Két új modellt mutat be a Harley-Davidson a Daytona Bike Week-en
A Harley-Davidson a 2014 március 7-16. között zajló Daytona Bike Week keretein belül mutatja be két új modelljét, a Dyna Low Rider-t és a Sportster SuperLow 1200T-t.
A Low Rider először 1977-ben jelent meg a gyártó palettáján, így a mostani változat a Dyna modellcsalád múltba tekintő példánya. A Low Rider 2014-es reinkarnációja a Twin Cam 103 motorblokkot kapta. Villái belsőcső átmérője 49 mm lett, a hátsó lengéscsillapítókban új rugók dolgoznak, melyek kialakítása háromfokozatú. A megfelelő fékhatásról dupla első tárcsák gondoskodnak, továbbá 2:1-be kipufogó biztosítja a hagyományos Harley hangzást.
Hogy a motor hosszabb távokon is kényelmes legyen, a kormány helyzete a kormánykiemelők segítségével 2,4″ magasságban módosítható. Az ülést is két pozícióban állíthatja tulajdonosa egy könnyen kiszerelhető alkatrész eltávolításával. Így a vezető igény szerint 1,5″-al előrébb foglalhat helyet.
„A Low Rider jól mutatja a Harley-Davidson tervezői és mérnöki csapata közötti hatékony együttműködést” mondta a tervezői részleg vezetője, Tony Pink. „A mérnöki munka során sok új megoldás született a Low Rider komfortosságának fokozása érdekében, továbbá a tervezői csapatunk sikeresen valósította meg azokat a jellemzőket, melyekkel fenntartható a márka prémium minősége, amit a vásárlók már megszokhattak, és joggal el is várnak”
„A tervezői részlegünk munkája felidézett egy kemény, ennek ellenére erős vonzerővel bíró motorkerékpár klasszikust. Az új dizájnhoz hozzájárult a motorblokk érdes fényezése, a kerekek, a kormánykapcsolók, a fényezés és a fényszóró tartó konzol polírozása is. Ezek mind alapvető elemei annak az elképzelésnek, amit létre akartunk hozni az új Low Rider-en. Ahogy az eredeti is, így a 2014-es modell is középen metszett, ötküllős, könnyűfém kerekeket kapott. Ezekkel stílusjegyekkel valósítottuk meg a klasszikus, eredeti Harley-Davidson külsőt” – mesélte Tony Pink.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A Harley másik idei újdonsága a SuperLow 1200T. A Sportster modellcsalád új tagja kimondottan azok számára készült, akik inkább túrázni szeretnek. A SuperLow megalkotáskor a gyártó első ízben kombinálta a SuperLow vázat egy Evo 1200 motorblokkal. Az új rugóstagok és a gumik is hozzájárulnak ahhoz, hogy sok csomaggal is alkalmas legyen a hosszú túrákra.
„Az új Sportster-t a vásárlói igényeknek megfelelően alakítottuk ki” – mondta el Jennifer Gersch, a Harley-Davison termelési igazgatója. „Sok motoros keresi a lehetőségét annak, hogy átélje a túrázás élményét, így ezzel a SuperLow-val egy belépő modellt tudtunk biztosítani számukra. A modell ergonomikus kialakítása eleve adott, de ha ez valakinek nem lenne megfelelő, további, a legkülönfélébb túrafelszerelések közül válogathat, melyek már most is nagyon népszerűek a vásárlók körében. Ezekkel a módosításokkal együtt a boldog tulajdonosok egy vonzó külsejű motorral tudnak túrázni, mely nem mellesleg jó menettulajdonságokkal is bír, és magabiztosságra inspirálja vezetőjét. A SuperLow nyergében vezető és utasa is megtapasztalhatja azt az életérzést, azokat a pillanatokat, melyeket csak a motorozás közben élhetnek át.”
A SuperLow 1200T túrafelszereléseit a zárható oldaldobozok és a leszerelhető szélvédő teszik teljessé. Az oldaldobozok felfogató elemei gyors-záras csatlakozási pontokat tartalmaznak, melyek lehetővé teszik a kiegészítő csomagtartó, illetve az utas háttámla könnyű le-, illetve felszerelését. A hátsó lengéscsillapítók előfeszítése könnyen állítható, így mindig az optimális, a csomagok, és az utas súlyának megfelelő rugóerő segít a megfelelő menetkomfort és a biztonság elérésében.
A belépő kategóriás túrázó két magasságban állítható túraüléssel járul hozzá a kalandozáshoz. A kisméretű lábtartó trepnik szintén a vezető és az utas kényelmét szolgálják. A vezető lábtartója 3″-al előrébb helyezkedik el, mint a SuperLow 883 esetében, így ezzel a módosítással a vezető megálláskor könnyebben tudja a lábát a talajra helyezni, illetve az oldaltámaszt is kényelmesebben érheti el.
„Fantasztikus hat hónapot tudhatunk magunk mögött” – meséli lelkesen Matt Levatich, a Harley-Davidson elnöke. – „Először a Rushmore projekt motorjai, majd a H-D Street 500 és 750, és most a Dyna Low Rider és a SuperLow 1200T került bevezetésre. Mindegyik új modell a vásárlói igények figyelembevételével jött létre, és a korábbi Harley-Davidsonokhoz hasonlóan, a merész technikai újítások mellett azt a lázadó szellemet juttatja el a motorosokhoz, amit minden Harley magában hordoz.”