fbpx
KiemeltMotorokMotortesztek

Már majdnem tökéletes: Honda NC700S 2012 Teszt

altAmikor elindulsz, és ráadod a gyújtást, minimális egérmozival megmutatja a lehetőségeket: minimalista, praktikus műszerfal. Jól láthatóan minden, vonalas fordulatszámmérés, jó nagy digitális kilométer óra, kilométere és túrakilométer, visszajelzések: index, motor, olaj, üres, vízhőmérséklet, lámpák, abs, HISS (Honda Ignition Security System).

A járása kellemesen feszes, szerintem a 60-80 kilós sofőr kategóriának maximálisan eltalált, végre valami, ami nem csapja szét a seggem, és nem hajókázom szét magam, pont jó, kicsit feszes futóművek. Kanyarodáskor fürge és jóindulatú, barátságosan kezeli a pilótahibákat, szeret kanyarodni autók között is, amolyan surranósvas: elég keskeny és lendületes, hogy városban navigálj vele, és elég erős hogy a hegyekben kanyarvadászni indulj.

Az ülés kényelmes és az anyaga nem a csúszós, hanem a tapadós fajta, rajta pedig bátran helyezkedhetünk előre vagy hátra, megengedő hosszúkás fazon, és kényelmes mindenhogyan ülve. Utasom sajna nem volt, de gyanakszom, hogy jól érezte volna magát, mert van ott is hely. A hangja kellemesen hondásan duruzsolós, szépen dorombolós, kellemes cicuskás. A tankhelyi tároló nyitása a motor oldalán van, kombinált cucc: ha erre tekered ezt nyitod, ha arra, akkor a hátsó ülést, ami alatt a tank lapul.

altSajna nem sokat tudtam menni vele, de az igazán élvezetes volt: kézre áll minden, a kormány, a lábtartás, a lábtartók, a váltó: az én átlagos százhetvenes magasságomhoz és átlagsúlyomhoz pont eltalált fazon mindenben. Ergonómiailag, kényelmileg tök jó, a súlypontja popsimagasságban érezhető, igazán kellemesen lehet csípővel irányítgatni a vasat. Ami egyedül hajhullást okozott, a hátsó doboz klamnizódó fura biztonsági záró rendszere. Ezt meg kellett szokni, de majd biztosan lesz erre is valami egyszerűbb dolog.

Autópályán kergetődzve igazán kellemes határozottsággal halad (nincs száz paci, de azok rendesen vágtatnak előre), a picike plexi éppen jól el van találva, hogy mögé lehessen még húzódni, de sokat azért nem szabad várni. Ő biza nem gyorsasági, hanem hosszúsági motor. Nem forogja szét az agyát, de cserébe elvisz majd a világ végére is, elég sokáig, plusz a súlya is értelmes: könnyen mozgatható parkolás közben akár a 60 kilósoknak is.

altNah, nekem nagyon tetszett, a váltója is a krémesen sima kezelhetőség, könnyen rakosgatod ide-oda. Az első fék harapós, a hátsó határozott. De persze azért bele tudok kötni, de csak azért, hogy még jobb lehessen!

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book
5 1 vote
A cikk értékelése

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Mina

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

Subscribe
Visszajelzés

guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x