EseményekMotorverseny

Ana Carrasco állhatott a dobogó tetejére Misanoban gerincsérüléséből felgyógyulva

Ana Carrasco WSSB300 Misano 2021

Az elmúlt hétvégén a 2011-ben elhunyt olasz MotoGP versenyzőről, Marco Simoncelli-ről elnevezett Misano World Circuit-en rendezett FIM Supersport 300 világbajnoki futam 2. futamát a 2018-as világbajnok Ana Carrasco nyerte meg.

A spanyol motorversenyző Ana Carrasco megszerezte első győzelmét a 2020-as szerencsétlen szezonja után. Tavaly ősszel ugyanis egy teszt során balesetet szenvedett és két gerinccsigolyáját is eltörte.

A FIM Supersport 300 világbajnokság új vezetői jelenleg Adrian Huertas (MTM Kawasaki MOTOPORT) és Ana Carrasco (Kawasaki Provec) voltak Misanóban; Huertas szombaton, Carrasco pedig vasárnap állhatott a dobogó legfelső fokára.

Na verseny volt ez a Kawasaki márka számára is, hiszen a 15 körös futamokon kiosztott hat dobogós helyezésből ötöt a Kawasaki Ninja 400-as motorjaival szereztek a versenyzők, és összességében a Kawasaki versenyzői voltak a legtöbb pontszerző helyen.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A Superpole kvalifikáció után a második helyen a legjobb Kawasaki-pilóta Jose Luis Perez Gonzalez (Accolade Smrz Racing Kawasaki) végzett. Ő a vasárnapi második futamon a 11. helyet szerezte meg.

A látványos első futamban négy Kawasaki-pilóta foglalta el az első négy helyet a forró és napsütéses körülmények között zajló 15 körös verseny végén.

Három versenyző küzdelmére került sor a döntőben, amikor a Huertas, Tom Booth-Amos (Fusport – RT Motorsports by SKM Kawasaki) és Hugo De Cancellis (Prodina Team Kawasaki) alkotta trió a döntő késői szakaszban leszakadt.

Huertas kihasználta az utolsó körben adódó lehetőséget, miután megelőzte De Cancellis-t, és elég messzire elhúzott ahhoz, hogy bebiztosítsa a győzelmet, még akkor is, amikor Booth-Amos a második helyen érkezett az utolsó kanyarba. Mindössze 0,230 másodperc választotta el az első három versenyzőt az első futamban.

A 2018-as bajnok Carrascónak végig keményen kellett küzdenie a nyitófutamon, és annak ellenére, hogy a leggyorsabb kört futotta ezen a versenyen, csupán a 15. helyen végzett, egy pontot szerezve. Koen Meuffels (MTM Kawasaki MOTOPORT) a 11., Marc Garcia (2R Racing Kawasaki) pedig a 13. helyen végzett szombaton.

Jeffrey Buis (MTM Kawasaki MOTOPORT), a regnáló világbajnok lesodródott a pályáról miközben az első tíz célba érkező hely felé haladt, és így végül a 28. lett.

A második futamban, vasárnap Carrasco győzelme tökéletes választ adott arra a kérdésre, hogy milyen fizikai állapotban van a tavaly szeptemberi tesztelésen elszenvedett komoly csigolyasérüléséből való hosszú felépülése óta.

Az első kör után nyolcadik Ana az utolsó körökben a megfelelő időben lépett előre. Kihasználva Booth-Amos hibáját az utolsó kanyarban, megnyerte 2021 első futamát, valamint versenyzői pályafutása hetedik futamgyőzelmét. Ezzel most már egyértelműen ő a WorldSSP300 futamgyőzelmek rekordere.

A harmadik helyen Samuel De Sora (Leader Team Flembbo) majdnem egy másodperccel maradt le Carrasco mögött, miután a versenyt vezető Booth-Amos az utolsó kanyarban elesett, és újraindulva a 17. helyen ért célba.

Miután Olaszországban nagyot fordult a szerencse az élen álló versenyzők között, a bajnoki tabellán most Huertas vezet 72 ponttal, Booth-Amos a második 65 ponttal, míg Carrasco és Okaya a nyolc fordulós szezon két fordulója után 42 ponton osztozik.

A Donington Parkban, a c kategória következő helyszínén nem lesz WorldSSP300 forduló, de a leendő “300-as” bajnokok lelkes hordái július 24-én és 25-én a hollandiai Assenben térnek vissza a küzdelembe.

Adrian Huertas (MTM Motoport Kawasaki)

“Az első szabadedzéstől kezdve egyszerűen jó volt a tempóm. A Superpole-ban volt némi gondom a gyors kör beállításával, de a második rajtkockából indulhattunk. Az első futamot megnyertük, miután a csapat nagyon gyorsan meg tudta javítani a motoromat a rajtrácson, miután egy másik versenyző elütött a boxutcában. Őrült második futam volt. A záró szakaszon sok versenyző ütközött egymásnak, és a tizedik helyen végeztem. Jó érzés, hogy Misanóból a bajnokság élén távozhatok. Most már a következő, asseni futamokra gondolok.”


Ana Carrasco (Provec Kawasaki Racing)

“Nem tudom, hogyan nyertem, mert a mai futam annyira őrült volt. Jól kezdtem, de amikor hatodik vagy hetedik voltam, nehéz volt megelőzni az élmezőnyt, mert ők egész hétvégén gyorsabbak voltak, én pedig egy kicsit a határon voltam. Ma nagyon meleg volt, és egy kicsit elvesztettem az elejét. Ez az osztály őrületes… tegnap 15. voltam, ma pedig nyerhettem. Boldog vagyok, mert az első forduló Aragonban nehéz volt, és az itteni hétvége is nagyon nehéz volt számomra. De a csapat jól dolgozott, és próbáltam nem feladni. Visszatérni a dobogóra, győzni, tökéletes ajándék számomra.”

Tom Booth-Amos (Fusport – RT Motorsports by SKM Kawasaki)

“Boldog voltam, hogy szombaton újabb dobogót szereztem, és ez még fontosabb bajnoki pontokat jelent. Örültem a futamnak. Nagy volt a csata, és az utolsó körökben néhányan elszakadtunk a csoporttól, ami jó volt. Az utolsó körben túl nagy rést hagytam, aztán megpróbáltam ismét a szélárnyékban elhaladni, de nem sikerült.”

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük