fbpx

Németh Balázs Almeirában készül a szezonra

A spanyolországi Almeirában kezdte meg a felkészülését a H-Moto Team versenyzője a 2013-as Supersport világbajnokságra.

 

 

Amíg a csapat hat versenyzője – Győrfi Alen, Bitter Sándor, Gyutai Adrián, Rizmayer Gábor, Nagy Győző és Kis Viktória – egyelőre itthon a fizikai felkészülésre helyezi a fő hangsúlyt, addig a Supersport világbajnokság mezőnyében induló Németh Balázs, január 18-19-én, a spanyolországi Almeirában vett részt hivatalos teszten.

A fiatal versenyző 2007 óta száguld folyamatosan különböző világbajnokságokon, ahol eddig 74 pontot szerzett, és idén a H-Moto Team színeiben a cseh SMS csapat pilótájaként szeretne minél többször a legjobb tízben végezni a Supersport világbajnokságon.

 

 

Az első közös, kemény munkával eltelt napon kiderült, Balázs Hondája „némi módosításokkal” igencsak versenyképes lehet ebben az idényben.

Almeirában a Supersport vb legjobbjai közül részt vesz a gyakorlásokon a Kawasaki gyári alakulata, a FIXI Crescent Suzuki, a PTR-csapat két klasszisa, Morais és Linortner, az intermotoros Salom, valamint a szintén cseh Prorace színeiben Talmácsi Gábor.

„A hosszú téli kényszerpihenő után, mint mindenki, én is nagyon vártam, hogy végre felülhessek az új Hondámra. Elsőként a motort igazították hozzám szerelőim. Az üléspozíció és a kezelő szervek precíz beállítását követően hatszor gurultam ki a pályára, és összességében ötven kört teljesítettem. Kipróbáltam egy magasított és egy alacsonyabb kormányt, teszteltem különböző futómű beállításokat, különböző keménységű rugókat. A nap végén már 1:40,7 köröket motoroztam, ami az első tesztnapon jó időnek számít, tekintve, hogy nem a pályarekordom megdöntése, hanem minél több különböző beállítás kipróbálása volt a cél” – elevenítette fel első munkanapját Németh Balázs.

A csapat is elégedett volt a magyar motoros teljesítményével, és abban bíztak, hogy az időjárás kedvező marad, így folytathatják az eltervezett munkát. A cél továbbra is az volt, hogy Balázs a lehető legtöbbször, a legjobb tízben végezzen, de azt sem tartják kizártnak, hogy már az első közös szezonban akár dobogós helyet is megcsíphetnek.

Az első naptól eltérően, a második gyakorláson már mostohább időjárási körülmények között motorozhatott a fiatal magyar versenyző. Elsősorban az erős szél okozott gondot, ugyanis az állandó 20 km/h-ás szelet 40 km/h-ás széllökések tarkították.

„Ráadásul nemcsak a szél volt zavaró, hanem az általa, a pályára felhordott homok is. A Suzuki illetve a Kawasaki legénysége mindössze néhány kört töltött a pályán, majd összecsomagoltak. Mi azonban, érzékelve az előttünk álló feladatok nagy volumenét, folytattuk a tegnap megkezdett munkát, keményen dolgoztunk. A fő hangsúlyt a második napon az első futómű beállítására helyeztük. Ma Jerez felé vesszük utunkat, ahol 22-én és 23-án gurulunk majd ki a pályára. Tekintve, hogy Jerez verseny helyszín, ennek a tesztnek óriási jelentősége lesz” – árulta el Balázs.

A magyar motoros csapata, a cseh SMS stábja is nagyon elégedett volt az elvégzett munkával és Balázs teljesítményével.

„Sokat kísérleteztünk a csúszó kuplunggal, illetve sok időt szántunk a kipörgés gátló ideális beállítására. A nap végére rengeteg hasznos, később jól felhasználható ismeretanyagra tettünk szert a fantasztikusan dolgozó Balázsnak köszönhetően” – fogalmazott a csapatfőnök, Jan Saska.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x