KiemeltMotorokMotortesztek

Mini streetfighter: Yamaha XJ6 2009

yamaha xj6 09 56Azt, hogy mi a fontos egy kezdőnek a motor kiválasztásánál, sajnos (vagy szerencsére) rég elfelejtettem már. Kénytelen voltam tehát segítséget kérni valakitől, aki most keresgéli az első kétkerekűjét. Évci elismerő tekintete az első próbakör után teljesen egyértelmű volt.

Az utóbbi években nagy a harc a motorpiacon a kezdőkért. Ez az a célközönség, amely egy első pozitív tapasztalat után egy nagyobb, erősebb gépen bizonyítja majd márkahűségét. Tehát ha egyszer sikerül megfogni, ember legyen a talpán, aki lebeszéli majd a kedvencéről. Ez az első látásra szerelem érzés talán duplán érvényes a hölgyekre. A Yamaha most beletrafált ezzel a modellel.

Ha valaki ugyanis első motorját választja ki éppen, előjönnek a félelmei: mi lesz, ha nem ér le a lábam rendesen, ha nem tudom megtartani, ha eldőlök álló helyzetben, ha nem tudok normálisan bekanyarodni, ha… a kérdések, kétségek száma végtelen. Az XJ6 válasz lehet ezekre a kérdésekre.

yamaha xj6 09 11

Évcit, aki 2009. április 27-én vizsgázott nagy-motorra, és épp első motorjának kiválasztása foglalkoztatta hetek óta, a munkahelyén leptem meg a gyönyörű, gyöngyház-fehér Yamahával. A „Szenzációs recepciós” nem volt éppen motorteszthez öltözve. Sebaj, most nem túrázni kellett, csak kíváncsi voltam, mit szól így ismeretlenül ehhez a kezdőknek/újrakezdőknek, és hölgyeknek címzett modellhez.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Bár nem feltétlenül a külső a lényeg, amikor az ember élete első motorját választja ki – mivel fennáll az esélye annak, hogy tapasztalatlanságból egyszer-kétszer eldől majd a motorral – Évci egyből azt mondta, hogy nagyon szép kis gép ez. Majd ráült, felállította a sztenderről, és közölte, hogy nagyon nehéz… Ezen meglepődtem, hiszen mindössze 205 kg a motor feltankolva.

Később persze utánakérdeztem, és kiderült, hogy amit másnap vásárlás céljából megnéz majd, az egy 600-as Hornet. Annak pedig mindössze 198 kg a súlya. Évci lába féltalpon ért le a földre a 78,5 cm-es ülésről. A maga 164 cm-ével ezt először magasnak ítélte, pedig ez másfél centivel kevesebb, mint a Hornet ülésmagassága. A képek alapján nekem úgy tűnik, az XJ6 méretben inkább illik Évci 164 cm-éhez, mint az én 180 cm-emhez.

Az állítható kormány miatt mindenféle testfelépítésű sofőr a legkényelmesebb üléspozíciót alakíthatja ki magának. A Yamaha mérnökei ráadásul olyan keskenyre tervezték az új XJ6 ülését és az üzemanyagtank oldalát, hogy vezetés közben a sofőr térde alig zár be nagyobb szöget, mint egy kerékpáron. Habár a képeken eltörpül alattam a gép, hosszútávon mégis úgy tűnt, hogy a lábtartó lehetne feljebb és hátrébb, hogy jobban rá lehessen hasalni a menetszélre.

Miután szemrevételezte a kezelőszerveket, és megnyomta az indítógombot, Évci megjegyezte, hogy nagyon szépen, simán jár a blokk, könnyű a váltókar, és könnyedén, szinte hang nélkül tette be egyesbe. Aztán elindult, és mikor befordult a sarkon, elkezdtem izgulni érte. Hosszú óráknak tűnt az a néhány perc, amíg megkerülte a háztömböt, és végig beélesített „kamerával” vártam, hogy elkapjam az első szavait.

yamaha xj6 09 24

Miután visszaérkezett, és elégedett arckifejezéssel nézegette még egy kicsit a motort, a nyeregben ülve csak annyit mondott, hogy ha korábban ismerte volna ezt a modellt, lehet, hogy inkább ezt választja a Hornet helyett.

Csodálkozott, hogy az elsőre nehéznek ítélt gép mennyire könnyen kezelhető, és milyen könnyen dönthető a kanyarokban. Nem csoda, hiszen az olyan súlyos alkatrészeket, mint például a komplett kipufogórendszer, a motor aljára helyezték a minél alacsonyabb súlypont elérése érdekében.

 

A cikk a következő oldalon folytatódik, lapozz!

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük