Két keréken Ázsiában 1. rész – Bali és Indonézia
Cangguban csúcsidőben akkora volt a forgalom, hogy még a robogók is dugóban álltak… a járdán.
Biztosan mindenki látott már képeket, videókat arról, hogy Ázsiában egy komplett család elfér egy robogón. Ez itt is így van: papa, mama, gyerekek, simán, sokszor sisak nélkül, vagy csak apun van sisak. Anyuci viszi haza a gyereket a suliból, a gyerek hátul issza az üdítőjét, vagy elöl a műszerfalra támaszkodva leckét ír (!).
Apuci ül a robogón, a kb. fél éves gyerek a kezében, fél kézzel vezet. Külföldi ül a robogón, az egyik gyerek a lába közt, a másik a hátán a hordozóban, mindenki sisak nélkül. Szállítanak létrát, mozgókonyhát, 2 méteres bambuszrudat, helikoptert, bármit gond nélkül. Kapaszkodni nem szokás, a hátul ülő ember nézelődik, eszik, iszik, sms-ezik, árkot ugrik, pengét nyel, néha mindezt egyszerre. Cangguban mindennapos a szörfdeszka és egy-két-három kutya a robogón. (A rekord 6 kutya volt. Nem viccelek.)
Amúgy nem kell olyan nagyon aggódni, Balin az átlagtempó olyan 30-40 km/óra, városon kívül is ritkán mennek 60 fölé. Sokan mondták, hogy hú, hát ők ezt nem bírnák, biztos, többel mennének, és higgyétek el, eleinte én is így gondoltam… amíg rá nem jöttem, hogy bőven elég ez a tempó.
Először is nagyon sok jármű van az úton, és gyakorlatilag nem létezik KRESZ, bármikor, bármilyen irányból jöhetnek, én biztos vagyok benne, hogy teleportálni is tudnak. Miközben kielőzöd a sort, vagy próbálsz bekanyarodni, közben még 2-3 robogós azért kielőz a biztonság kedvéért.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Eredetileg azt terveztem, hogy a 150×110 kilométeres szigetet keresztbe-kasul bejárom majd, de végül csak a déli csücsökben mászkáltam, mert a 30 kilométerre lévő település is nagyjából egész napos programot jelent – részben a lassú forgalom miatt, részben azért, mert úgyis talál az ember 5 kilométerenként valami néznivalót.
A hivatalosan bal oldali közlekedésnek köszönhetően itt balra kanyarodsz kis ívben, jobbra pedig nagy ívben. Ez úgy néz ki, hogy megállsz a kereszteződés előtt, de nem várod meg, hogy mindenki elmenjen – olyan egyszerűen nincs – hanem becsatlakozol valahova a sorba. Hidd el, ahol 3 robogó elfér egymás mellett a sávban, ott még pont van hely egy negyediknek is. Meg hát ott van a másik sáv és/vagy a járda is.