EseményekKiemeltMotoros találkozó

Minden is volt – Prága Harley Days 2023 szeptember 1-3. – VIDEÓVAL!!!

Prága Harley Days 2023Jó motoros módjára, csütörtök este még sem a létszám, sem az indulás időpontja nem volt fix. Péntek reggelre végül tisztult a kép, 9-en lettünk és a 10 órát céloztuk meg indulásnak.

A rajkai kúton vártam a csapatot, megindultunk majd Pozsonynál csatlakozott hozzánk egy Sport Glied-os srác, Igor.

2-3 megállóval délután 5 után tudtuk elfoglalni a szállást. Igor tolmácsolásával a hotel szerencsére meg tudta oldani azt a problémát, hogy jóval több ágyra van szükségünk, mint amennyire a foglalás szólt.

A szállással szembeni romkocsma-bistroban megvacsoráztunk és este a csapat egy része bement a fesztivál területére, mi meg a másik felével belevetettük magunkat a prágai éjszakába.

Volt két érdekes felfedezésem:

• az egyik, hogy van Prágában MOL kút,
  • a másik, hogy Bolt-os taxik szaladgálnak.

Ezen felbuzdulva, tettem egy próbát a Pesten letöltött Bolt-os alkalmazásommal és láss csodát, 4 percen belül már érkezett is Stefan a taxijával. Átlag 4-6 euróért 15 perc alatt a 2,5 km-re lévő várnegyedben találtuk magunkat. Megnéztük a harangjátékot, egy séta az óvárosban, végig a Károly-hídon, néhány korsó cseh sör, részemről pár pohár mojito és egy absintos fagyi után éjfél körül haza taxiztunk a szállásra.

Szombat reggel kissé másnapos, illetve valakinek soknapos fejjel megreggelizünk, közben megbeszéltük nagyjából az aznap programot. A www.pragueharleydays.cz jól átlátható oldalán fent voltak a programok, láttuk, hogy 10:00-kor gyülekeztek a felvonuláshoz. 10:35-kor odaúton pont szemben talátuk magunkat a felvonulás első motorosaival.

Gyorsan megfordultunk, ahogy tudtunk és így bekeveredtünk véletlen pont az elejére. 10 perc után megállt a sor a Nemzeti Múzeumnál és a Vencel téren folyamatosan gyűlt fel a dübörgő motoros tömeg mögöttünk. A teret körbezáró épületek felerősítették a Harley-k hangját, folyamtason libabőröztem, akkora élmény volt!

Még több 2023-as Prága Harley Days kép a galériában

10 perc fotószünet után már egyszerre indultunk tovább a város többi látványossága felé, felfűzve azokat egy körre. A záró motorosok 10-15-en lehettek, de nagyon rutinosan megoldották a feladatot, szinte sehol nem kellet araszolni. Nagyjából 1 órás volt a felvonulás, ami a fesztivál területén ért véget.Prága Harley Days 2023

A napi belépő 12 euró volt, nem tudom hogy csinálták, de igazán sehol sem volt nagy sor, annak ellenére, hogy rengetegen voltak. Befelé sétálva, azon aggódtam, hogy nem látok WC-t, végül két helyen találtunk, de ott sem kellett sorban állni.

A helyszín a város közepén található parkban volt. Nekem nagyon tetszett, mert bár el volt kerítve, még sem volt bezártság érzetem. Ami nagyon tetszett a gyönyörű zöld környezet mellett, hogy a motorok szabadon mehettek a fesztivál területen, és hogy bár a különböző helyszínek jól el voltak különítve, mégis könnyen eljutottunk egyik pontból a másikba.

A Harley-Davidson idén ünnepli fennállásának 120. évfordulóját, ezért a prágai szervező csapat ezt az eseményt a budapesti afterpartyjaként hirdette meg.

Alaposan megünnepeltük a Harley-Davidson 120 éves évfordulóját Budapesten – csak vasárnap volt kapuzárás

A karszalagunkra “all american festival” volt írva, olyan jól összekombinálták a programokat, hogy néha nem is tudtuk, hogy burger fesztiválon vagyunk vagy amerikai autó találkozón, vagy épp egy Harley fesztivál country koncertjén.

Felsorolni is nehéz a programokat, de volt ott rúdtánccsata, tetováló sátor, kaszkadőr versenyek, shopping terület, H.O.G.-zóna – egyszóval minden, ami itt a prágai harley napokon 10 éve megszokott.Prága Harley Days 2023

Néhány óra alatt felmértük a terepet, majd megbeszéltük, hogy bemegyünk nappal is a belvárosba. A Moldva parton sikerült egy hotel előtt megállni, így a kézenfekvő volt, hogy menjünk egy kört a vízen egy város nézésre. Pont indult is egy járat, ami 1 órás volt.

Utána vissza a szállásra, vacsora majd 9 körül bementünk ismét a fesztiválra. Ekkor már csak a kemény mag volt bent, olyan 10-20%-a a nappali tömegnek. A terület közepén volt egy disco ahol egy helyi DJ tolta a motoros zenéket, megspékelve jó sok cseh számmal, ami számunkra elég viccesen hangzott, főleg a 99 Luft Ballon. Igazából nem nagyon zavart minket az alkohol fogyasztásban ezen az estén sem!
Aki már olvasta az írásaimat, az felfedezhette, hogy mindig belecsempészek egy kis szentimenti részt a végére, bár a fiúk szerint ne használjunk idegen szavakat.

Szóval fiúk, nektek ajánlva jöjjön az érzelgős végszó:

Vannak dolgok amikben hiszek, ilyen például az, hogy nincsenek véletlenek. Hogy azért sodor össze az élet embereket, hogy tudjunk tanulni egymástól. Amikor egy-egy viccesnek induló sztori végén, csak lehajtott fejjel, magunk elé bámulva, bólogatva értjük meg a másikat, szembesülve azzal a ténnyel, hogy basszus, de ismerős ez a sztori, aztán jön a mellbevágó felismerés, hogy nem vagyunk egyedül. Hogy nem csak a motorozás szeretete, hanem a motorossá válásunk történeteiben is vannak párhuzamok.

Hogy az a bizonyos élethelyzet adta fordulóponton mertük a motorozást választani, mekkora lépés volt!Prága Harley Days 2023

Hogy mennyire tiszteljük magunkat, hogy mertük megtenni ezt a lépést!

Tisztelni meg csak úgy lehet másokat, ha magunknak is megadjuk azt!

Elmondhatom, hogy teljesen a tisztelet jegyében telt ez a király hétvége, mindenki teret adott a másiknak, mégsem volt belőle káosz sem konfliktus!

Prága Harley Days 2023

Ezúttal csak a Misi motorját kellett szerelni, de ő így szereti! Volt az az alkohol szint, ahol megàllapítottuk hogy a BMW csehszlovák gyártmány, aki rájön, hogy miért, az kap egy szóbeli fél negrót, ahogy a töri tanárom mondta volna. Elárulom, hogy a fotók segítenek. A helyes megfejtéseket várom a szerkesztőség e-mail címére!

Jövőre ismét irány a Prága Harley Days augusztus 30-szeptember 1 között. Ne hagyjátok ki, ez egy szuper komplex élmény!

Ste.funny

Az indulás óta követem a CSAM közösséget, az A kategóriás jogosítványom is egyidős az oldallal. 😇Néhány élménybeszámoló megírásával cseppentem bele a cikk írásba, amit egyre jobban élvezek! Két sporttúra motor után ültem át 2016-ban a mai Harley-mra, ami egy Road King Classic! 4 kerék a testet mozgatja... 2 kerék a lelket! 😉