Odüsszeusz motorja
Néhány éve még a kétes hírű Hells Angels motorosklub nevéhez fűződött, és elsősorban az épített motorok szerelmeseit vonzotta. Mára a motorosok minden rétegét megmozgatja az a hatalmas show, amit az elmúlt hétvégén 14. alkalommal rendeztek meg az olaszországi Padovában.
Habár a hétvége alatt több motorszépségverseny is zajlott a Bike Expón, nem csak az épített motorok miatt látogattak ki a vásárvárosba a motorozás szerelmesei. A pénteki nap legnagyobb sikerét a hidrogénmeghajtású robogó érte el, amelynek teljesítménye megegyezik egy 50 cm3-es kétkerekűével, miközben „káros anyag kibocsájtása” mindössze némi vízgőz.
A pénteken zajlott az a konferencia is, ahol bemutatkozott a “Marco Polo Team”, amelynek négy tagja nemrég tért vissza a fárasztó, ám igen izgalmas transzszibériai körútjáról. A csapat célja az volt az Európán, Ázsián és Távol-Keleten átvezető Transzszibériai Expressz – a világ leghosszabb vasútvonala – útvonalán vezető 20 000 kilométeres táv megtételével, hogy pénzt gyűjtsenek a csernobili tragédia áldozatainak és a békés együttélés fontosságát hirdessék, népszerűsítsék az érintett területeken. A túra több mint hat hétig tartott.
A tapasztalt motoros-utazó és a padovai BMW Moto Club ex-elnöke, Michele Orlando vezetésével a csapat augusztus 3-án indult Velence világhírű San Marco teréről. Tagjai közt volt még: Carlo Mascarin velencei orvos, Maurizio Benvenuti római filmes és a japán származású Masato Ashida operatőr. Mindannyian egy-egy BMW R 1200 GS Adventure típusú motorral vágtak neki az útnak. 2008-ban a BMW Motorrad Italia négy vadonatúj BMW F800GS-t készített fel az utazók számára, akik ezúttal egy etiópiai kórház számára fognak pénzt gyűjteni legújabb túrájuk, a „Wild Africa Motoraid” során.
A Bikers Life motorszépségversenyének győztesei
CHOPPER amerikai blokkal 1- Penz Custombikes (A)
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
- Bad Boys (CH)
- Crazy Choppers (I)
CUSTOM amerikai blokkal 1- VAV Tuning (CZ)
- Cema Motorcycle Creations (E)
- Dreamachine (SLO)
BOBBER
- Kustom Garage (I)
- Roberto Totti (I)
- Robaldo Monica (I)
CUSTOM
- Mondo Biker (I – Palermo)
- N.S. Aerografie (I)
- ED Special (I – Roma)
CHOPPER
- Historic Route 66 (I)
- Giampo (I)
- Bad Bike (I)
CAFE’ RACER
- Motor Factory (I)
- Old Bob Cycles (I)
- Roberto Andreuzza (I)
NAKED
- Mondo Biker (I – Palermo)
- Alfonso Canfora (I – Oristano)
- Pelizza Stefano (I)
STREETFIGHTER
- One Off Kustom (I)
- Renewere (I)
- Marco Ghetti (I)
VETERÁN
- Motorcy Resque (H)
- Cesco Motor (I)
- Roberto Andreuzza (I)
FULL DRESSER
- Fabrizio Banterla (I)
- Enrico Rota (I)
- ED Special (I – Roma)
SPECIAL
- OSM (I)
- Boss Hoss Italy (I)
BEST IN SHOW JFK Bike, tulajdonos: Michael Lohrium, alkotó: FRED KODLIN (D)
Még több kép a galériában
A szombati nap a szabadtéri programokról szólt. A látogatók enduro, motokrossz, supermoto versenyeket és freestyle bemutatókat nézhettek a direkt erre a célra felállított pályán. Eközben kerekasztalbeszélgetés zajlott a szakemberek között, ugyanis Olaszországban is jelentősen megnőtt az utóbbi időben a motorbalesetek száma. A hozzáértők azt szorgalmazzák, hogy az iskolákban kötelező tantárgy legyen a KRESZ, valamint kezdésnek lakott területen 30 km/órára csökkentenék a megengedett maximális sebességet.
Vasárnap a kiállítás keretén belül összesen három motorszépségverseny zajlott. Kettő ezek közül Olaszország két legnagyobb custombike magazinjának szervezésében, a harmadik pedig az AMD motorépítő világbajnokságának selejtezője volt. Az itt legszebbnek választott motor egyenesen a dél-dakotai Sturgisben augusztusban zajló világbajnokságra nyert nevezési lehetőséget.
A 2-es pavilonban nagyjából 100 darab épített motor mellett tucatnyi amerikai- és épített autó sorakozott fel a Bikers Life és a Cruisin’ magazin közös szervezésében. A közönséget festett testű- és pin up lányok csalogatták a motorok közelébe, a zenéről jó nevű DJ-k gondoskodtak.
A kiállítás legjobb motorjának a Fred Kodlin által készített J.F.K. (Kennedy elnöknek ajánlva) fantázianevű gép lett. Ilyen még nem volt: a motor tulajdonosa, Michael Lohrium nyereményét, a Daytonai utazás értékét az „Italia in Moto” nevű szervezet számára ajánlotta fel. Ezzel a nagylelkű tettével természetesen a kivívta a közönség elismerését.
A másik olasz lap, a Freeway magazin szépségversenyén egy francia különlegesség lett a közönség kedvence. Az Odyssey Motorcycles V-Range elnevezésű kétkerekűjébe ugyanis fordítva szerelték be a V-twin blokkot, ami egyéb műszaki kihívásokat is jelentett alkotói számára, és többek között automata váltóval rakták össze.
Hogy a motor egész jól sikerült, az is jól bizonyítja, hogy a Bike Expo Chopper and Custom Show-ján, ami egyben a motorépítő világbajnokság selejtezője is volt, szintén Bertrand Dubet nyerte az első díjat. Ezzel 5000 euróval lett gazdagabb, valamit egy repülőjeggyel, ami a sturgisi világbajnokságra viszi a motort és az alkotóját augusztusban.
Fred Kodlin JFK-ja szintén jó eredménnyel, a második helyen végzett a világbajnokság selejtezőjében, míg a harmadik helyen a tavalyi győztes gép építőjének, az Andreoli Motorcycles-nak legújabb alkotása, a Project 17 végzett. Õk ketten fejenként 1500 eurót kaptak arra, hogy műremekeikkel eljussanak a márciusi Motorépítő Európa-bajnokságra a németországi Mainz-be.
A Bike Expo három napja alatt a kiállításra több mint 100 000 ember érkezett elsősorban Olaszországból. Akik eljöttek, biztos nem bánták meg, hiszen a programokat összeszámolni sem lehet, nem hogy egytől egyig megemlékezni mindről. Akit érdekel, jövőre úgyis ott lesz!