Milyen gyakran kell lecserélni a motoros bukósisakot?
Ami valóban elhasználja a bukósisakot
Az igazság az, hogy a sisakok idővel elhasználódnak, leromlanak, és hatékonyságuk bizonyos fokát elveszítik – de nem csak az életkor miatt. Az érintetlen sisak önmagában lassan romlik, ám a sisak észrevehető romlása három tényezőből adódik: a felhasználás mértékéből, a karbantartás módjából és a kezdeti minőségből.
Ez a három tényező, ami miatt elhasználódik egy bukósisak. Az elhasználódás módja és ideje pedig minden sisaknál más és más. Így aztán az „ötéves szabály” csak egy nagyon általános megközelítés az ezen idő alatt bekövetkező kopás mértékéről.
Ugyanúgy, ahogy egy motorkerékpár, a sisak is attól romlik, ahogy használják, és ezt mérhetjük órákban vagy kilométerekben és abban, hogy hogyan gondoskodnak róla ez idő alatt. Mivel azonban ezeket a számadatokat nem szokás követni egy sisak esetében, a csere időt évben fejezik ki – és ez természetesen nagyon általános javaslat.
Mit mondanak a szakértők?
Amikor arról van szó, hogy mitől használódik el egy bukósisak – amit nyilván nem csak az idő múlása befolyásol – jó magyarázatot ad a Shoei, a világ egyik prémium sisakgyártója. A weboldalukon ezt írják:
„… egy biztonsági bukósisak hasznos élettartama a használat intenzitásától és gyakoriságától függ. A sisak cseréje akkor is ajánlott, ha csak az alább említett pontok egyike vonatkozik rá:
- A sisakot ütés érte.
- A kényelmes párnázat vagy a rögzítőrendszer meglazult a rendszeres használat vagy az elhasználódás következtében.
- A szintetikus habbélés a sűrű használat jeleit mutatja és a sisak túl bő. Teszt: becsatolt rögzítőrendszerrel a sisak oldalra fordul, amikor óvatosan megrázza a fejét.
- Az EPS bélésben bemélyedések vannak, és / vagy fehér karcolások láthatók a fekete felületeken.
Női motoros bukósisakok
Még ha ezek egyikét sem tapasztalja, mi, a SHOEI, azt javasoljuk, hogy öt éven belül cserélje le a sisakot a kiskereskedelmi vásárlás után. ”
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Mint látható, a SHOEI számos olyan módszert azonosít, amelyek azt bizonyítják, hogy a sisak idővel romlik, és ami befolyásolhatja a sisak biztonsági funkcióját. De mi van akkor, ha ezek egyikét sem tapasztaljuk? Ez a makacs ötéves szabály ismét felüti a fejét!
Most bélelem meg festem újra fater 1988-as Kiskőrösijét, szerintetek jó lesz? 😉 Ha már arról van szó, kinek mit ér a feje 😉
Viccet félretéve, én azt hallottam, hogy ha egy sisak belsejéből a vékony szivacs, ami közvetlenül a béléstextil alatt van, elkezd mállani, akkor kell lecserélni. Meg persze minden fejkoppantós perec után. Használaton kívül fénytől védett, száraz helyen kell tárolni, akkor tovább tart (szekrény tetején eredeti dobozában). Függ a héj anyagától is, a polikarbonát sisakokra állítólag tényleg él a szabály, de én 8 évet hallottam korábban. Ahogy egy autón elöregszik az abroncs kb. úgy (a „parádéskocsin”, a Suzuki Alto-nkon levő téli gumi egy évvel fiatalabb, mint az autó. Mit akartok, még csak 15 éves! 😉 Lecserélni ugyan nem lehet, mert megy az üvöltés meg a balf_szozás, hogy ennyi kib_sznivaló pénzem van, nem látok, van azon még minta, persze a mintát mélyíti a mintaárokban a repedés, meg keményebb mint a nyári gumi, de annak semmi baja érted)
Ja, és az új fazonok egyáltalán nem tetszenek. Volt egy nyitott Grex-em, az volt a legjobb sisakom, azt nagyon bánom hogy eladtam (bár akkor úgy nézett ki, többet nem fog kelleni semmilyen sisak). Csendes volt és kényelmes, k_va jól nézett ki. Ma már csak ilyen sci-fi sisakok vannak, hogy vegyem föl azt egy old-szoci rocker bike-ra, vagy egy 1920-as stílusú boardtrackerre? A chopperes sisakok meg k_va drágák :p