Hasznos tudnivalókKiemeltMotorokMotorozás

Milyen motort válasszanak az alacsony nők?

alacsony lanyok motoronVissza-visszatérő téma, hogy milyen motort válasszon az, aki testi adottságainál fogva nehezebben éri el a talajt a lábával a motor nyergében ülve. Direkt nem írtam, hogy az, aki alacsony, mert lehet, hogy csak rövid a lába. Mint pl. nekem.

Ismét egy olvasónk fordult hozzám tanácsért azzal a problémával, hogy nem talál magának megfelelő motort, amiről biztonságosan leér a lába. Már túl van az ülés levékonyításán is, és most az a dilemmája, hogy talán stílust kellene váltania.

„Sziasztok,

Segítségeteket szeretném kérni!

Pár éve szereztem motoros jogsit (Ak), vettem egy Honda VTR250-est, amit eddig leginkább túrázásra használtam. A motorozást szeretném napi szinten művelni. Gyakorlatlanságom és testi adottságaim miatt (50 kg és csak 160 cm! vagyok) a VTR-ről – Tommot-féle ülésfaragás ellenére – nem ér le rendesen a lábam, így az egyenetlen talaj parkolásnál sokszor gondot okoz (nem egyszer dőltem már el álló helyzetemben). 🙁

Terveim szerint eladom a VTR-t és veszek egy olyan motort, amiről végre rendesen leér a lábam! 🙂 Első körben továbbra is 250cm3-ben gondolkodom. Felmerült a chopper (nekem amúgy nagyon tetszenek), de azt is mondák, azok (főleg kanyarokban) nehezen kezelhetők. A VTR-rel könnyű motorozni. Soha, semmi gondom nem volt még vele (idén a Grossglocknert is megmásztuk), de a megállás/parkolás mindig komoly kihívást jelent. 🙁

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Milyen konkrét motortípust tudnátok ajánlani, ami

  • aránylag könnyen kezelhető (eddig csak 5-6e km-t mentem)
  • 250 cm3 alatt van,
  • alacsony termetű nőnek is alkalmas?

Nagyon bízom abban, hogy tudtok segíteni, mert eddig akit kérdeztem (mondjuk mind pasi volt :)), nem tudott szóba jöhető típust mondani, pedig igazán nem érzem magam törpének! 🙂

Üdv,
Mónika”

 

Kedves Mónika!

Nem vagy egyedül a problémáddal, sok lány kínlódik ezzel (sőt, gyanítom, hogy az alacsony fiúk is).

Amit elsőként mindenki javasolni szokott, az a Suzuki GS 500, ami könnyű, alacsony, jól kezelhető…
Én mondjuk chopper párti vagyok, nekem mindig csak az volt (amikor egyszer nem, akkor egy hét múlva eladtam azt a motort).
Szerintem a kanyarodással nincs probléma, igaz, más stílus, más üléspozíció, mint a sport-túra motorok. A lábad inkább elöl van, nem a feneked alatt, ezért meg kell szokni a különbséget.

Amit én a chopperek ellen fel tudnék hozni, hogy a hasonló hengerúrtáralmú sport-túra motorokhoz képest gyengébbek, mert általában V2-es blokkokkal szerelik őket, de még az is lehet, hogy ez előny, ha a korlátlan jogosítványoddal szeretnéd vezetni.

Mondjuk egy 250-es motor után simán választhatnál Yamaha Virago 535-öt, Suzuki LS650 Savage-t, vagy Honda Shadowt… csak ezek mind olyan régi modellek, hogy nem biztos, hogy találsz jó állapotút belőlük.

Azt javaslom, hogy olvass bele a fórumunkba, ahol a témát már alaposan átrágták a tagok. Sőt, még kérdezhetsz is tőlük, ha nem találod meg elsőre a választ.

Ez itt két blogbejegyzés a témában:

És még egy fórum: http://csamclub.hu/temak/mire-figyeljek-ha-motort-v%C3%A1s%C3%A1rolok.7158/#post-278430

Jó keresgélést, s majd meséld el, hogy hogy sikerült!

Üdv,

NaNa


[wpdiscuz-feedback id=”6emdn80kri” question=”Ha van ötleted, milyen motort válasszon Mónika?” opened=”0″]Ha van ötleted, milyen motort válasszon Mónika?[/wpdiscuz-feedback] Írd meg hozzászólásba!

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

3 gondolat a “Milyen motort válasszanak az alacsony nők?” poszthoz

  • Tóth F. Csaba

    Yamaha Virago 250, Honda Shadow 250, CM 250, Suzuki Marauder 250, Bandit 250 (ez japán belpiacos ha jól tudom, de alacsony, agilis kis naked), Bandit 400, Kawasaki Eliminator 250. Ha nincs fóbiád a veteránoktól, Jawa559 (250-es „paraszt-Jawa”), CZ Sport, akármelyik (488-125, 477-175, 472-350) a 250-est csak egy dolog miatt nem javaslom: k_va nagyot rúg vissza, az igazi bokaszalag-szakítós vas (nekem olyan volt 18 évig, imádtam). Vagy Aprilia Red Rose Classic 125, ha nincs fóbiád a kétütemtől.
    Tényleg írd meg már légy szíves, mit vettél!

    Válasz
    • Szegecs

      Bár a cikk 5 éves, és tapasztalat szerint az utóbbi 3 évben csak a legelszántabbak járnak erre, ki tudja, talán lesz rá reakció.
      Az első probléma, hogy a hölgy nem jelölt meg keretet. Amennyire én tudom, adott méretben jellemzően a chopper-cruiser vonal a legdrágább, mivel ezeknek van az egyik legjobb értéktartásuk, lévén sokaknál inkább dísztárgyak, semmint közlekedésre használt eszközök. Ez ma pedig fokozottan igaz, már csak azért is, mert nincs újmotor utánpótlás a szegmensben. Fújolhat bárki, de szerintem a Rebelek is inkább a nakedhez vannak közel, a Vulcan S pedig csak a Kawa horgonya az európai piacon maradáshoz (ki tudja meddig, már az euro4 elzavarta a 900-as, 1700-as modelleket, amik éppen abban az Amerikában élik virágkorukat, ahol az európai dízelautó nem elég tiszta… Olyan szinten, hogy a japánok az USA-ba helyezték a gyártást… de ide, nekünk nem elég tiszták?…vesszek meg, ha értem)
      Magyarország fokozottan mostohagyerek, az Intrudernek készült 250-es, 400-as verziója is, az előbbiből 2 hónapja láttam itt a környékben egyet. VN is készült 400, ezt főleg az arab világban nyomják.
      Ám olvashatjuk az írásban a félelmet a súly miatti kanyarproblémáktól… Mert azt mondják…! Jelentem, hazugság! Nem a súly a gond, hanem a helyezése. amivel meg lehet tanulni bánni. Erről is érik egy írás, az újságírói felelősségről, döbbenetes, mit tudnak jajongani a kilók felett. Pedig csak kategóriaalkalmatlanok. Az, hogy ma a kontinensen, ezen belül Magyarországon is nincs erre a kategóriára piac, az nem csak az árképzésen múlik, de jelentős mértékben a véleményformáló szaklapok hozzá nem értő munkatársainak is bőven betudható.

      Válasz
  • Tóth F. Csaba

    Hát igen, a kilók! Azzal vannak bajok némelyeknél. 😉
    A kategória-alkalmatlanságról: Nem tudom, mennyire nézitek Dodor videóit, újabban rájuk vagyok cuppanva rendesen, „Ésszel megyek! De mennyire?” c. videójában is pont ezt a kérdést feszegeti, és tesz egy kijelentést, amivel lehet vitatkozni, de Isten tudja, én hiszek neki. Szerinte a magyar motorosok kb. 80%-a nagyobb motoron ül, mint ami való lenne neki. Egy nagy vasat tényleg nem lehet felhőtlenül élvezni, ez saját tapasztalat. Emlékszem, amikor Czibu barátom kezembe adta Yamaha XJ650-esét. 1982-es vas volt. Kardános gőzmozdony, nemcsak a nyomaték, de a súly miatt is. Amikor a 265 kiló megindult a szűk balosban lefele, tudtam, hogy ha ezt most gázból akarom fölállítani, úgy mint a Czetkát, úgy kivágja magát alólam, mintha rajta se ültem volna. Hát megpróbáltam izomból fölállítani. Sikerült, de tudtam, hiába adná nagyon jó áron, ez nekem nagy lenne. Én nem rettegni akarok a nyeregben, hanem ura lenni a vasnak, és felhőtlenül élvezni azt, ami a kezemben van. Nem ismerem ugyan az újmotor-kínálatot, de valahogy nekem hiányoznak az utakról az alsó középkategóriás motorok. Azok az igazi mindennapos közlekedési eszközök, amilyenek a ’90-es évek végéig a 125-350-es szoci vasak voltak. Nem túl sok, de nem is kevés. Rendben, hogy változik a világ, és aki közlekedni akar, az most már olcsóbban és egyszerűbben ülhet autóba, mint motorra, de ez valahogy nekem hiányzik. És igen, hiányoznak az alacsony építésű alsó középkategóriás, funkcionális vasak!

    Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük