KiemeltMotorokMotortesztek

Kezes kis egyhengeres – Honda CRF300L 2021 teszt

Honda CFR350L 2021 teszt

Mindenhol elsuhan, dinamikus, a kátyúk meg sem kottyannak neki. Nagyon jól lehet vele lavírozni szűk helyeken, a futóműve egy álom, a féke úgyszintén, elég rágondolni, és már meg is áll. Ettől csak az első egy-két alkalommal akartam orra bukni…

Nagyon mozgékony kis gép. Jól gyorsul, minden mozdulatodra azonnal reagál, de érdemes szem előtt tartani, hogy azért nem egy izomállat. 300 ccm és 27 lovacska van benne, szóval nem ezzel fogod legyorsulni a Hungárián a sportmotorokat, amikor zöldre vált a lámpa.

Faroknövelésre kimondottan nem alkalmas. A váltója felfelé pontos és vajpuha, lefelé kissé izmozni kell vele. Nem mindig akarja elsőre bevenni a sebességet, főleg, amikor egyszerre többet váltanál, például mert pirosra vált előtted a lámpa. Többször is jártam úgy, hogy becsorogtam szépen a sor elejére, majd nem sikerült négyesből visszaváltani eleget, aztán ott szerencsétlenkedtem, amikor zöldre váltott a lámpa…

Erre a szalonban azt mondták, hogy nyugi, be fog kopni. A tesztmotorban alig 1200 km volt, amikor elhoztam, normális jelenség. Mivel korábban sosem hajtottam ilyen újszülött motort, hiszek nekik.

Az első 5 váltófokozat rövidebb, a hatodik hosszabb. Lent dinamikus, hosszú távon, nagy tempónál viszont kiegyensúlyozottabb, alacsonyabb fordulatszámon lehet vele utazni. Ez nagyon kényelmessé teszi. Egy hátránya van: az ember megszokja a lelkesedést, ezért hajlamos azt hinni, hogy előzés előtt nem szükséges visszaváltani, mert van még benne annyi erő… nos, hatodikban már nincs. Erre oda kell figyelni, de hamar megszokható. Amúgy 90-110-ig kényelmes, utána már kicsit kapaszkodni kell, mert szélvédelem természetesen nuku.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A Honda CRF 2019-es modellváltozatai az R és az RX

A saját motoromhoz képest rengeteg extra van rajta: ABS (egyetlen gombnyomással kikapcsolható), fordulatszámmérő, pontos idő, üzemanyagszint, átlagfogyasztás, működő km-óra, indexek… bocsánat, elkanyarodtam.

Szóval az első utunk Vácra, pontosabban Szendehelyre vezetett. Az úton kedves kis kanyarokkal, amiket bizony nagyon szeretett a CRF. Biztos, ami biztos, el is tévedtünk párszor, meg még utána is tekeregtünk hazafelé. Minden pillanatot nagyon élveztem, igazi élménymotorozás vele bárhova is menni.

Szerettem volna beiktatni némi offroadot is a tesztbe, de annyit esőzött előtte, meg közben, hogy mindenhol dagonya volt. Az meg valahogy nem vonzott, mert annyira még nem volt meleg, hogy minden pocsolyában csobbanjunk egyet, aztán vizes cuccban motorozzak hazáig.

 

Nincs még vége, lapozz!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

birge

Még a főiskolai évei alatt talált rá az oldalunkra, és akkor szerezte meg motoros jogosítványát is. Azóta több ezer kilométert tett már a motorja nyergében, ami jelenleg egy Suzuki DRZ400. Birge szövegelni is jól tud, amit jól bizonyít saját vállalkozása, a Webszovegek.hu.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük