Kawasaki ZX-6R Ninja 2024 teszt
A Kawasaki Ninja sorozat neve szinte egyet jelent a sportmotorozás fogalmával. A 2024-es Kawasaki Ninja ZX-6R nemcsak, hogy hű marad ehhez az örökséghez, de számos újítással és fejlesztéssel teszi még izgalmasabbá a középsúlyú sportmotorok piacát.
Honnan ered a Kawasaki Ninja név?
A Kawasaki Ninja név eredete az 1980-as évek közepére nyúlik vissza, amikor a Kawasaki bemutatta új sportmotor sorozatát. A név kiválasztásának célja az volt, hogy a motorok gyorsaságát, agilitását és lopakodó képességeit hangsúlyozza, hasonlóan a legendás japán harcosok, a ninják tulajdonságaihoz. Ezek a harcosok a gyorsaságukról, lopakodó képességükről és precíziós mozdulataikról voltak híresek, és a Kawasaki ezt a képzetet kívánta átültetni motorjaiba is.
Az első Kawasaki Ninja modell, a GPZ900R 1984-ben jelent meg, és azóta a Ninja név a Kawasaki nagy teljesítményű sportmotorjainak szinonimájává vált. A név célja az volt, hogy felkeltse a motorosok figyelmét és képzeletét, valamint, hogy kiemelje a motorok dinamikus és izgalmas jellegét.
A Kawasaki a „Ninja” névvel kívánta kifejezni a motorok azon tulajdonságait, amelyek a ninjákra jellemzőek: gyorsaság, agilitás és precizitás.
A Kawasaki Ninja ZX-6R története röviden
A Kawasaki Ninja ZX-6R a középsúlyú sportmotorok egyik legikonikusabb modellje, amely több mint két évtizedes múltra tekint vissza.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
1995: Az első generáció
A ZX-6R 1995-ben debütált, mint a Kawasaki válasza a középsúlyú sportmotorok iránti növekvő keresletre. Az első generáció 599 köbcentiméteres, négyhengeres motorral rendelkezett, és hamar népszerűvé vált kiváló teljesítménye és kezelhetősége miatt.
1998: Jelentős frissítés
A második generáció 1998-ban jelent meg, számos frissítéssel, beleértve a teljesítmény növelését és az új váz kialakítását, amely könnyebb és erősebb lett. Az új modell tovább erősítette a ZX-6R hírnevét a versenypályákon és az utakon egyaránt.
2003: 636 köbcentiméteres változat
2003-ban a ZX-6R egy jelentős ugrást tett a 636 köbcentiméteres változattal, amely nagyobb teljesítményt és jobb nyomatékot biztosított. Ez a változtatás különösen népszerűvé tette a modellt a sportmotorosok körében.
2013: Elektronikai fejlesztések
2013-ban a ZX-6R újabb jelentős frissítéseket kapott, beleértve az elektronikai segédrendszerek bevezetését, mint például a kipörgésgátló (KTRC) és a különböző vezetési módok. Ezek a fejlesztések még inkább növelték a motor biztonságát és kezelhetőségét.
2019: Modernizáció és új dizájn
2019-ben a ZX-6R modernizált változata jelent meg, új dizájnnal és további technológiai fejlesztésekkel. A LED-es világítás, az új LCD kijelző és a továbbfejlesztett futómű mind hozzájárultak a motor friss és korszerű megjelenéséhez.
2024: A legújabb generáció
A legújabb, 2024-es ZX-6R a korábbi modellek örökségére épít, de számos újítással és fejlesztéssel érkezik. Az új motor, az elektronikai segédrendszerek és a továbbfejlesztett dizájn mind azt szolgálják, hogy a ZX-6R továbbra is a középsúlyú sportmotorok élvonalában maradjon.
Összegzés
A Kawasaki Ninja ZX-6R története a folyamatos fejlődés és innováció története. Az első generáció óta a modell folyamatosan alkalmazkodik a technológiai fejlődéshez és a motorosok igényeihez, ezzel biztosítva helyét a sportmotorok piacának élvonalában.
Hogy is találkoztam én a Kawasaki Ninja ZX-6R-rel?
Nekem ez a motor gyerekkorom óta olyan, hogyha meglátok egy zöld Ninját megdobban a szívem és azt hiszem kijelenthetem azt is, hogy nagyban befolyásolt abban is, hogy elkezdjek motorozni.
Jelenleg egy Kawasaki ER6N-t hajtok 2019 óta, és a tavalyi szezon során kezdett el egyre inkább piszkálni a dolog, hogy ki kéne próbálni egy Ninját.
Ismerősi körben nem volt persze senkinek, csak egy 2023-as CSAM-os Csigatúra alkalmával tudtam elkérni, egy aznap megismert csajszitól. (Akinek valljuk be, nem volt őszinte a mosolya, amikor odaadta a szalonból nem rég kihozott, bejáratós, 2022-es Kawasaki Ninja 650-et.) Elvittem egy gyors körre, nem volt rossz… nem volt rossz, de nem szerettem bele a motorba.
Szóval szenvedtem tovább, hogy valahonnan kéne szerezni egy ilyen motort, hogy ki tudjam próbálni és rájöjjek, hogy kezdődő gerincsérvvel ez nem nekem való és lemondjak róla.
Így amint megkaptam a tesztelési lehetőségről az infót, izgalomba jöttem.
A motort 2024. május 30-án hozhattam el az Ivanics Motor Budapest-től.
Gabival együtt mentünk a motorokért hiszen Ő, éppen a Kawasaki Z650 2024-es verzióját hozta ki tesztelni. Nagyon jól alakult, hogy aznap, illetve másnap is tudtunk kisebb (~100 km) és nagyobb kört (~400 km) menni közösen és nézegetni, hogy miben hasonlóak vagy miben tér el a két tesztmotor.
Annyira szerelem volt nekem ez a motor, hogy pl. annak sem néztem itthon utána, hogy a hatalmas 166 cm „magasságomhoz” mennyire fog passzolni az ülésmagasság.
Az Ivanics Motornál dolgozók nagyon segítőkészek voltak, megmutatták, hogyan lehet váltani a négy integrált vezetési mód között (Sport, Road, Rain vagy Rider). Természetesen mondtam nekik, hogy nekem teljesen jó lesz eső módban (gondoltam akkor én… kis naiv).
Konkrétan remegő kezekkel és óriási vigyorokkal távoztunk Gabival a szalonból. Első utunk a Velencei tóra vezetett, egy kicsit unalmasabb útvonalon, hogy ismerkedhessünk és szokjuk a motorokat.
Dizájn és stílus
Hiába azt hinné az ember, ha Ninja akkor azaz igazi Ninja zöld, lime színe lesz, de ennek gyönyörű sötétszürke színe volt, hivatalosan Metallic Graphite Grey / Metallic Diablo Black színe volt. A másik szín összeállítás a Lime Green / Ebony.
A 2024-es Ninja ZX-6R megjelenése modern és agresszív, mely egyértelműen a versenypályák ihlette aerodinamikai formákat tükrözi. Az új, éles vonalak és a LED-es világítási rendszer nemcsak esztétikailag, hanem funkcionálisan is hozzájárul a jobb láthatósághoz és a biztonsághoz. Az ergonómia is javult, a versenyülés és a karcsúbb testalkat kényelmesebb és jobban irányítható motorozást tesz lehetővé.
Mivel nem gyorsasági/sport motorom van, így egy pillanatig megfordult a fejemben, hogy fogom megtalálni a jó üléspozíciót, de ráültem és minden passzolt, minden „kézre és lábra állt”.
Ami miatt aggódtam, azaz, hogy természetesen a 166 cm-emel a 830 mm-es ülésmagasság miatt azért kicsit lábujjhegyesen kellett megoldani a dolgokat, de pár elindulás/megállás után már emiatt se kellett aggódnom.
Vezetési élmény és technológia
Az új ZX-6R rengeteg modern technológiával van felszerelve, amelyek a motorozási élményt és a biztonságot is fokozzák. Az elektronikus segédrendszerek, mint például a kipörgésgátló (KTRC), a különböző vezetési módok és a gyorsváltó (KQS) mind hozzájárulnak a motor irányíthatóságához és a dinamikus vezetéshez. A blokkolásgátló fékrendszer (ABS) szintén alapfelszereltség, ami vizes és száraz útfelületeken is magabiztos fékezést biztosít.
Első nap Rain módban hagytam, bár így is hatalmas élmény volt, vezetni. Szerencsére már nem volt bejáratós, kicsit több mint 2000km volt benne.
Másnap egy hosszabb túrára mentünk (~400 km) hárman, addigra már felbátorodtam és átettem Road üzemmódba. Érezhetően másképp gyorsult, 91 kW {124 LE}. Nyilván nem lehet összehasonlítani sem egy 2007-es ER6N-nel, de eléggé oda kellett figyelnem városon belül és kívül is, hogy be tudjam tartani az adott sebességhatárokat, mert ha egy kicsit nem figyel az ember már megindul a motor.
198 kg-os súlya nem volt érezhető, nagyon könnyen lehetett vele haladni, előzni, kanyarodni. A csutkakormány is inkább csak pár nappal később érződött a kezemből, de ez a nem megfelelő testtartás miatt valószínűleg.
Aznap amikor vittem vissza már bátran hagytam Road módban hiába esett az eső… Na hát igen… amint kikanyarodtam a munkahelyről elindult a motor hátulja kifele, inkább visszatettem Rain módba, onnantól ismét könnyen kezelhető volt.
Teljesítmény és motor
A Ninja ZX-6R szívét egy 636 köbcentiméteres, folyadékhűtéses, négyhengeres motor adja, amely 130 lóerős teljesítményt biztosít. Ez a motor, amely a középsúlyú kategóriában kimagasló erőforrásnak számít, kifinomult üzemanyag-befecskendezési rendszert és változó szelepvezérlést kapott, ami javítja az alacsony és középső tartományban nyújtott nyomatékot.
Az új kipufogórendszer nemcsak a motorhangot, hanem a teljesítményt is optimalizálja.
A 4,3” TFT színes műszerfal letisztult, jól átlátható, könnyen kezelhető, melyen helyet kapott az ECO kijelző is. Ez nagyban segít abban, hogy optimalizálni tudjuk a fogyasztást, hiszen folyamatos tájékoztatást ad a jelenlegi fogyasztásról.
Rendelkezik továbbá „ KIBS -el is ami (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System: Kawasaki intelligens blokkolásgátló fékrendszer) egy nagy precizitású fékerő szabályzó rendszer, nagy hatékonysággal és természetes működéssel, melyet kifejezetten a szuper sport modellekhez fejlesztettek. ”
Eléggé aggódtam és féltem kezdetben az erősebb fékezésektől, de ez is alaptalannak bizonyult. Nagyon kiszámíthatóan lehet vele fékezni.
Természetesen sport motorhoz illően rendelkezett KQS – Kawasaki Quick Shifter – Kawasaki Gyorsváltóval is, igaz az általam tesztelt modellben csak a felváltást tette lehetővé. Még nem volt dolgom gyorsváltóval így finomabban párszor kipróbáltam. Bevallom azalatt a 3 nap alatt amíg nálam volt ezzel nem sokat próbálkoztam.
Futómű és felfüggesztés
A 2024-es ZX-6R új, állítható futóműve a legújabb technológiákat ötvözi, hogy minden útfelületen stabil és kényelmes vezetést biztosítson. Az első villa és a hátsó lengéscsillapító is finoman hangolható, így a motoros igényeihez igazítható. A könnyű alumínium váz pedig kiválóan kiegyensúlyozott, és a motor kezelhetőségét is nagyban javítja.
Sokkal stabilabban és bátrabban mertem vele belemenni, végig vinni egy kanyart, előzést is. Nem kellett azon aggódnom, hogyha kell még egy kis erő akkor lesz e vajon. (A Ride és a Sport mód az már nem az én vezetési tudásomhoz van kitalálva 😀 ).
A felszereltséghez tartozott az Akrapovic kipufogó is. Engem nagyon zavar az amikor valaki mögött megyek és egy idő után fejfájdítóan hangos a kipufogója. Viszont most lehetőségem volt végre kipróbálni a másik oldalról is.
Hát…lehet le kéne cserélnem a saját motoromon a kipufogót ezek után. Nem csak túrázni voltam a motorral, hanem dolgozni is bejártam vele, ami Budapesten egy napi 20km.t jelent minimum. Sokkal hamarabb észrevettek az autósok és biztosítottak számomra helyet. Abszolút pozitívum volt, nagyobb biztonságban éreztem magam!
A városi közlekedés során is könnyű volt kezelni a motort, az esetleges piros lámpáknál jól lehetett az autók között manőverezni. Alacsony fordulaton is könnyen kezelhető maradt a motor, ez a túrázás során is segítség volt, nem kellett annyit váltogatni fel/le.
Kawasaki ZX-6R műszaki adatok:
Motor
- Motor típus: Folyadékhűtéses, négyütemű soros, négyhengeres
- Lökettérfogat: 636 cm³
- Kompresszióarány12.9:1
- Szelepvezérlés: DOHC, 16-szelepes
- Üzemanyagrendszer: Fuel injection: Ø38 mm x 4 with oval sub-throttles
- Gyújtás: Digital
- Indítás: Elektromos
- Kenés: Kényszerkenéses, olajhűtéses nedves karter
Fékek & Felfüggesztés
- Fék [első] / Első fék típusa: Dual semi-floating 310 mm discs. Caliper: dual radial-mount, monobloc, opposed 4-piston
- Fék [hátsó] / Hátsó fék típusa: Single 220 mm disc. Caliper: single-bore pin-slide
- Felfüggesztés [első]: 41 mm inverted fork (SFF-BP) with rebound and compression damping and spring preload adjustability, and top-out springs
- Felfüggesztés [hátsó]: Bottom-Link Uni Trak, gas-charged shock with piggyback reservoir, compression and rebound damping and spring preload adjustability
Teljesítmény & Erőátvitel
- Maximális teljesítmény (EU Spec): 91 kW {124 LE} / 13,000-es fordulaton
- Maximális teljesítmény Ram Air-rel (EU Spec): 95.2 kW {129 LE} / 13,000-es fordulaton
- Fogyasztás: 6.1 l/100 km
- CO2 kibocsátás: 145 g/km
- Maximális nyomaték (EU Spec): 69 N•m {7 kgf•m} / 10,800-es fordulaton
- Áttétel: 6 sebességes
- Véghajtás: O-gyűrűs lánc
Váz & Méretek
- Váz típus: Keret, alumínium
- Utánfutás:101 mm
- Rugóút, első: 120 mm
- Rugóút, hátsó: 151 mm
- Gumi [első]: 120/70ZR17M/C (58W)
- Gumi [hátsó]: 180/55ZR17M/C (73W)
- Kormányzási szög, bal/Jobb: 27° / 27°
- H x Sz x M: 2,025 x 710 x 1,105 mm
- Tengelytáv: 1,400 mm
- Hasmagasság: 130 mm
- Ülésmagasság: 830 mm
- Üzemanyag mennyiség: 17 liter
- Menetkész tömeg – Kombinált: 198 kg
- Jelenlegi vételára ~ 4 589 000 Ft körül van.
Márkaképviselet: Ivanics Motor
Összegzés
A 2024-es Kawasaki Ninja ZX-6R a középsúlyú sportmotorok egyik legizgalmasabb és legfejlettebb modellje. A modern dizájn, a kiemelkedő teljesítmény és a fejlett technológiai megoldások kombinációja teszi ezt a motort tökéletes választássá mind a versenypályára, mind az utcai motorozáshoz.
A Kawasaki új modellje hű marad a Ninja sorozat hagyományaihoz, miközben a legújabb innovációkat is magában foglalja, így biztosítva a motorosok számára a legjobb élményt.
Ezt a motort kezdőknek nem ajánlom, esetleg a kisebb testvérét.
Nekem hatalmas élmény volt ez a 3 nap ezzel a motorral, köszönöm a tesztelési lehetőséget NaNának és az Ivanics Motor Budapestnek!
A profi képekért köszönet Árpási Ádámnak!
Ár érték és tudás arányban szerintem abszolút megéri ez a motor!
Visszatérve arra, hogy bírta a derekam, azért megérezte ezt a másfajta üléspoziciót.
Így jelenleg ez még beteljesületlen szerelem marad, de megerősített abban, hogy nekem egyszer lesz egy Ninjám!
Jelenleg az Ivanics Motornál mind három színváltozatban megtekinthető, menjetek be nézzétek meg, kérdezzétek az eladókat!
Csajokamotoron.hu kapcsolódó linkek:
- A Kawasaki bemutatja a Ninja 40. évfordulós modelljeit a 2024-es kínálatban
- A Kawasaki bemutatta a 4 hengeres szupersport motorját, a NINJA ZX-4R-t
- A Kawasaki Ninja H2 SX automatikusan világít 2023-ban
- 30 éves a Kawasaki Ninja sorozat
- 25 éves a Ninja sorozat
- Indulj a zöld úton! – Kawasaki Ninja 250R 2008 teszt
- A 200 lóerős Ninja