fbpx

Korfu láncfűrészes motorosai


mina korfu tura 1A közlekedési morálról

Vannak, akik sietnek (a turisták, fiatalok, rendőrök) és vannak, akik nem (a helyiek). A szabályok ugyan valahova valamikor le lettek írva, de mindentől független a fürgébb és élelmesebb vagy sietősebb kanyarodik előbb. Ennek ellenére nincs kiabálás, nyugodt természetességgel haladnak, mindenki a maga ütemében, mentalitásával. Anyázás nincs, sokat mosolyognak, lezúzott össze-vissza tört autók nincsenek, egy balesetet se láttunk, de a dudát bármikor használják: leginkább köszönésre, csajozásra, tetszésnyilvánításra és jelzésre a visszafordítós kanyar előtt, a kutyát-macskát elzavarandó.

A körforgalomban bárki leparkolhat (akár forgalommal szemben is, mondjuk a pap, aki épp harangozni érkezik) a lényeg csupán annyi, hogy megnézi elférnek-e mellette és az autót otthagyja nyugodt lélekkel. A megállni tilos táblákkal viszont vigyázni kell, mert vannak mobilan kirakható verzióik is.

Korfuvárosban a parkolás nem egyszerű dolog, ott már túl sok autó van, még utószezonban is generáltak esténként akkora dugókat, mint nálunk péntek délután kettőkor a belvárosból kifelé menet.

Visszatérve a mobil megállni tilos tábla intézményéhez, az olyan dolog, hogy kiteszik valahová az utcán, aztán jön a lopós kocsival a lopós ember, fogja a táblát és arrébb helyezi 4-5 autóval és szépen lefotózza az áldozatokat, majd elkezdi komótosan felpakolni a járgányt. Tehát Korfuvárosban inkább motorral közlekedjünk, ha dugómentesíteni szeretnénk és a bérelt autót se szeretnénk kiváltani.

Egyébként nagyon előzékenyek és sosem éreztem magam veszélyben, a motorosokból nagyon sok van, robogósból meg még több, és mindig kalkulálnak az emberrel és a legszűkebb betonszalagon is úgy kerülnek ki, hogy nem centizik a tükrödet, meg az utolsó métert, hanem élhető távolságban előznek. Miért is sietnének annyira azon a szigeten, úgyis minden megvárja őket… Korfuvárosban nagy nyüzsi van, de így szezonvégén a többi település nagyon élhető, a távolabbi falvakban gyakorlatilag alig volt forgalom, különösen a hegyi falvakban.

Útminőség

Fehér aszfalt mindenütt. A mészkőből épült, az esőben motorral koripálya féle. Érdemes néhány euróval drágábban bérelni motort és megnézni néhány közeli bérlőhely kínálatát (sok van), mert nagyságrendekkel komfortosabbá teszi a dolgot egy pár jobb minőségű gumi. Szennyeződések: sár a földutakról felhordva, leszakadó sziklák (ritkán), lószar, olajbogyó (mindenütt).

A motorosok

Nagyrészt 125-200 cm3 körüli járgányok minden korosztállyal: 16 évestől a nagymamáig, előfordul az is hogy ketten vagy hárman ülnek egy vason. A nagymotorokból kevesebb van, de azokkal is sokan mászkálnak. Rendszerint mindenki bukósisak nélkül, néhányan napszemüvegben, de leginkább anélkül sem. Előkerítettem én is a napszemüvegemet és felhajtottam a plexit, ha már nyaralás (állvédős bukó nem volt kölcsön), aztán amikor állcsonton vágott egy félöklömnyi kitudjamilyen repülő kitinpáncélos harcipocok, akkor megadóan visszahajtottam az arcom elé a plexit.

Nem tudom hogy csinálják bukó nélkül, egyszer akkora muslicarajba gurultam bele, hogy plexi alá is bejöttek egyszerre eltalálva mindkét szemgolyómat a dögök, és valami ultrabrutál túlélős izék voltak, mert esküszöm éreztem még fél percig, amíg kotortam őket kifelé a szemgödrömből, hogy még mindig verdesnek a szárnyaikkal…

Ami nekünk a kapa vagy a horgászcucc a babettán, az nekik a láncfűrész az olajfaültetvényre menet. Mert mindenütt van olajfa, és az olajfa fája sok mindenre jó. Gyakorlatilag minden hegyi faluban láttunk egy láncfűrészes robogóst, különböző pózokban rögzített láncfűrésszel: keresztbe a motoron, befelé – kifelé – felfelé a fűrésszel. A felfelé állított láncfűrész a robogó csomagtartóján igen hercig tud lenni, főleg amikor az majdnem nagyobb, mint az ember háta, aki vezeti a motort.

A 95-ös benzin literje 1,4 és 1,6 eur között változik. Autópályamatrica nincs a szigeten.

 

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x