Még mindig válságban a motorpiac
2014-ben az MGE (Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete) előrejelzései szerint 2100 db új motorkerékpár értékesítése várható.
A motorkerékpár piacot sújtja most már ötödik éve legsúlyosabban az értékesítési válság.
Annak ellenére, hogy a 125 cm3 hengerűrtartalmú motorok 2012 tavasza óta vezethetők „B” kategóriás jogosítvánnyal, az ettől várt, és más európai országokban tapasztalt jelentős forgalomnövekedést ez a lehetőség sem motiválta.
A motorkerékpár értékesítés volumene az EU egész területén jelentősen csökken, így hazánkban is.
Decemberben a piac rendkívül alacsony volumen mellett produkált közel 20% növekedést (összesen 9 db motor jelenti ezt!!!).
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Ez olyan alacsony darabszám, amely nyilvánvalóvá teszi ennek az ágazatnak a súlyos válságát. A 2013. évi előrejelzésnél kisebb mértékben nőtt a piac 2013-ban.
Ahhoz, hogy a szakma megfelelő területi eloszlásban tudja az elvárt szolgáltatási színvonalat biztosítani, legalább átlagosan évi 6000 motorkerékpár forgalomba helyezése lenne szükséges.
Az MGE változatlanul jelentős erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy a legális kereskedelmi és javítói szakma versenyképessége az ügyfelek, a környezet védelme és a balesetbiztonság érdekében fennmaradjon és fejlődjön, s a feketegazdaság visszaszoruljon.
2014 őszétől valamennyi tagvállalat részvételével folytatódik az „értünk hozzá” PR kampány, amely a márkaszervizek valóságos értékeit hivatott hitelesen kommunikálni az ügyfelek érdekeinek figyelem előtt tartásával.
Az MGE lobbizik a motorok regisztrációs adójának csökkentése érdekében is, hiszen a jelenlegi szabályozás mellett egy 4 millió forint értékű 1400 köbcentiméteres autó regisztrációs adója kevesebb, mint egy 0,5 milliót érő 125 köbcentis motoré.
Valamint, tovább küzdenek az 50 köbcentis segédmotorok azonosíthatóságáért, hogy a rossz műszaki állapotú motorok ne közlekedhessenek az utakon, és másnak balesetet okozva ne tűnhessenek el nyomtalanul.
Mit gondolsz a motorpiac jelenlegi helyzetéről? És az MGE törekvéseiről?