EseményekMotorverseny

Minden magyar induló kiválóan helytállt – Motocross Európa-bajnokság Kiskunlacháza

motokrossz eb kiskunlacháza 2018 10Kiválóan belocsolt pálya. Pontosan előkészített depó. Ezek várták a hétvégi Motokrossz Európa-bajnokság nevezőit Kiskunlacházán.

Az európai mezőnynek megfelelő színvonalat mi sem bizonyítja jobban, minthogy a FIM Europe (Európai Motorsport Szövetség) zsűri elnök mindössze 20 perc alatt bejárta és átvette az 1800 m hosszú motocross pályát, minden kiegészítésével együtt, pénteken, majd 10 perc alatt lezajlott a hivatalos rendezői értekezlet. A szakvélemény: kiváló előkészítő munka.

A 2018-as évre óriásit fejlődött a kiskunlacházi motocross aréna. A ’17-es, kezdő MX EB alapokra építve most szebb és még élvezhetőbb, „készebb” körülményeket biztosított a résztvevőknek. A területen látszott, hogy a belvíz és korábbi sok eső okozta ártalmak elhárításán felül is rengeteg munka van benne.
Az időjárás a rendezvény elején igen kedvező, meleg, napsütéses tavasszal kedvezett a bemelegítő hangulatú szabadedzéseknek. A junior mezőny láthatóan sokat fejlődött tavaly óta.

Az EMX 85cc versenyzői rendesen meglepetést okoztak a profi teljesítményükkel, az őket követő EMX 65cc-sek pedig felhőtlenül száguldoztak a pályán. Az akció sorozatokat minden esetben az EMX Open zárta, ahol – a nézők legnagyobb szórakoztatására –széles palettán sorakoztak fel a motorosok, sebességben és nációban egyaránt. A sok magyar kiválóság mellett köztük volt a cseh Martin Michek (#232, CZE, KTM), aki sokszoros cseh bajnok, jó eredményeket ért el a német ADAC sorozatban és több MX VB futamon is megfordult. Ez a géposztály már a program elején pedzegette, hogy mit lehet komoly crossos tudománnyal kihozni a lacházi terepből.

Az időmérő edzéseken már sokkal élesebbre fordult a helyzet. A viszonyrendszer szigorodott azzal, hogy a pre-kvali edzésen elért legjobb eredménnyel a kvalifikációs futam rajtsorrendjét lehet beállítani. Ezen a szombati edzésen már eltűnnek a barátságok, stratégiák épülnek és a feszültség körről körre nő, majd a rajtgép lecsapódásával a vasárnapi éles viadalok néző-kényeztető főpróbája zajlik.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az egyik legszebb példa erre, hogy az EMX Open pre-kvalifikációs edzésének legjobb köridejét egészen az utolsó előtti körig Martin Michek vezette, Volodymir Tarasovval (#471, UKR, KTM) és Evgeny Mikhaylovval (#595, RUS, Husqvarna) váltakozva, mígnem a harmadik pozíciót tartó Hugyecz Erik (#141, HUN, KTM) az edzés finisében a Pit Lane-ből kihajtva, mindent egy lap-ra feltéve, egy századmásodperccel javította meg az addig top köridőt, és elvitte a Pole Pozíciót a vetélytársak elől. A felnőttek előtt az EMX 85cc-ben Técsi László Márk (#40, HUN, KTM) és Pergel Bence (#21, HUN, KTM) voltak azok, akik körről-körre javítottak és húzták el az egész társaságot maguk után, míg végül a kettejük párharcából Pergel rövidített bő egy másodperccel jobbat Técsinél. 

Az EMX 65cc kvalifikációs futamában meglepetést okozott a télen Amerikában edző Grósz Gergő (#2, HUN, KTM), aki a rivális Ördög Zoltánt (#11, ROU, Husqvarna) simán maga mögé utasította és tetemes előnnyel ért célba. Az EMX 85cc kategóriában Técsi László egy rontott rajt után másodikként tudott elfordulni az első kanyarban, és a hatalmas tempót diktáló Pergel Bence – aki a magyar bajnokságban rendszerint mögötte szokott végezni – ezúttal nem engedte magát megközelíteni.

Técsi akárhogyan erőlködött, a futam végére bele kellett nyugodnia a második pozícióba, és visszavett a sebességből. Zanócz Noel László (#71, HUN, Husqvarna) végig a harmadik helyen motorozott, szorosan mögötte a negyedik helyen üldözte őt Liszka Roland (#78, HUN, KTM). Az utolsó körben végül túl nagy volt a nyomás Zanóczon és Liszka megelőzte.

 

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük