fbpx

A férfiak tízszer veszélyesebbek motoron, mint a nők

motoros balesetBritt tudósok elemezték, hogy hogyan befolyásolja az utazási mód a többi úthasználót, mik a fenyegető kockázatok. Az angol közúti halálozási statisztikák elemzése közben figyelembe vették a balesetet okozók nemét és az út típusát is.

Azt már eddig is sejtettük, hogy a férfiak vakmerőbbek, bátrabbak, néha meggondolatlanabbak, mint a nők, és ez sajnos megmutatkozik a vezetési stílusukban is. Angol tudósok 2005-2015 közötti közúti halálozási statisztikákat elemeztek, és ez alapján nagyjából szintén erre az eredményre jutottak.

A férfiakat és nőket összehasonlító kockázati számítások  azt mutatják, hogy az autók és kisteherautók esetében a férfiak által megtett kilométerenkénti kockázat kétszerese a nők kockázatának. Tehergépkocsik esetében a férfiak által jelentett kockázat körülbelül négyszerese, a motorkerékpárok esetében pedig több mint tízszeres kockázatot jelentenek a férfiak a nőkhöz képest.

A kutatók a rendőrség baleseti statisztikáit, a közlekedési statisztikákat, az országos utazási felméréseket és a brit Nemzeti Statisztikai Hivatal népességre és nemekre vonatkozó adatait használták fel. A kutatók a nemek, a közlekedési eszközök és a közutak típusa – főútvonal, alsóbb rendű útvonal városban és vidéken – alapján elemezték azt, hány halálos áldozat jut egymilliárd kilométerre.

A londoni Westminster Egyetem tudósa, Rachel Aldred és munkatársai által az Injury Prevention című szaklapban bemutatott tanulmányából kiderül – amit már eddig is sejtettünk – , hogy a férfiak kockázatosabban vezetnek és több közlekedési balesetben érintettek, mint a nők.

“A szakirodalomban gyakran hozzák összefüggésbe a férfiak viszonylag nagyarányú baleseti érintettségét a kockázati hajlandóságra vonatkozó nemek közötti különbségekkel, holott ez a kapcsolat még vitatott” – írták a tudósok. Siegfried Brockmann, a Német Közlekedési Társaság munkatársa szerint a tanulmány eredménye alapjaiban helytálló. Más területen is megmutatkozik az, hogy a férfiak alapvetően agresszívebb és rizikóra hajlamosabb viselkedést mutatnak, mint a nők.

A szakértő szerint ugyanakkor a tanulmány gyengesége, hogy a vizsgálat a balesetben résztvevőket, nem pedig az okozókat vizsgálta, illetve csak a balesetben elhunytakkal foglalkozott, a sérültekkel nem. Véleménye szerint emellett kor szerint is meg kellene különböztetni a balesetekben érintetteket. “Egy húszéves nő valószínűleg nagyobb kockázatot jelent a közlekedés többi résztvevője számára, mint egy 55 éves férfi” – vélte Brockmann.

A női motorosok által jelentett kockázat – annak ellenére, hogy az egyes úttípusokon nagy az eltérés – soha nem éri el a férfiak által jelentett kockázat mértékét, ahogy az autó/taxi, kisteherautó és tehergépkocsi esetében is az az eredmény született, hogy a férfiak minden úttípusnál nagyobb kockázatot jelentenek, mint a nők.

Ajánlom másoknak is

Cseréld a bukósisakodat sapkára!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x