Motorfelállítási gyakorlat Vácon
Néhány hete az IVTM szervezői szlogenpályázatot hirdetettek. Olyan elgondolkodtató, rövid, tömör, mondatokat vártak a motorosoktól, amely kifejezi a kezdeményezés célját: a törekvést a motoros közlekedési kultúra magasabb szintre emelésére, valamint a felelősségteljes motorozás propagálását.
Van két motoros csaj, testvérek. Mindketten a PMRFK-nál dolgoznak. Egyikük, Cservenák Helga a Pest Megyei Balesetmegelőzési Bizottság titkára, így végülis hivatása a balesetmegelőzés, másikuk Gyöngyvér (a fórumokon Nitro) statisztikus, nála futnak össze a szálak a balesetekről, és ő készíti el a statisztikákat róluk.
Úgy három éve megelégelték, hogy látszólag minden hivatalos szerv tehetetlen, hiába szaporodnak a motoros balesetek, nem volt tökéletes megoldás. Ezért aztán kézbe vették az ügyet. Egy motoros ismerősükkel, Prókai-Kiss Ferenccel együtt kitalálták, hogy miért ne tehetnének a rendőrök valamit, hiszen ők is szenvedő alanyai a motoros baleseteknek. Nekik kell helyszínelniük, ha már megtörtént a baj. Ráadásul a rendőrmotorosok híresen jól motoroznak, talán át is tudnák adni ezt a tudást. A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság – akik akkor pont egy hasonló kampányra készültek – szintén a segítségükre sietett.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Aztán 2006-ban az ötletet tett követte, így elindult az IVTM.hu (Ingyenes Vezetéstechnikai Tanfolyam Motorosoknak), majd sorba szerveződtek az ingyenes tréningek, ahol mindig túl sok a jelentkező, vagy túl kevés az időpont. A rendőrök motoros tudása elkápráztatta a résztvevőket, és mindig sok hasznos újdonságot tanulhattak tőlük.
„Sajnos hazánkban elég hiányos a motorosok képzése, az „A” kategóriás jogosítvány megszerzése finoman szólva is nevetséges feladat, és vezetéstechnikailag szinte nulla anyagról kell számot adni a vizsgákon. Ebben sajnos csak akkor lesz változás, ha valaki felfigyel az elavult szabályozásra, és ezen változtat, de erre kevés az esély.” – írják az IVTM hnlapján.
A szlogenverseny első három helyezettje
Ferenci Tamás
Sarló Imola
Dr. Takács András Attila
Még több kép a galériában!
Helga, a nagy organizátor tavaly szülési szabadságon volt, ezért kicsit lanyhult a lelkesedés, de most újra szól a hatlövetű! A szezont egy szlogenpályázattal kezdték, amelynek a résztvevőit egy Váci helyszínre hívták, ahol egész napos programon gyakorolhatták a különböző figurákat.
Megdöbbentő volt, hogy mennyien vannak, akik ahelyett, hogy a Mátra vagy Dobogókő útjain rémisztgetnék az autósokat, egy egész napot erre szántak. A felállított bólyák között maximum második sebességig felváltva, mintha csak vidámparkban lennének, egész nap motoroztak. Csak dél körül tartottak egy rövid szünetet, amikor a társaság együtt ebédelt egy közeli étteremben, majd nyomták tovább estig.
Ez a hétvége amúgy is tökéletes volt a motorozásra. Csapadékmentes, napos idő várta a váci dunaparton a motorosokat. A jó idő miatt amúgy is nagy volt a forgalom, hiszen sok család kihasználta ezt a meleg tavaszi időjárárást. Napoztak, kutyát sétáltattak, kerékpároztak, miközben meg-megálltak megbámulni a gyakorlókat.
A tréningen ezúttal nem vettem részt, csak egy gyakorlatnál álltam be a próbálkozók közé. Mivel a korábban tanult motorfelállítási technika éles helyzetben nem vált be, gondoltam tanulok valami újat. Ez a módszer sokkal logikusabb, de végül ezt sem tudtam kivitelezni a gyakorlatban. Rajtam kívül pedig több lány is kísérletett tett, és volt akinek majdnem sikerült is. A végső konklúzió pedig az lett, hogy nem baj, mert a csajoknak csak integetni kell, és megáll harminc autó segíteni. Azért legközelebb majd újra megpróbálom.
Helgának és Nitronak egyébként rengeteg új ötlete van, úgyhogy ha konkretizálódnak, mindenképpen írni fogunk róla.