Óriásrobogó kalandoroknak: Honda X-ADV 2021 teszt – VIDEÓVAL!
Honda X-ADV terepen
A terv az volt, hogy leginkább terepen próbálgatom majd az X-ADV-t, ha már arra találták ki. Bár korábban Mina azt írta, hogy terepre nem menne vele – amit meg is értek, ha én ilyen magasnak éreztem, akkor ő egyáltalán hogy tudta megtartani – úgy gondoltam, akkor meghajtom ott is.
Na persze ne gondoljátok, hogy valami krosszpályára vittem az X-ADV-t, hiszen egyáltalán semmi terep tapasztalatom nincs – hazudok, mert még 2008-ban a BMW F 800 GS-t szintén a csömöri határban gondoltam letesztelni, de akkor csúfos vereséget szenvedtem és végül telefonos segítséget kellett hívnom.
Szóval a terep szót helyettesítsük inkább a jó, vidéki földúttal, ahol van minden, kisebb-nagyobb gödrök, murva, sóder, lejtő és emelkedő. Erre a kalandra már átállítottam a GRAVEL módba, hiszen ennél a beállításnál úgy módosul a futómű és a fékrendszer, ahogy az a mérnökök szerint legoptimálisabb egy hétköznapi felhasználónak.
Nem is volt rá panaszom. Szinte városi tempóban csapattam a lovardák és szántóföldek között. Ezúttal a mély homokot messzire elkerültem, mert nem szerettem volna megint szégyenben maradni.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Mindig irigykedve olvasom vagy hallgatom, amikor motorosok arról áradoznak, hogy mekkora kaland terepen motorozni. Alapvetően túramotoros vagyok, ha tehetem aszfalton motorozom – a Street Glide-ot nem is terepre találták ki – de most megéreztem, mit jelent az a szabadság, amikor gondolsz egyet, és dobsz egy jobbost a mezőn, és onnantól a porban csapatod.
Mondjuk azt soha nem értettem, hogy a terepmotorok miért olyan magasak. Illetve egyrészt persze értem, hogy a hosszabb rugóút miatt feljebb kerül az ülés, de nekem nagyobb biztonságot adna itt is, ha rendesen leérne a lábam. Habár az X-ADV ülése is hatalmas és széles, legjobban a lábtartó zavart végig a teszt alatt.
Eleinte az okozott fejtörést, amikor a robogós üléspozícióból elkezdtem lerakni a lábam, és még mindig csak raktam, raktam, és még mindig nem volt ott a talaj… furcsa volt megszokni az extra centimétereket. Később már csak attól szenvedtem, hogy ahogy lábujjhegyen pipiskedtem, a trepni folyamatosan nyomta a vádlimat, mindkét lábszáramon kék-zöld foltokat okozva. Elkelt volna egy krosszcsizma…