Kezes kis egyhengeres – Honda CRF300L 2021 teszt
5 napot volt nálam a kis CRF, és teljesen beleszerettem – ha lenne egy bátyja, úgy 6-700 ccm körül, akkor komoly kihívás lenne hűségesnek maradnom dörzikémhez.
Dörzsöltem a kezem, amikor kiderült a tesztmotorozás időpontja, ugyanis pont a pünkösdi hosszú hétvégére esett. Szóval alig vártam, hogy három napon át motorozgassak. Persze, ahogy ezt a birge elképzelte, ebből kábé két és fél napon át esett, szóval végül alig 500 km került bele a kis CRF-be. De hogy őszinte legyek, már az 5. kilométernél belopta magát a szívembe.
Amikor péntek délután megláttam, hogy ott vár rám a Honda szalon előtt, kicsit kiégette a retinámat élénkpiros színe. Ránézésre kaptam egy enyhe sokkot: biztos, hogy le fog érni erről a lábam? A saját motoromról is épp csak a lábujjhegyem éri az aszfaltot, ez meg akárhonnan is néztem, magasabbnak tűnt.
Kellemes meglepetés volt hát, amikor ráültem, és kiderült, hogy még alacsonyabb is kicsit, mint a DR-Z. Valami optikai csalódástól tűnik magasabbnak. Ezen felül kellően karcsú is, így mindkét lábam telitalppal lent volt. Egy pont tehát azok szemében, akik alacsonyabb lányként is szeretnének belekóstolni az enduró-életérzésbe.
Apropó lányok: ti szoktatok nevet és nemet adni a motorjaitoknak? Én 7. éve hajtom a DR-Z 400-at, biztos vagyok benne, hogy egy izgága kamaszfiú veszett el benne. Ehhez képest a CRF egy laza, vagány csaj, karcsú, puha és kecses. Azért nem kell félteni, kiáll magáért.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Beindítva kellemes kis egyhengeres mormogása van. Nem kiabál, csak úgy eldömdömözik magában. Menet közben ez kissé gyengélkedő kecske mekegésre módosul, ezért ha örökbefogadnék egy ilyet, biztos, hogy kipufogócserével nyitnám a közös életünket. Amúgy nem zavaró, csak én személy szerint jobban szeretem a mély hangú pasikat. Ízlés dolga.
A Honda Szallerbeck az Üllői úton található, ami azért jó, mert kiállsz a parkolóból pénteken csúcsidőben, és rögvest bele vagy dobva a mély vízbe. Értelemszerűen egy másik motornak máshol fog a kuplungja, más a féke, meg egy csomó mindent nem találsz rajta elsőre, szóval egy élmény egyből a kocsik között szlalomozni vele. Én a biztonság kedvéért behajtottam az első kis utcába, és mentem 2-3 ismerkedős háztömböt, hogy összehaverkodjunk.
Szerencsére ennél többre nem is nagyon van szükség vele. Igazi kis kezesbárány, szóval vissza az Üllőire, Hungária, Váci út, 2-es, és irány Vác, mert ott volt találkozóm egy ismerősömmel. Rögtön meg is állapítottam, hogy ez a motor igazi nagyvárosi dugóra termett.