Kicsi a bors, de nagyon lelkes! – Honda CBR125R 2011 teszt
Aszfalton az első és hátsó tárcsafék együttes használatával drasztikus vészfékezést idézhetünk elő, a motor pedig mint a szög úgy áll meg alattunk száraz aszfalton, nincs riszálás, elhúzás és felpattogás, katonásan megtorpan és várja hogyan merre tovább.
A gázadásokra ügyes váltással lelkesen reagál, kapkodja rendesen a kerekeit amint megérezzük az ideális fordulatszámokat. Minden mozgással kapcsolatos tervezésében az egyenletesség nagyon jóindulatúvá és könnyen kezelhetővé teszi a vasat, a hibákat nagyon jól kezeli.
Utasmotoroztatás: ha nem akarjuk agyonütni a teljesítményét, akkor maradjunk rajta csak egyedül. A pici és könnyű testű utasok nehezen másznak fel a magasba, a nagytestű magasak felejtősek mert a súly bolondbiztos módon még jelölt is, bár elgurul utassal is, de azok szerint irtó kényelmetlen a dolog fél óra után, és a motor se szeresse a cipekedést.
Locsolós sztori: a Sümegi vár alatt megállva úgy éreztem a harcias kinézetű kicsikét minimum egy várral együtt illenék fotózni, ezért a harci játékos telek két óriási kapuját kitárva látva örömmel be is hajtottam az udvarra, hogy majd én itt a várral a háttérben milyen jót fogok fotózni. A nyitott kapuk mögött gyereklovagoltatás, várjátékok és csárda, boltok, nagy közösségi nyilvános szaladgálás, gondoltam itt senkinek nem fog fájni, ha én motort fotózok és jó hírét viszem a placcnak.
Oda is gördültem a fű közepére, letámasztottam a fekete kiscicát, és bele is merültem a fényképezésbe. A locsoló meg elindult. Szerencsére nem rögtön a fényképezőgépre sikerült spriccelni, hanem egy fordulatot várnia kellett az illetékesnek mire sikerült lelocsolni legalább a motort.
De ha már így esett, lett motorlocsolós kép is, erre gondoltam akkor most már kihasználom az adódó alkalmat, és fotóztam tovább, el akartam csípni a szivárványt a motorral. Erre leállították a locsolást, a kertész pedig gyorsan elkezdett elpucolni ahogy méltatlankodva néztem körül a vízfüggönyt hiányolva…
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A fényezésen viszont azonnal látszottak a megszáradó vízcseppek, a metálfekete már csak ilyen, a matt részek talán még jobban is tűrték a fürdést. A motor kibírta a vizes üzem tesztet is, nem ázik be esőben sem, mert hazafelé 80 km-en keresztül sikerült fürdenünk szakadó esőben… A gyári gumi viszont esőben közép-gyenge, inkább száraz úton javasolt koptatni, és dönteni vele a motort, akkor kiválóan tapad.
Fogyasztása iszonyatosan szívhez szóló a közel 400 Ft-os benzinárak tükrében: mindössze 1465 Ft-ért sikerült Sümegig legurulni Budapestről, ez nagyjából 2,5 l fogyasztást átlagol. Vigyorogva tankoltam vissza a vasat, és bánatosan adtam le a kulcsát. Könnyen megszerethető.
Kezdőmotornak ideális, mert már motorozás élményt nyújt, és látványra se egy robogó, hanem egy sportos vas. A kicsi fenntartási költségek egy fiatal számára, az alacsony fogyasztás és az új motor valamivel az új robogó feletti ára könnyen hazacsalogathatóvá teszi.