Valóban elhalasztják az Euro 5 motorkerékpárok bevezetését a koronavírus miatt?
A Gépjármű Importőrök Egyesületének januári évértékelőjén elhangzott, hogy a 2020. január 1-től bevezetett Euro 5-ös károsanyag kibocsájtási norma 2021. január 1-től az összes motorkerékpár modell esetében bevezetésre kerül. Akkor még nem számoltak a COVID-19 gépjárműiparra gyakorolt negatív hatásaival.
Az International Dealer News az ACEM (The European Association of Motorcycle Manufacturers ) főtitkárát, Antonio Perlot-ot kérte meg, hogy részletesebben ismertesse a szervezet politikai álláspontját a bevezetésre váró rendelkezéssel kapcsolatban. Mivel ezek a döntések befolyásolják az EU reagálását a Covid-19 vészhelyzetre a motorkerékpár szektorral kapcsolatban is.
Az ACEM hivatalosan megköveteli az Euro 4 motorkerékpárok eladásának elhalasztását?
Igen, így van. Legfontosabb aggodalmunk a motorkerékpár-piac szezonális jellegével kapcsolatos, mivel az eladások nagy része március és július között zajlik. Jelenleg minden gyártó és kereskedő készletei fel vannak töltve és kevés a remény arra, hogy év végére el tudják adni ezeket a motorkerékpárokat. Arra is számítani lehet, hogy az Euro 4 és Euro 5 kategóriájú járművek fejlesztésében és gyártásában is akadályok jelentkeznek.
A típusjóváhagyó hatóságok, a műszaki szolgálatok, a mérnöki szervezetek, az alkatrészek beszállítói, a logisztikai- és a gyártóüzemek vagy leállították tevékenységeiket, vagy nagyon alacsony szinten működnek. Mivel az Euro 4 befejezési határidejét a jogszabályok 2020.12.31-ig határozták meg, az ágazat támogatását célzó első azonnali intézkedésként az ACEM egyéves meghosszabbítást kér az Euro 4 állományú járművek eladására. Az iparág szorosan figyelemmel kíséri a helyzet alakulását, és kész arra, hogy kapcsolatba lépjen a politikai döntéshozókkal, ha további intézkedésekre van szükség.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Az EU beleegyezett a 2020-as Euro 4-es modellek 12 hónapos “sorozatvégi” meghosszabbításába
Érkezett-e bármilyen visszajelzés az Európai Bizottság részéről, hogy hajlandóak-e megtenni ezt az engedményt vagy sem?
Az Európai Bizottság egyelőre az ipar teljes zavarának átfogó értékelésén dolgozik. Ez a motorkerékpár-iparra, de az autóipar sok más szegmensére is vonatkozik.
Folyamatban vannak a Bizottsággal folytatott technikai és legmagasabb politikai szintű megbeszélések, hogy a lehető legpontosabb képet kapjunk a helyzetről. Felkérték a tagállamokat, hogy küldjenek visszajelzést a Bizottságnak, és a legfrissebb összegyűjtött információk alapján sokan támogatják kérésünket.
Általánosságban, milyen további lépéseket tehetne vagy kellene megtennie az Európai Bizottságnak, hogy enyhítse a Covid-19 hatását az európai motorkerékpár-iparra?
Jelenleg a gazdasági szempontból legfontosabb aggodalom az, hogy az Euro 4 állományokkal foglalkozzunk tekintettel arra, hogy az Euro 4 motorkerékpárok forgalmazásának befejezési határideje ez év végén van. Meg kell értenünk, hogy a válsághelyzetek természetüknél fogva nagyon dinamikusak, ezért folyamatosan értékelni kell a gyártóink, de a velünk dolgozó szereplők teljes láncának gazdasági helyzetét: importőrök, kereskedők, alkatrészgyártók, logisztikai központok, műszaki központok, regisztrációs hatóságok, típus-jóváhagyó hatóságok stb.
Tudjuk, hogy az Európai Bizottság gondol ránk, és mindent megtesz annak érdekében, hogy támogassa az ágazatot a nehéz időkben. Dolgozzunk együtt, értékeljük a helyzet alakulását, és gondoljunk minden lehetséges intézkedésre, amely stabilizálhatja a piacot mindenki, a polgárok, a fogyasztók és a piaci szereplők érdekében.
Forrás: IDN