KiemeltMotorokMotortesztek

Mini streetfighter: Yamaha XJ6 2009

yamaha xj6 09 47

Az XJ6 és burkolt testvére az XJ6 Diversion egyébként ebben az évben a Yamaha FZ6-ot és az FZ6 Fazert váltja a modellpalettán. A 78 lóerőre fojtott, 100 lóerős blokk helyett az XJ6-ban egy gyárilag 78 lóerősre tervezett szív dobog. Így sokkal barátságosabban adja le minden fordulatszám tartományon a teljesítményt.

A csupasz, idom nélküli változat a magasra felhúzott farokidommal, a tömpe orrával és a blokk alá rejtett kipufogóval úgy néz ki, mint valami bébistreetfighter, ami várhatóan nem csak a fiatalok körében teszi majd népszerűvé.

yamaha xj6 09 12

Yamaha XJ6 2009 műszaki adatok

Motor: Folyadék hűtésű, 4-ütemű, előredöntött-soros 4-hengeres, 4-szelepes, DOHC
Hengerűrtartalom: 600 cm3
Furat x löket: 65,5 x 44,5 mm
Sűrítési arány: 12,2 : 1
Üzemanyag-ellátás: Üzemanyag befecskendezés
Max. teljesítmény: 78 Le (57 kW) 10.000 ford./percnél
Max. forgatónyomaték: 60 Nm 8.500 ford./percnél
Váltó: Primerhajtás fogaskerekekkel, többtárcsás, olajfürdős tengelykapcsoló, hatsebességes váltó, szekunder hajtás lánccal
Váz: Gyémánt profil
Futómű elöl: teleszkópvilla 130 mm rugóúttal
Futómű hátul: acél zártszelvény lengővilla (monocross), központi rugóstag, 130 mm rugóúttal
Villaszög / utánfutás: 64 fok / 103,5 mm
Tengelytáv: 1440 mm
Ülésmagasság: 785 mm
Fékek elöl: 298 mm átmérőjű dupla tárcsa
Fékek hátul: 245 mm átmérőjű szimpla tárcsa
Gumik elöl: 120/70 ZR17
Gumik hátul: 160/60 ZR17
Üzemanyagratály: 17,3 l
Súly: 205 kg (teletankolt tömeg)
Hossz: 2120 mm
Szélesség: 770 mm
Magasság: 1085 mm
Alapár: 1738000 Ft + 180000 Ft regisztrációs adó

Ez a modell inkább ingázásra, és városi közlekedésre való, arra viszont tökéletes. A keskeny felépítésének köszönhetően könyedén elgurulhatunk a (csakis álló) kocsisorok között. A teszt hétvégéjén közel 600 km-t sikerült megtennem az új XJ-vel.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az M0-s autóúton könnyű csuklómozdulattal érte el a motor a 165 km/órás sebességet, de a 130 km/órás utazó sebességnél is rugalmasan lehet közlekedni a gyárilag 78 lóerős modellel. Azért mégis inkább rövidebb túrákra, illetve városi motorozásra ajánlanám az XJ-t.

yamaha xj6 09 26

Lehet ugyan kapni hozzá gyári dobozokat, de nekem hiányoztak azok a kis kampók az ülés alatt, amihez odapókozhattam volna a hátizsákomat. Valamint másfél órát folyamatosan a nyeregben ülve zavaró volt, hogy a menetszél pont a combom alsó felére tereli a blokkból a meleget (télen biztos örültem volna ennek), és az ülés is keménynek tűnt ennyi idő alatt.

Még több kép a galériában

Megállnom is emiatt kellett, pedig a benzinből még bőven telt volna. Nálam 4,7 litert evett, ami alapján a 17,3 literes tankkal több mint 350 kilométert lehetne menni vele egy fenékkel. A 4-es úton visszafele, szembe széllel nagyon hiányzott a szélvédelem is. Erre viszont valószínűleg megoldás lehet az XJ6 Diversion modell, amely a külseje alapján inkább túrázásra termett.

yamaha xj6 09 34

Évci azt is elmesélte, hogy elsőre mindenképp használt motort szeretett volna, amúgy sem lenne pénze egy nullkilométeresre, és semmiképp nem szeretne hitelt felvenni. A kiválasztott, használt gépre összegyűjtött pénzét a szülei egészítik majd ki nagyjából egymillió forintra, és nekik törleszt majd kamatok nélkül. De persze, ha lenne közel kétmillió forintja, most erősen elgondolkodna ezen a modellen.

Ezúttal Évcinek is üzenem, hogy semmi nincs veszve. Augusztus 31-ig ugyanis megnyerheti az XJ6-ot, vagy a havonta kisorsolt kabátok egyikét, illetve azok, akik ez idő alatt XJ6-ot vesznek, visszanyerhetik a motorkerékpárjuk árát.

yamaha xj6 09 27

 

yamaha xj6 09 35

 

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük