KiemeltMotorokMotortesztek

Ló vs Harley-Davidson Sportster SuperLow XL883L

haley davidson sportster super low teszt 2011 1

Szóval nyomatékosnak tűnik, de hogy milyen amikor minden lelkierejét bedobva vágtat a kis ékszerdoboz, az nem derült ki. A súlypontja mélyen a fenekem alatt és mögött van, ez nekem egy kicsit robogós utánérzet, meg a sor négy azért inkább elöl közvetlen alattam húz lefelé, hogy ez kinek hogy esik jól, már csak megszokás kérdése.

Induláskor szokásomhoz híven a lábamat magam alá akartam tenni, aztán rájöttem, hogy elöl van a lábtartó, tehát a lámpánál felkapom-lekapom a lában dolog felejtős, viszont ennek az a jó része, hogy ha rosszul teszed fel a térdvédőd, akkor se nyom alul. A kormány nem az a hónaljszárítós, hanem egy egyszerűen csak kéz-széttartós darab, de azért kényelmes.

Az ülés szuper kényelmes, széles csípőjűekre szabva, nekik előnyben az elhelyezkedés! Ráadásul a motor vonalához is passzol, egy szavam nem lehet ellene. Szóval az az igazság, hogy a Lóóón a krinolinos-randa ülés azért ám fotelkényelmes, és azt űberelni azért már nem semmi.

Ami fura volt a szétszedett indexben, hogy miközben húzod a gázt, eltekeredik a csuklód és még indexelni is próbálsz…. hááát… végül is ha már indexelsz elvileg nem húzod már a gázt mert kanyarodni fogsz és lassulsz, tehát minek is ez a baromság egyszerre, meg végül is csak egy bökés, biztos meg lehet szokni…

Az autópálya után felkanyarodtunk egy rázósabb útra. Ott az eleje jól viselkedett, a hátulja viszont kb olyan keményre hangoltnak tűnt, mint a Lóóó. Pattog na, ez amerikai tüköraszfaltra van tervezve, nem holmi magyar krátergyűjteményes aszfaltcsodára. Fordulékonysága egy kicsivel jobb mint a Lóóóé, biztos a könnyebb súly miatt, és egész tűrhetően dönthető az alacsony alvázához képest is.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Műszaki adatok:

Modell: XL 883L
Motor: 883 cm3 Evolution
Nyomaték: 70 Nm / 3750 rpm
Sebességváltó: 5 seb.
Tank kapacitás: 17 L
Ülésmagasság: 695 mm
Kerekek: 120/70ZR18″ 150/60ZR17″
Tömeg (száraz/menetkész):     251 kg / 260 kg

A padkáról fel és leugrálás viszont nem ajánlott, mert azért rendesen lelóg. Léghűtéses, barátságosan pöfögő kis krómcsoda. A tükör közvetlen a kezeim felett megszokható, meg szép és dizájnos, de azért szerintem többet is mutathatna, ha már tükörnek rakták oda…

Letettük a csodamasit, sajna az emlegetett jó nyomatékossági tulajdonságát alig tudta megmutatni (bár érződik azért rajta). A felvezető kolléga felszedte a következő lelkes tesztelőt egy másik vassal, a rendszámot pedig ügyesen átbiggyesztették. (Vazze, ennek is milyen költsége lehet már idehaza, hogy még a HD szalonban is ezen spórolnak?)

haley davidson sportster super low teszt 2011 8Beszélgettünk még a csodamasiról, lelkesen mutogatta a srác a kiegészítőket a katalógusban. Ilyen deknifedél, olyan trepni és fékpedál, és egyforma a markolattal milyen jól néz ki, csacsiragyi ilyen meg olyan bigyó. Néztem rá kedvesen, bólogattam hogy ez nekem nem kell, ha már szépíteni akarunk rajta, akkor kenjük át az egészet fehérre ami fekete rajta, csiptuningolhatunk még hogy jobban menjen, vagy ne rázzon, de a bizbaz nem érdekel.

Mondta, hú fehérben az egész tényleg csajos lenne, és akkor csíkokat is lehetne még bele húzni és tiszta hot rod… de a kütyü biztosan nem, mert akkor tényleg olyan nőies kiegészítők is lehetnének…? (Vigyorogva intettem nemet és közben a barbis deknifedél pinkben megjelent lelki szemeim előtt.) Nemhát hogy nem érdekel a kütyü. Attól nem megy jobban és nem lesz tartósabb se. Na jó, ha eltekintünk a rázástól, azért kellemes a vas, bár fapados a felszerelés/kiszerelés. Viszont mindenütt megnézik mert szép, jó megjelenése van.

No, térjünk az anyagiakra, mennyi így pucér uniszexben, kütyü nélkül? 2,7 M, gari két év km korlát nélkül, kötelező szervizek 30-40e ft körül várhatóak 8 e km-enként. Hát az nekem évente legalább egyszer, de lehet kétszer is meglenne… Nahát, akkor én sokat használnám, nem csak hétvégente jó időben? Hátja, miért, talán szétrázná magát? Neeeeeeem, ezek úgy vannak tervezve, hogy ezt bírjáááák…de az egy helyben járatást azért azt nem szeretik a HD-k. (Tehát igen.)

És ekkor megmozdult bennem az alkudozós vadállat, mondtam hát idáig csak 2 van félretéve, hitelt meg nem kéne, tehát akkor még vagy várunk, vagy lesz valami jobb ajánlat. Mondta májusban kidobják a tesztmotort 2 M ért, lesz benne kb 2-3 e km, megcsörgessen? Miért is ne…. szerintem lehetne még ugrálni rajtuk annyit, hogy meglegyen a fehér festés is, meg a kétszemélyes ülés abban a két gurigában…

Tehát ha valaki akar új SzuperLót, és nem gond ha nem ő fingja teli először az ülést, irány a Neszmélyi köz!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük