EseményekKiemeltMotoros túra

Ország az országban, avagy erdélyi kirándulásunk

erdelyi motoros tura 2012 6

Elment pár óra itt, de megérte, viszont különös felhők gyülekeztek, így picit könnyebb volt otthagyni a „Pokol országútját”. A következő úti cél a Kászonaltíz (Ploiesti De Jos) főterén található Vackor panzió, ahol 3 éjszakát töltünk. Útközben megnéztünk egy romtemplomot Kercen és egy erődtemplomot Prázsmáron, majd odaértünk Kézdivásárhelyre (Targu Secuiesc) az aznapi utolsó tankolásra. Tankolás, rövid pihi, majd irány a szálláshely, ami már csak 25 km.

Eddig kifogástalan volt az aszfalt végig, a romániai rossz utaknak semmi nyoma. Ekkor jött egy útépítés, mentünk vagy 10 km-t nagy szemű murván, majd felbukkant a várva várt tábla: Kászonaltíz jobbra 5 km. Megint mentünk vagy 500-at… Itt is királyi fogadtatás, vacsora, és ital minden mennyiségben… feleannyiért mint nálunk! Este akinek volt kedve, lement a Kászoni Motoros Barátok találkozójára, ami 8 km-re volt a Tündérkert nevű tisztáson a Nyerges tető alatt. Ringatni senkit sem kellett, de ez nem is volt baj, a hangulat viszont jó volt.

Augusztus 4.

Ezt a napot a motorostalálkozóra és a pihenésre szántuk, reggeltől estig a KMB-s barátainkkal múlattuk az időt, felmentünk a Nyerges-tetőre a kopjafákat megnézni, majd a felvonulással elindulva megkerültük a kászoni falvakat és a szállásunkon letettük a vasakat. Este a Panzió tulaja, Dénes barátunk – Természetesen Dacia-val! – visszajuttatott minket a találkozóra, ahol nem túl neves, de annál színvonalasabb zenekarok biztosították a szórakoztatást. Aranyos kis találkozó volt, egyszerű, szerény, de a hangulat magáért beszélt. Ezt leírni nem lehet, mennyire más volt, ezt át kell élni.

Augusztus 5.

Vasárnap igazi meleg volt reggel, az ottani öregek azt mondták: „nem lesz eső, biza” és mi elhittük. Igazuk lett! Tusnádfürdőn át új úti cél következett: Szent Anna tó. Tusnádig nem is volt gond, hanem mikor lefordultunk a főútról… Nah, az a 15-20 km! Szinte itthon érzetem magam, annyira katasztrofális volt az út, de túléltük! Egész nap strandolás, majd Mohos láp, „Óriáskürtőskalács” és pihi a Panzióban következett.

Ottani barátaink, Zsuzsa, Vilmos és Ákos természetesen ezt a napot velünk töltötték, így volt köztünk helyismerettel rendelkező is. Igazi jókedvű, eseménydús pihenőnap lett belőle.

erdelyi motoros tura 2012 21

Augusztus 6.

Ismét korai indulással és fájdalmas elköszönéssel indult egy napunk, de sok-sok kilométer volt betervezve, így nem várhattunk, nem maradhattunk! Pedig jól éreztük magunkat! Célba vettük mára a Gyimeseket, az 1000 éves határt a Rákóczi várral, a Gyilkos tavat, a Békás szorost, a Békási víztározót, a Bucsinon átvezető szerpentint és végül az erdélyi fazekasok fellegvárát, a következő szálláshelyünket Korondot, ahol a Fazekas Panzióban Rózsika néni várt minket! A Gyilkos tó vizén csónakáztunk is.

Mire Kászonaltízról indulva Csíkszeredán, Gyergyószentmiklóson át Gyimesbükkig (1000 éves határ), majd onnan visszafordulva ismét Gyergyószentmiklóson, Békáson át a békási víztározót körbekerülve Borszékig (Borsec) eljutottunk, mindenki farkaséhes volt.

erdelyi motoros tura 2012 24

Itt villámgyorsan megrendeltünk egy kupac kaját, ami nagyon finom volt, ha volt türelmed kivárni. Kb. 30-40 perc alatt készült el… Közben elkezdett szürkülni. Elszüttyögtük az időt a megállások folyamán, megkaptuk az érte járó büntit. Összekaptuk magunkat, de a szürkület végére csak Gyergyószentmiklóst sikerült elérni. Íme az újabb feladat: Csapatban átkelés a Bucsinon éjjel! Látni nem látsz semmit, kiszámíthatatlan kanyarok és végtelen éjszakai szerpentinezés vette kezdetét… Mintha 1000 km-re lett volna Korond… De elértük, lepakoltunk ettünk-ittunk-vígadtunk… és örültünk, hogy mindenki épségben odaért.