Olaszországban épült a Honda Customs 2022-es győztese
A második ok tulajdonképpen műszaki jellegű volt: ahhoz, hogy ott fusson az övvonal, ahol szerettük volna, meg kellett emelni a motor hátulját, és legalább 16 centit kellett ültetnünk az elején. Ragaszkodtunk a 19”-os kerekekhez, de az első abroncs hozzáért a hűtőradiátorhoz. Ezt elkerülendő Springer-villa mellett döntöttünk, jelentős hely szabadult fel tehát, mi pedig annyira mélyre engedhetjük a motor elejét, amennyire csak szerettük volna.
– Ez a Candy Blue szín rendkívül látványos. Van bármilyen érzelmi kötődésetek ehhez az árnyalathoz?
– Alapvetően piros motort szerettünk volna aranyszínű levelekkel, de egy jó barátunk, Ivan Motta küldött nekünk egy Candy Blue-színmintát, ami nagyon-nagyon megtetszett mindenkinek a műhelyben. Úgy éreztük, hogy ez sokkal jobban illik elképzelésünkhöz, elvégre itt a tengerről és a hullámokról szól minden. Gyöngyházmetál bevonatról lévén szó, a motor színét mindig a fény beesési szöge határozza meg, pont úgy, ahogy a tengerét is.
– A Maanboard büszkén viseli első és hátsó idomain a kilencvenes rajtszámot. Van ennek a számnak valamilyen különleges jelentése?
– A 90-es számot a zsidó misztikum világából, a kabbalából emeltük át, azt jelenti, hogy félelem. Emellett, ha közelebb hajol az ember, észreveheti, hogy a számjegyeket az angol „fear does”, azaz a „félelem teszi” kifejezés betűi alkotják. Persze sok másik számot is választhattunk volna, de homokon motorozni, méghozzá első fék nélkül finoman szólva rémisztő élmény, így a 90-es szám használata abszolút helyénvalónak tűnt.
– Melyik alkatrészt volt a legkeményebb munka elkészíteni?
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
– A legnehezebb feladat kétségtelenül az alapötlet kifundálása volt. Mielőtt nekiálltunk a munkának, rengeteg Rebel-alapú átépítést néztünk meg, és arra jutottunk, hogy döntő többségük azt a vonalat igyekszik kihangsúlyozni, amelyik elölről hátrafelé lejt. Mi ellenben úgy gondoltuk, hogy fordítva még szebb és egyedibb lenne ez a kialakítás, ezért pont a másik irányba indultunk el: amennyire csak – az üzemanyagtartály átalakítása és a váz átformálása nélkül – lehetett, megültettük a motort.
Persze nem voltunk biztosak benne, hogy milyen lesz majd az összhatás, ha elkészülnek az alkatrészek, de bíztunk tervrajzainkban, illetve szaktudásunkban, és szerencsére működött a dolog. A többi már ment, mint a karikacsapás, és igazán büszkék vagyunk a végeredményre.
– Melyik összetevőre vagytok a legbüszkébbek?
– Arra vagyunk a legbüszkébbek, hogy a váz, az üzemanyagtartály és a lengővilla módosítása nélkül sikerült teljesen új vonalvezetést adnunk a modellnek. A radikális átalakításnál sokkal nehezebb megtalálni az inspiráció forrását, és elérni azt, hogy megmutassuk a Honda Rebelben rejlő hihetetlen átépítési lehetőségeket.
Hozzáteszem, sok apró részletre büszkék vagyunk még. Például az egyedileg formázott ülésre, a kézzel festett elemekre vagy a szintén kézimunkával kialakított faridomra, ami igazán közel vitte a gépet az átépített motorok világához, ugyanakkor hozzájárult a versenymotoros jelleghez, mit szerettünk volna elérni.
***
Ha kíváncsi vagy az indulókra és a díjazottakra, keresd fel az – angol, francia, német, olasz, portugál és spanyol nyelven olvasható – Honda Customs honlapot! A weboldal arra is lehetőséget ad, hogy a motorokról készült felvételeket háttérképként letöltsd, illetve a különféle közösségi oldalakon megoszd.