MotorokMotorozás

Nyugodjanak békében! – emlékhelyek az utak mentén

emlekhelyek az ut szelen 7Konstans balesetveszély

Én magam is tapasztalom nap, mint nap a leírt jelenség „káros” hatásait:

  • Meredek árokparton, erős szélben himbálózó hatalmas cserepes krizantém, ami bármelyik pillanatban kigurulhat az elsuhanó autók közé.
  • Árok mélyén világító méretes piros mécses a sötét éjszakában, amiről azt hittem, hogy biztosan egy balesetet szenvedett motoros fekszik ott, és megálltam, hogy segítsek. A közvetlen közelében láttam csak, hogy mécses. Az ilyen mécsesek szerintem még tűzveszélyesek is, mert bármikor felborulhatnak, és felgyújthatják maguk körül a száraz növényzetet. Habár ilyesmire szerencsére még nem volt precedens, illetve nincs róla tudomásom.
  • Veszélyes kanyarban (nyilván azért történt ott baleset) emelt kegyhely, mely évről-évre nőttön nő, most már több négyzetméternyi helyet kiszakítva magának. Gondozzák szépen, nem csúnya látvány, de amikor e célból odalátogatnak a hozzátartozók, ott állnak meg az út szélén, balesetveszélyes helyzetet teremtve. Továbbá, csak remélni tudom, hogy ha netán valaki ismét ott szenvedne balesetet hasonló módon, nem fogja eltalálni az oda lefektetett méretes márványtáblát.
  • Két hatalmasra nőtt tuja takarásába leszúrt vaskereszt, amire remélhetőleg egy motoros sem szúrja fel majd magát. Ezen a területen egyébként nem volt semmilyen növényzet előtte, talán pont azért, hogy szabadon belátható legyen a kanyar. Most a keresztet „védelmező” tuják eltakarják, ami eddig látható volt.

Még sorolhatnám tovább a példákat, koszos, csúf művirágokról, karácsony tájékán kihelyezett komplett mini karácsonyfáról, villódzó színes égősorral. Ezek, ha nem is közvetlen balsetveszélyesek, de elvonják a figyelmet a vezetésről. Tapasztalom, hogy este sötétben gyakran fékeznek ott a közlekedők, ami adott esetben lehet pozitív is. Mivel lassítanak, talán óvatosabbak is lesznek, ha látják, hogy ott bizony történt valami. De ha a mögöttük haladó pl. nem számít a lassításra, mert esetleg tudja, hogy mi azok a fények, már kész is a baj.

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Tagama

2005-ben szereztem A korlátlan jogosítványt, azóta 4 motor, és 250+ezer km van mögöttem. Könnyed, gurulgatós kezdetek után most már évente minimum 30.000 km-t közlekedem motorral, esőben-sárban, napfényben-nyárban, hóban-fagyban. Rengeteg tapasztalatom van, amit szívesen osztok meg bárkivel, aki elfogadja az ebből fakadó jótanácsokat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük