetik az általuk forgalmazott, egyedi hidraulikus rendszereket, például a motoron látható hidraulikus hátsó kerék meghajtást és más alkatrészeket.

Freestyle 1st World Champion Tavax EngineeringA világbajnokság végeredménye egészen meglepő. Míg rengeteg nemzetközileg ismert motorépítő vetélkedett egymással a világ legjobb motorépítőjének járó értékes díjakért, egy nagyjából ismeretlen, japán mester vitte el a pálmát ebben az évben. Ken Tabata a Tavax Engineering tulajdonosa az Oszakán lévő Yao City-ből érkezett. Két és fél évig dolgozott a TAVAX2011V nevű gépen.

A TAVAX2011V erőlködés nélkül kombinálja a művészi alumínium karosszériát és az alumínium öntvény alkatrészeket a felfüggesztéstől a gyári motorblokk- és sebességváltó burkolatáig. A félkarú lengővilla a hátsó hengerre van felfüggesztve, és egy szép ívvel kanyarodik el a váltó fölött. Bár rendkívül egyedi a megjelenése, a műszaki megoldás nagyon hasonlít a mai modern sportmotorokon használtakra.

Még több kép a galériában!A motor elején a felfüggesztés a tengelynél kezdődik vezető összekötő villaként, majd egy másik csatlakozáson keresztül springer villában végződik. Hogy a motor teljesítményét demonstrálja, Ken lemondott a magas és széles kerekekről és helyettük egy pár 17-es Marchesini sportfelnit szerelt a motorra  úszó tárcsákkal és Lockheed féknyergekkel.

NaNa

Motoros újságírói pályafutását 1995-ben kezdte gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgázott a JATE Budapest Média Intézetében Kommunikáció és PR szakon, diplomamunkáját a Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök címmel írta. 2006-ban alapította meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Facebook Hozzászólások