KiemeltMotorokMotortesztek

Kicsi a bors, de nagyon lelkes! – Honda CBR125R 2011 teszt

honda cbr125r 2011 18Városi szaladgálásnál rendkívül rugalmas a vékony gumijain, fordulékony és könnyen kezelhető – 137 kilónyi a kicsike megtankolva, parkolni is könnyű vele. Szociális szempontból előnyös megjelenésű: a hozzá nem értők szerint „hú de nagy és szép motorral jöttél”, de a nagymotoros kollégák is megnézik.

A húsvéti bevásárláshoz annyira nem alkalmas – kipróbáltam, mert a hétvégi bevásárlások hozzátartoznak a női motoros életformához, a szép dizájn nem igazán ad lehetőséget a gumipókos cuccolásra – kevés a beakasztható felület, a felbővíthetős tanktáska kilőve a púpos tank miatt (a D kosár már nem fér oda a tanktáska fölé, csak a laposabb lányoknak esetleg) és egyebek felmálházására, leginkább méretes hátizsákot alkalmazhatunk. Az agyonmálházás azért sem javasolt mert elég magasra kerülnek fel a cuccok és a súlypontja is felkúszik azonnal a motornak.

Az autók közötti elsurranásban nagyon ott van, a többsávos utakon nem marad le, lehet vele városban haladni, menekülhetünk előre, nem csak a fékbe, dinamikusan kergethető.  A picike plexi első ránézésre inkább a dizájnhoz gondolnánk, aztán kiderül, hogy az ülésen jól hátracsúszva az autópályára azért jól ki van az találva, a menetszél pont a bukó felett suhan el, és a motorban lévő lelkesedés is megmarad.

A hatodik sebességben már nincs sok erő, ott érdemes tartani a 120-as utazót egy ideális fogyasztáshoz. Határozottabb autópályás emelkedőknél vissza kell váltani különben gyorsan 80 km/h találjuk magunkat, a váltó helyes kezelésével viszont jól tartható a tempó. Megtanít váltogatni.

Ami fura volt az első néhány km-en, hogy a tankban lévő lötyögő üzemanyag ahogy állok a lámpánál, ringatott egy kicsit. Legalább 3 lámpaváltás kellett mire rájöttem, hogy mi az isten lengeti a kicsi vasat önállóan oldalirányba – hozzá vagyok szokva a 250 kilós száraz súlyhoz, itt a 10 literes tankban mocorgó üzemanyag belenget.

Bolondbiztosságot is tettek a rendszerbe, van sztenderkapcsoló, amíg lent van a sztender, beváltva sebességbe a motor leáll, megelőzendő a sztenderes fennakadásokat. Vészleállító gomb nincs, megálláskor vagy sebességben hagyva kitesszük a sztendert, vagy lekapcsoljuk a kulccsal.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A húsvéti motorozásnak hála: természetesen fel kell mászni a szőlőhegyre, mert onnan ilyenkor azért van mit lehozni. A száraz földúton a gyárilag szerelt gumi egész becsületesen megállta a helyét, a soksebességes váltóval adagolnunk kell figyelmesen a pónilovakat.

Vadulni persze nem érdemes a szép spoilerek miatt, de meglepően jól viselte a földutas-murvás csatangolást. Lefelé menetben  a fékek is jól adagolhatók, nem jellemző a megharapás, az első-hátsó tárcsafékek is folyamatosak, jól hangoltak. Akkor harap, ha rámarkolunk vagy durván rálépünk, azt csinálja amit mondanak neki.

 

Nincs még vége, lapozz!

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük