fbpx

Laia Sanz nyolc év kihagyás után visszatért a női TrialGP osztályba

Laia Sanz TrialGP 2021Kétség nem fér hozzá, hogy Laia Sanz (GASGAS) a világ egyik legnagyobb női sportolója. A sportág lényegtelen – akár futócipő, teniszütő vagy korcsolya kell hozzá – , mert elképesztően hosszú pályafutása önmagáért beszél.

Az a tény, hogy két kerék és egy gázpedál szükséges a munkájához, azt jelenti, hogy talán soha nem kapja meg azt a mainstream elismerést, mint mondjuk Serena Williams, de kétségtelen, hogy Laia Sanz egy igazi globális sportoló szupersztár.

Miután 14 év alatt 13 FIM TrialGP női bajnoki címet nyert a sorozat 2000-es indulásától 2013-ig tartó 14 évben, a most 35 éves spanyol új kihívást keresett, és a hírhedt Dakar-ralit vette célba. A férfiak ellen versenyez a vezető motorkerékpár-osztályban, és legjobb helyezése a kilencedik hely volt 2015-ben a világ vitathatatlanul legkimerítőbb terepmotoros versenyén.

Tavaly egy kullancscsípés okozta Lyme-kór megviselte, de ennek ellenére a 2021-es Dakaron a 17. helyen végzett, és jelenleg a pole pozícióban van a hatodik FIM női enduro-világbajnoki cím megszerzéséhez, nyolcpontos előnnyel, egy fordulóval a vége előtt.

A második helyen áll

A Hertz FIM Trial Világbajnokságban, ahol már régóta várták a visszatérését, jelenleg a második helyen áll – három ponttal lemaradva a regnáló TrialGP Women bajnok Emma Bristow (Sherco) mögött -, 1-2-2-es mérleggel a féltávnál, három pontszerző nappal a vége előtt.

“A nyitónap [Olaszországban] tökéletes volt” – mondta. “A második napon nem nyertem, de [nyerhettem volna], mert az első körben még vezettem, de a második körben már teljesen halott voltam. Küzdök a kondíciómmal, és Franciaországban is nagyon közel voltam a győzelemhez. Ez valami jó dolog, mert edzés nélkül is [majdnem] ott vagyok, tehát ez azt jelenti, hogy ha megfelelően tudok készülni és egészségesnek érzem magam, akkor újra ott lehetek.”

“Nagyon nehéz visszatérni a trialra. Még mindig megvannak képességeim, de igen, nehéz, mert nyolc éve nem versenyeztem [trialban], és persze a szintem sokat csökkent, de számomra a legrosszabb az, hogy egy éve beteg vagyok Lyme-kórral.”

“Ez olyasmi, amin még mindig nem vagyok száz százalékosan túl, így a fizikai állapotom jelenti a legnagyobb kihívást idén, nem csak az, hogy hosszú ideig nem ültem trial motorkerékpáron. Minden versenyen harcolok a testemmel, és sokat szenvedek. Mentálisan is nehéz nekem, mert ez nem segít abban, hogy a legjobb formámat nyújtsam és önmagam legyek, szóval ez a legrosszabb.”

“Már évek óta hiányzott a trial, de eddig nem tértem vissza, mert a KTM-nél voltam, és nem volt trial motorjuk, így most itt a tökéletes alkalom. Jó móka és nagy kihívás, mert idén nincs sok edzésem, de azért megpróbálom a [szezon végéig].”

“Emma sokkal jobb versenyző, én pedig sokkal rosszabb vagyok, és nem csak ő fejlődött sokat, hanem Berta [Abellan] és néhány más versenyző is jön. Emma szintje sokkal jobb, mint korábban, de természetesen az én szintem is sokkal rosszabb, miután nyolc évig nem gyakoroltam.”

Jövőre is látjuk?

A nagy kérdés az, hogy a 2021-es szezon egyszeri alkalom lesz-e, vagy jövőre is látjuk majd Sanzot, de túl sok tényező van, amit nem tud befolyásolni ahhoz, hogy egyelőre még ne tudjon elköteleződni.

“Ez a versenynaptártól és a versenyektől is függ, valamint attól, hogy a GASGAS még mindig érdeklődik-e irántam. Majd meglátjuk az idei szezon után, és az egészségemtől is függ – remélem, hogy jobban leszek -, de természetesen szuper jó lenne, mert szerintem idén nehéz lesz nyerni, de szeretnék rendesen felkészülni és igazán versenyképes lenni.”

A GASGAS készített egy 22 perces filmet Laia Sanzról, amit itt tudsz megnézni:

A 2021-es Hertz FIM Trial Világbajnokság harmadik fordulójára – az andorrai TrialGP-re – augusztus 20-22-én került sor, de a szurkolóknak a szeptember 10-12-i spanyol TrialGP-ig kell várniuk, hogy újra akcióban láthassák a világklasszis női versenyzőket.

Forrás, Fotó

Ajánlom másoknak is

Cseréld a bukósisakodat sapkára!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x