fbpx
HírekMotorokMotorozás

Valóban elhalasztják az Euro 5 motorkerékpárok bevezetését a koronavírus miatt?

covid 19 koronavirus euro 5 motorkerekparA Gépjármű Importőrök Egyesületének januári évértékelőjén elhangzott, hogy a 2020. január 1-től bevezetett Euro 5-ös károsanyag kibocsájtási norma 2021. január 1-től az összes motorkerékpár modell esetében bevezetésre kerül. Akkor még nem számoltak a COVID-19 gépjárműiparra gyakorolt negatív hatásaival.

Az International Dealer News az ACEM (The European Association of Motorcycle Manufacturers ) főtitkárát, Antonio Perlot-ot kérte meg, hogy részletesebben ismertesse a szervezet politikai álláspontját a bevezetésre váró rendelkezéssel kapcsolatban. Mivel ezek a döntések befolyásolják az EU reagálását a Covid-19 vészhelyzetre a motorkerékpár szektorral kapcsolatban is.

Az ACEM hivatalosan megköveteli az Euro 4 motorkerékpárok eladásának elhalasztását?

Igen, így van. Legfontosabb aggodalmunk a motorkerékpár-piac szezonális jellegével kapcsolatos, mivel az eladások nagy része március és július között zajlik. Jelenleg minden gyártó és kereskedő készletei fel vannak töltve és kevés a remény arra, hogy év végére el tudják adni ezeket a motorkerékpárokat. Arra is számítani lehet, hogy az Euro 4 és Euro 5 kategóriájú járművek fejlesztésében és gyártásában is akadályok jelentkeznek.

A típusjóváhagyó hatóságok, a műszaki szolgálatok, a mérnöki  szervezetek, az alkatrészek beszállítói, a logisztikai- és a gyártóüzemek vagy leállították tevékenységeiket, vagy nagyon alacsony szinten működnek. Mivel az Euro 4 befejezési határidejét a jogszabályok 2020.12.31-ig határozták meg, az ágazat támogatását célzó első azonnali intézkedésként az ACEM egyéves meghosszabbítást kér az Euro 4 állományú járművek eladására. Az iparág szorosan figyelemmel kíséri a helyzet alakulását, és kész arra, hogy kapcsolatba lépjen a politikai döntéshozókkal, ha további intézkedésekre van szükség.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az EU beleegyezett a 2020-as Euro 4-es modellek 12 hónapos “sorozatvégi” meghosszabbításába

Érkezett-e bármilyen visszajelzés az Európai Bizottság részéről, hogy hajlandóak-e megtenni ezt az engedményt vagy sem?

Az Európai Bizottság egyelőre az ipar teljes zavarának átfogó értékelésén dolgozik. Ez a motorkerékpár-iparra, de az autóipar sok más szegmensére is vonatkozik.

Folyamatban vannak a Bizottsággal folytatott technikai és legmagasabb politikai szintű megbeszélések, hogy a lehető legpontosabb képet kapjunk a helyzetről. Felkérték a tagállamokat, hogy küldjenek visszajelzést a Bizottságnak, és a legfrissebb összegyűjtött információk alapján sokan támogatják kérésünket.

Általánosságban, milyen további lépéseket tehetne vagy kellene megtennie az Európai Bizottságnak, hogy enyhítse a Covid-19 hatását az európai motorkerékpár-iparra?

Jelenleg a gazdasági szempontból legfontosabb aggodalom az, hogy az Euro 4 állományokkal foglalkozzunk tekintettel arra, hogy az Euro 4 motorkerékpárok forgalmazásának befejezési határideje ez év végén van. Meg kell értenünk, hogy a válsághelyzetek természetüknél fogva nagyon dinamikusak, ezért folyamatosan értékelni kell a gyártóink, de a velünk dolgozó szereplők teljes láncának gazdasági helyzetét: importőrök, kereskedők, alkatrészgyártók, logisztikai központok, műszaki központok, regisztrációs hatóságok, típus-jóváhagyó hatóságok stb.

Tudjuk, hogy az Európai Bizottság gondol ránk, és mindent megtesz annak érdekében, hogy támogassa az ágazatot a nehéz időkben. Dolgozzunk együtt, értékeljük a helyzet alakulását, és gondoljunk minden lehetséges intézkedésre, amely stabilizálhatja a piacot mindenki, a polgárok, a fogyasztók és a piaci szereplők érdekében.

 

Forrás: IDN

5 1 vote
A cikk értékelése

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Subscribe
Visszajelzés

guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x