EseményekMotorverseny

Piros zászlók, balesetek és egy második és egy harmadik helyezés


Zsófi beszámolója

Most vagy soha – ez a gondolat lengte be a mosti versenyhétvégénket mindvégig. Ennyi baleset, piros zászló, mentő és tűzoltó összesen nem volt a múlt szezonban, mint amennyi a két nap alatt az észak-cseh pályán… A versenyzőt egyébként is érzékenyen érinti, ha 15 fok alatti, erőteljesen borult időjárás várja, pedig ez most így alakult.

A lóerőknek ugyan kedvez ez a hőmérséklet, ilyenkor élnek igazán a motorok, de a tapadás korántsem a legideálisabb. Ennek ellenére jól sikerült az első edzés, kezdtem ráérezni a pálya ritmusára, ami tavalyról nem kifejezetten kellemes emlékeket hagyott bennem. Aztán egyszer csak piros zászló, pont, amikor igazán kezdtem bemelegedni.

A második edzés szintén piros zászló miatt szakadt félbe. Aztán délután szintén, ami azért volt a szokásosnál is elkeserítőbb, mert a csapattársam, Hajni esése miatt lengették… Hála az égnek Neki komolyabb sérülése nem lett, bár másnapra már kezdett szivárványossá válni néhány testrésze, és a kezét fájlalta, de már aznap megoldottuk, hogy az egyébként sérült motorja másnapra ismét harcra kész állapotú legyen. A péntek tehát keserédesen, de véget ért.

Másnap hasonló időjárás fogadott minket, megspékelve a szitáló esővel, így a reggeli első edzésünket kihagyni kényszerültünk. Igazából sokat nem vesztettünk vele, mert ismét piros zászlózás volt kb. 5 perc után. Még két edzés volt délelőtt, amin Hajni kezdte visszaszerezni az önbizalmát, és én is jócskán javítottam korábbi köridőimen.

Az SSP600-as kategóriában 13:50-kor rajtoltam, ami életem egyik legizgalmasabb futama lett, oda-vissza előzgetésekkel és egyéni csúccsal Mostban (1:51:942). Mint utólag kiderült, ez volt a Speed Ladiesen kívüli egyetlen, amin nem volt piros zászló. Az SSP 600 utáni versenyen egy olyan komoly baleset történt, ahol egy motor berobbant és gyakorlatilag vázig égett. Ilyet még nem láttunk és remélem a jövőben sem fogunk.

Ilyen és ehhez hasonló látványok és „élmények” után 17:30-kor rajtolt el a női mezőny. Életünk legfélelmetesebb futama volt, előtte szorítottuk egymás kezét és megbeszéltük, hogy a legfontosabb, hogy épségben térjünk vissza a boxutcába. Ez így is lett, méghozzá ismét két fantasztikus pontszerzési pozícióval: Hajni második, én pedig harmadik lettem kategóriánkban. Összetett pontállásban így Hajni vezeti a bajnokságot, én pedig harmadik vagyok, amit mindenképp javítani készülök az augusztusi brnoi futamon.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Addig még további edzések várnak ránk, többek között június 29-én, hétfő délután a Hungaroringen tréningezik csapatunk.acis team most 2015 2

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük