HírekCsajok

Kutyaszállító motorkerékpárra nagytestű kutyák számára

Ruffly kutyaszállító motorra nagytestű kutyáknak

Akinek van otthon házi kedvence, biztos gondolkozott már azon, hogyan tudná magával vinni egy-egy motoros túrára. Na nem a hörcsögre gondolok, és nem is a halakra vagy a macskára, hanem mondjuk egy jól fejlett német-juhászra.

Az amerikai Jess Stone és a férje is szembesült azzal a problémával, hogy miután kutyagazdikká váltak, állandóan választaniuk kellett a kutyájuk és a motorozás között. Ha éppen túráztak, mindig hiányzott Moxie, és állandóan az járt a fejükben, milyen jó lenne, ha ott lehetne velük. És persze az sem utolsó szempont, hogy amíg ők túráztak kedvencük költözhetett a kutyapanzióba, így dupla kiadás volt egy-egy túra.

A kisebb kutyusoknak már kitaláltak mindenféle szállító alkalmatosságot. Elég egy megfelelő hátizsák vagy van olyan eb, aki elfér a tanktáskában is, ahonnan boldogan szemléli az utat. De mi van a nagyobb négylábúakkal? Mondjuk berakhatod az oldalkocsiba, de a túramotorokra ritkán szerelnek oldalkocsit.

Kutya a puttonyban

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A megoldást Jess férje, Greg hozta. Miután megguglizta a motorszállítókat és az oldalkocsin és a hátizsákon kívül ő sem talált semmi használhatót, feladta. Ráadásul semmiképp nem szerette volna Jess motorjának, a BMW G 650 GS-nek az eredeti formáját sem megbontani.

Amikor már elég ideig rágódott az ötletén, bevetette magát a műhelyébe, és hosszas fúrás-faragás után megjelent a pizzafutárok doboza inspirálta rémes szerkezettel. Kipróbálás közben kiderült, hogy nem csak ronda de nehéz is, és még a motor kezelhetőségét is jelentősen rontotta a szerkezet. Új ötlet kellett.

Az új verzió már azon az ötleten alapult, hogy a kutyaszállítónak nem kell zártnak lennie. Lényegében a kutya a hátsó ülésen és a csomagtartón pihen. Így egy csomó fölösleges súlytól megszabadult a szerkezet. Végül egy bukókerethez hasonló alkalmatosság készült, ami szépen körbe is van párnázva. A rácsokhoz egyszerűen hozzárögzíthető a kutya hámja, így nem fordulhat elő, hogy egy piros lámpánál fogja magát és elszalad macskát kergetni, vagy lerepül a motorról egy intenzívebb fékezéskor.

Ruffly kutyaszállító motorra nagytestű kutyáknak

Jess azt mondja a vezetési élmény a háta mögött a 70 kilós német-juhásszal kicsit olyan, mintha egy nagy csomagot vinne, meg kicsit olyan is, mintha mögötte ülne egy utas, de közben valójában egyik sem igaz. Moxi annyira megszokta már az utazást a K9 Moto Cockpit nevű kutyaszállítóban, hogy mindenhova együtt utazik gazdájával.

Legközelebb 2022. március 5-én indulnak egy nagy útra. A guatemalai Atitlan-tótól indulnak, majd 18 hónapon keresztül bejárják Észak-Amerikát, Afrikát, Európát, Ázsiát és Dél-Amerikát, hogy a  keresztül, utasként utazva 75 kilós német juhászkutyájával, Moxie-val. Ezalatt a Girl Up nevű szervezetnek gyűjt adományokat.

A Girl Up “egy mozgalom a lányok készségeinek, jogainak és vezetői lehetőségeinek előmozdítására” – olvasható a szervezet honlapján -, és arra összpontosít, hogy “inspirálja a lányok egy generációját, hogy a nemek közötti egyenlőség és a társadalmi változás erejévé váljon”.

Jess Stone az azóta megalapított kutyafelszereléseket forgalmazó vállalkozásának, a Ruffly-nak a bevételeinek 10%-át is felajánlotta a Girl Up szervezetnek. Persze az út célja nemcsak a pénzgyűjtés, hanem Stone azzal a reménnyel vág neki Moxie kíséretében, hogy inspirációként szolgáljon a fiatal lányoknak világszerte, megmutatva, hogy bárki – bármelyik lány – elérhet valami nagy dolgot, amire korábban soha nem gondolt volna.

 

Forrás

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük