fbpx

Kötelező felelősség-biztosítás váltás

kgfb2010 03Ismét közeleg a kötelező biztosítás-váltás határideje. Ebben az évben is november 31-ig dönthetünk arról, hogy szeretnénk-e, tudunk-e kevesebbet fizetni a következő évben. Az interneten fellelhető kalkulátorok segítségével ezt könnyen eldönthetjük.

Azonban nem biztos, hogy ez a legjobb megoldás. Saját példám alapján mondhatom, hogy a legtöbb biztosító igyekszik megtartani ügyfeleit, és a következő évre nagyrészt kedvezőbb kötelező felelősség-biztosításokat ajánlanak. Ez alól kivétel lehet, ha a tulajdonos balesetet okozott ebben az évben, hiszen ilyenkor két málusz pontot kap, vagyis ennyivel csökken a bónuszainak száma jövőre. Növekedni egyesével szokott és csupán két évente – jól ki van ez találva.

Ha elkezdünk kalkulálni valamelyik online alkusz oldalán, láthatjuk, hogy nem győznek a biztosítók kedvezményeket adni. Az előző évekhez hasonlóan értékelik a kort, vagyis például 35 év felett máris jár egy kis előny. Ugyanígy van a nyugdíjasokkal, vagy a közalkalmazottakkal, de az egyes bankok a náluk vezetett folyószámlát vagy biztosító esetén a náluk megkötött egyéb biztosításokat is kedvezményekkel jutalmazzák.

Annak ellenére, hogy évről-évre egye több motorkerékpár fut az utakon (a tavalyi statisztikák szerint 2008-ban csaknem 142 ezer ilyen járművet tartottak nyilván) az autós piacra jellemző óriási árverseny a motoros KGFB-szegmenst még jórészt elkerüli. „Igaz, a motoros társadalom folyamatos bővülésére reagálva egyre több biztosító lát fantáziát a korábban egységesen extrém veszélyességi kategóriába sorolt motorkerékpárok biztosításában. Ez azonban elsősorban nem a hatalmas kedvezményekben, hanem az egyes járműfajták tudatosabb megkülönböztetésében mutatkozik meg.” – hangsúlyozza Németh Péter, a CLB értékesítési igazgatója.

Alapvetően elmondható, hogy azok a biztosítók, amelyek eddig sem szakítottak különösebben nagy volument a motoros kötelezőkből, szinte hozzá sem nyúltak korábbi tarifáikhoz. A piacvezető biztosítóknál ugyanakkor már érdekesebb a helyzet, hiszen nem egy társaság (Aegon, Generali, Genertel, Allianz) vélhetően magasabb kockázatot látva a motorosokban bizonyos esetekben 5-25 százalékkal meg is emelték jövő évre vonatkozó alaptarifáikat.

Ennek ellenére találunk olyan biztosítót, amelyik igyekszik magához csábítani a motorosokat is. Akad olyan társaság, amelyik váratlanul igen kedvező tarifákkal „nyitott” a motoros piac felé. Ilyen például a korábbi TIR Biztosító Egyesület ügyfeleit átvevő AIM Biztosító, amely bizonyos, kevésbé kockázatos szegmensekben akár 50 százalékos engedményt is ad. A Groupama-Garancia szintén markáns kedvezményekkel operál – főleg az alacsonyabb kategóriákban.

A K&H Biztosító idén is külön a motorosoknak szóló kedvezményekkel és a tavalyi évhez képest változatlan alapdíjjal kedvez a motoros társadalomnak. Az idei kampányban a 2000-ben vagy korábban gyártott motorkerékpárok esetében 10% kedvezmény érvényesíthető a KGFB szerződés díjából. A piacon, egyedülálló módon 10%-os kedvezmény jár minden az Eurotax adatbázisában feltüntetett chopper/cruiser, vagy túra motorra, illetve az összes Harley-Davidson gyártmányú motorra is.

Mára szerencsére a biztosítótársaságok is felfigyeltek arra, hogy a motoros társadalmat érdemes különböző kategóriákra bontva kezelni egyén és motortípus szerint is. Nem beszélve arról, hogy a januártól hatályos kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást szabályozó törvény szerint jövőre már a segédmotoros kerékpárokra is kell kötelező biztosítást kötni, amely ugyan egy viszonylag szűk, de jelenleg teljesen kiaknázatlan piac a biztosítók számára.

Az online megkötött biztosításoknak egy hátulütője van: ha véletlenül nem jól töltjük ki az adatlapot, és több kedvezményt jelölünk be, mint amennyire jogosultak vagyunk, fals adatot kapunk. Ebben az esetben a biztosító ugyanúgy megköti velünk a szerződést a kedvezményesebb tarifával, de előfordulhat, hogy a csekket egy magasabb összegről kapjuk. Ezért aztán lehet, hogy megéri felkeresni személyesen egy biztosítási alkuszt, akivel közösen mindent átbeszélhetünk. Még az is lehet, hogy lesz egy még jobb ajánlata.

Ajánlom másoknak is
NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x