fbpx

Magyar Köztársaság Bajnoksága VI. Dunlop-Trophy 1. futam

Szinte hihetetlen, hogy március 26-án reggel még hóesés fogadta az első versenyzői tesztnap bátor résztvevőit és 10 nappal később már kora nyári hőmérséklettel tört ránk a tavasz, csodálatos időt teremtve a Magyar Köztársaság Bajnoksága (OB) és VI. Dunlop-Trophy futamainak lebonyolításához.

Most már biztos, hogy véget ért a tél, mert túlvagyunk az első évadnyitó gyorsasági motorversenyen a Hungaroringen. Árpilis 4-én szombaton zajlottak a szabadedzések és az időmérő futamok, hogy aztán április 5-én vasárnap a bátor harcosok összemérhessék tudásukat az aszfaltcsíkon.

 

Az összetett eredmény az alábbi lett:

1. Zelenyánszki Tibor
2. Frecska Gábor
3. Hunya László

A versenyt az Oldtimer kategória indította, mely felfogható egy kis időutazásnak is. A versenyzők, azaz stílusosan a „hős lovagok” korántsem fiatal paripáikat terelgették a cél felé.

Az Oldtimer verseny lebonyolítását követően az OB 125 Sport versenyzői foglalták el helyüket a rajtrácson, hogy nekivágjanak a 10 körnek. Ebben a kategóriában kétütemű „negyedliteres” motorok indulhatnak el. Az élen haladó Ráski Róbert az első kör végére hatalmas előnyre tett szert, mely behozhatatlannak bizonyult a teljes futam során. Két igen látványos bukás is történt, szerencsére komolyabb személyi sérülés nélkül, még a versenyt sem kellett megszakítani.

A fiúk az alábbi összetett eredményt érték el:

1. Ráski Róbert
2. Galbács Máté
3. Biel Zsolt

Az OB SST 600-as kategória büszkélkedhetett egy magyar női indulóval, nevezetesen a női gyorsasági európa bajnoki 3. helyezett Kovács Nikolettel. Szinte hihetetlen, de a rajtrács első 10 versenyzője 2.00 alatti köridőkre képes a Hungaroringen. Ez az idő évekkel ezelőtt még csak álomidő volt, most már egyre többen férkőznek be a 2.00 alatti köridőt tudó versenyzők táborába.

A 12 körös verseny élén sokáig az ifjú tehetség Péntek László haladt, de Chrobák János szívós kitartással beérte és megelőzte Lacit, akinek paripája az utolsó két körben rakoncátlankodni kezdett, műszaki problémája jelentkezett.

Az OB SST 600 összetett, leintés utáni sorrendje:

1. Chrobák János
2. Péntek László
3. Nagy Zoltán
Kovács Nikolett a férfi mezőnyben a 23. helyen fejezte be a versenyt.

Az OB Open kategóriában együtt álltak fel a rajtrácsra a 750-es és az Open, azaz 1000-es gépek. A 2.00 alatti köridőt itt is már igen sokan tudják, 14-en futottak a verseny során 1.5-tel kezdődő időket. Az OB 750-es kategóriában Jasensky Tomas végzett Adorján Tamás és a kategória többszörös bajnoka Greksa Attila előtt.

Az OB Openben Rizmayer Gábor 1.52.589-es űridőt motorozva a sokáig vezető Kispataki Viktor előtt ért először a célba. Kispataki és Juhász sem mondható lassúnak az 1.53.214 és 1.53.928-as köridőkkel.

A még mindig szemtelenül fiatal Juhász Dávid ebben az évben váltott kategóriát, így különösen elismerésre méltó a harmadik helyezése.

Az OB Open dobogósai:

1. Rizmayer Gábor
2. Kispataki Viktor
3. Juhász Dávid

A következő megmérettetés 2009. április 24-26-án lesz a Hungaroringen, ekkor az Alpok-Adria Bajnokság is ezen a helyszínen kerül megrendezésre. Figyelem: ez alkalommal kerül majd sor a Ladies Dunlop Trophy első fordulójára, mely történelmi jelentőségű, mert kifejezetten Hölgyeknek gyorsasági motorverseny kishazánkban eddig még nem volt! Látjátok erre is jó az emancipáció.

Véssétek be a naptárba az árpilis 25-i hétvégét, mert feltétlenül ott van a helyetek. Különösen április 26-án vasárnap 17.40-től lehet ezerrel szurkolni, amikor kialszanak a lámpák, és elrajtol a női mezőny 8 körös versenye.

Ajánlom másoknak is

Cseréld a bukósisakodat sapkára!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x