KiemeltMotorokMotortesztek

Kicsi a bors, de nagyon lelkes! – Honda CBR125R 2011 teszt

honda cbr125r 2011 1Aszfalton az első és hátsó tárcsafék együttes használatával drasztikus vészfékezést idézhetünk elő, a motor pedig mint a szög úgy áll meg alattunk száraz aszfalton, nincs riszálás, elhúzás és felpattogás, katonásan megtorpan és várja hogyan merre tovább.

A gázadásokra ügyes váltással lelkesen reagál, kapkodja rendesen a kerekeit amint megérezzük az ideális fordulatszámokat. Minden mozgással kapcsolatos tervezésében az egyenletesség nagyon jóindulatúvá és könnyen kezelhetővé teszi a vasat, a hibákat nagyon jól kezeli.

Utasmotoroztatás: ha nem akarjuk agyonütni a teljesítményét, akkor maradjunk rajta csak egyedül. A pici és könnyű testű utasok nehezen másznak fel a magasba, a nagytestű magasak felejtősek mert a súly bolondbiztos módon még jelölt is, bár elgurul utassal is, de azok szerint irtó kényelmetlen a dolog fél óra után, és a motor se szeresse a cipekedést.

Locsolós sztori: a Sümegi vár alatt megállva úgy éreztem a harcias kinézetű kicsikét minimum egy várral együtt illenék fotózni,  ezért a harci játékos telek két óriási kapuját kitárva látva örömmel be is hajtottam az udvarra, hogy majd én itt a várral a háttérben milyen jót fogok fotózni. A nyitott kapuk mögött gyereklovagoltatás, várjátékok és csárda, boltok, nagy közösségi nyilvános szaladgálás, gondoltam itt senkinek nem fog fájni, ha én motort fotózok és jó hírét viszem a placcnak.

Oda is gördültem a fű közepére, letámasztottam a fekete kiscicát, és bele is merültem a fényképezésbe. A locsoló meg elindult. Szerencsére nem rögtön a fényképezőgépre sikerült spriccelni, hanem egy fordulatot várnia kellett az illetékesnek mire sikerült lelocsolni legalább a motort.

De ha már így esett, lett motorlocsolós kép is, erre gondoltam akkor most már kihasználom az adódó alkalmat, és fotóztam tovább, el akartam csípni a szivárványt a motorral. Erre leállították a locsolást, a kertész pedig gyorsan elkezdett elpucolni ahogy méltatlankodva néztem körül a vízfüggönyt hiányolva…

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A fényezésen viszont azonnal látszottak a megszáradó vízcseppek, a metálfekete már csak ilyen, a matt részek talán még jobban is tűrték a fürdést. A motor kibírta a vizes üzem tesztet is, nem ázik be esőben sem, mert hazafelé 80 km-en keresztül sikerült fürdenünk szakadó esőben… A gyári gumi viszont esőben közép-gyenge, inkább száraz úton javasolt koptatni, és dönteni vele a motort, akkor kiválóan tapad.

Fogyasztása iszonyatosan szívhez szóló a közel 400 Ft-os benzinárak tükrében: mindössze 1465 Ft-ért sikerült Sümegig legurulni Budapestről, ez nagyjából 2,5 l fogyasztást átlagol. Vigyorogva tankoltam vissza a vasat, és bánatosan adtam le a kulcsát. Könnyen megszerethető.

Kezdőmotornak ideális, mert már motorozás élményt nyújt, és látványra se egy robogó, hanem egy sportos vas.  A kicsi fenntartási költségek egy fiatal számára, az alacsony fogyasztás és az új motor  valamivel az új robogó feletti ára könnyen hazacsalogathatóvá teszi.

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük