Másodszorra is szerelem: Honda CMX 500 Rebel 2022
Nehéz úgy tesztet írni egy motorról, hogy valójában semmi jelentős változás nem történt az utolsó teszt óta. Szóval legalább azt elmondom a kis Rebelről, hogy miért kedvelem még mindig.
Mielőtt megvádolna valaki, hogy le vagyok fizetve és azért írok ennyi jót az utóbbi évek egyik vitathatatlanul legnagyobb sztárjáról, a Honda CMX 500 Rebelről, tisztázzuk, hogy a tesztért nem kaptam ellenszolgáltatást. Az más kérdés, hogy próbálok olyan motorokat tesztelni, amik eleve tetszenek… Ennyi év motorozás után már nincs kedvem kínlódni egy unszimpatikus motorral. Így elmondhatom, hogy a teszt minden perce ajándék, amit valóban élvezek.
Az is biztos, hogy ennyi vásárló nem tévedhet. Azt, hogy ez a helyes kis bobber egy remekül sikerült darab, a magyar Honda Rebel 500 Hungary csoport tagjai is megerősíthetik. És az is jó bizonyíték erre, hogy Csajok a motoron tagjai is nagy számban cseréltek erre a modellre, vagy kezdtek már eleve Rebellel a jogosítvány szerzés után. Világszerte 30% a nők aránya a Rebel tulajdonosok között, és ezt a számot szerintem Magyarországon is hozzuk.
Az a tény hogy az utóbbi években szinte teljesen eltűnek a középkategóriás cruiserek a motorgyártók palettájáról, szintén a Honda mellett van a Rebel eladásokban. Egyetlen versenytársa az új motorok között a Vulcan S, de annak valahogy gyengébb a marketingje (Magyarországon tuti), így alig rúg labdába. És persze vannak még távolkeleti márkák, amikről hozzám semmi info nem jut el, ami szintén furcsa, de biztos megvan nekik a fix vásárlóközönségük.
Magyarországon idén az első negyedévben már 30 darabot adtak el a kis Rebelből újonnan, ezzel a 10. legnépszerűbb modell lett az új motorok között. Németországban ugyanezen időszak alatt 686 darab új Rebel fogyott, ami ott a 8. helyre volt elegendő (Forrás a magyar Honda Rebel klub szakértői).
Utóbbi adatot kissé árnyalja, hogy amikor kíváncsiságból rákerestem a Rebelre a mobile.de oldalon, Németország legnagyobb online használtjármű piacterén, 102 darab Rebelt találtam, és a legtöbben nagyon kevés a futott kilométer. Arra a kérdésemre, hogy ennek mi lehet az oka, a Rebel csoportban azt a választ kaptam, hogy sokan megveszik, mert nagyon jól néz ki, de aztán hamar rájönnek, hogy túl kicsi.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Mekkora emberek vegyenek Rebelt?
Ha már ott ez a magyar adatbázis (ti. az összes magyar tulaj), feltettem a kérdést, hogy ki milyen magas. A nem reprezentatív felmérés eredményeképp az átlagos CMX500 tulajdonos 167,5 cm, és ez nagyjából meg is felel annak a magasságnak, amit én ideálisnak tartok ehhez a motorhoz.
A tulajdonosok többsége magát alacsonynak tartja, pedig a legamagasabb Rebel tulajdonos a csoportban 180 cm a legalacsonyabb pedig 150 cm. (Nyilván nem mindegy, hogy férfi vagy nő az illető ezzel a magassággal.) A vicc az, hogy két szélsőségként összetalálkoztunk Tündével a 16. Nemzetközi Női Motoros Nap alkalmából szervezett vezetéstechnikai tréningen és jól egymás mellé álltunk, hogy szemléltessük a különböző magasságú Rebel tulajdonosok közötti különbséget.
Amíg nekem a kis Rebel egy nagyon könnyű, játékmotornak tűnik, amivel szívesen járkálok a városban és inkább rövidebb utakra használnám, Tünde olyan problémákkal szembesül, hogy nehéz tologatnia meg túl messze van a kormány, meg kicsit talán még magas is neki az ülés. És persze ő túrázásra vette magának ezt a motort.