Jelentős frissítések jönnek a Yamaha 2023-as modellpalettáján
Lehet, hogy 2023-ra nem sok új Yamaha-modell érkezik, de a vállalat meglévő modellpalettáján számos jelentős frissítést hajtanak végre, köztük az első radarral felszerelt motor bevezetését.
A Yamaha Tracer 9 GT-t egy Bosch elülső radarérzékelővel egészítette ki a Yamaha Tracer 9 GT+ megalkotásával. Így a Yamaha megalkotta az eddigi legelterjedtebb, radartechnológiát alkalmazó modellt. Ezáltal egy amúgy is vonzó csomagot még kívánatosabbá tesz.
Bár a Tracer 9 GT alapjai változatlanok, a radar hozzáadása – amely szinte láthatatlanul van elrejtve az orridom alatt – azt jelenti, hogy a GT+ adaptív sebességtartó automatikával rendelkezik, amely figyeli az előttünk haladó jármű távolságát, és a gázadás és a fékezés modulálásával biztonságosan távol tartja magát tőle.
A Yamaha emellett egy fel/le gyorsváltót is beépített a GT+-ba, amely lehetővé teszi, hogy a motoros a kuplung használata vagy a sebességtartó automatika kikapcsolása nélkül váltson sebességet. A motor nem fékez keményen a radar segítségével, de figyelmezteti a vezetőt, ha az előtte haladó jármű gyorsabban lassít, mint amennyit kezelni tud.
Hol lehet megnézni, milyen környezetvédelmi besorolású egy motor, ha nincs benne a forgalmiban?
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
A sebességtartó automatika bekapcsolása nélkül is lehetővé teszi a GT+ számára a „fékvezérlés” funkciót, amely továbbra is figyeli az előttünk haladó utat, és ha úgy véli, hogy nem fékezünk eléggé, hogy megakadályozzuk az ütközést, közbeavatkozik. A rendszer működéséhez már fékeznie kell, de a gyorsabb megállás érdekében automatikusan növeli a fékerőt az első és a hátsó kerekekre egyaránt.
A radar mellett a GT+ egy új, hét hüvelykes TFT műszerfalat is kap, amely három képernyőelrendezéssel rendelkezik, így a radarrendszer üzenetei is megjeleníthetők rajta. Telefonos csatlakoztathatósággal is rendelkezik, és a GT+ új kormányvezérlőket kap a működtetéséhez, valamint új, állítható magasságú vezetőülést és nagyobb hátsó féktárcsát.
A kisebb Tracer 7 és a Tracer 7 GT nem kapja meg a radaros opciót, de 2023-ra átdolgozzák őket, új, öt colos TFT műszerfalat és okostelefonos csatlakoztathatóságot kapnak. Valamint nagyobb, 298 mm-es fékeket, és hasonló fejlesztéseket kap a csupasz MT-07-es modellcsalád is.
Euro 5-ös lesz a Yamaha Niken GT
A túraorientált modelleknél maradva a Yamaha a háromkerekű Niken GT-t is felújította 2023-ra, lényegében teljesen új motort és vázat adva neki, miközben a stílus és az első felfüggesztés változatlan maradt.
A jelenlegi modell csak Euro 4-es szintű jóváhagyást kapott, de 2023. január 1-től minden új, Európában értékesített motorkerékpárnak Euro 5-ös minősítést kell kapnia. Ennek eléréséhez a Yamaha a legújabb MT-09-ből származó, nagyrészt új, 890 köbcentiméteres háromhengeres motorral egészítette ki a korábbi 847 köbcentiméteres háromkerekűt, és mivel az új motor hengerei más szögben helyezkednek el, mint a régi változaté, új vázra is szükség volt.
Az MT-09-hez és a Tracer 9-hez hasonlóan a nagyobb hengerűrtartalom a korábbinál hosszabb löketből származik, de a Niken motorja nem azonos a többi változattal. A Yamaha a háromkerekű plusz súlya miatt egy nehezebb forgattyús tengelyt épített be, ami növeli a motorra gyakorolt lendkerékhatást, és nehezebbé teszi a motor leállását. A motor egy töredékkel kisebb teljesítményű, mint az MT-09-es változat, 117,3 lóerő helyett 113,3 lóerő lesz.
A Yamaha sportmotorok kínálatát tekintve a legfontosabb változás az új R125-ös. A 2023-as motor ugyanazt a vázat és a változó szelepvezérlésű, 11 kW-os 125 köbcentis egyhengeres motort viszi tovább, mint az előző modell, de teljesen át lett alakítva. Új burkolatot, üzemanyagtartályt és lámpákat kapott, valamint először kapott TFT műszerfalat és kipörgésgátlót.
A 2023-as modellcsaládban az XMAX robogó modellek is újratervezésre kerültek, az XMAX 300 és 125-ös modellek új burkolatot kaptak, míg a magasabb felszereltségű Tech MAX változatok új, 4,2 hüvelykes színes műszeregységet kaptak, amely okostelefonos csatlakoztathatóságot, valamint 3,2 hüvelykes LCD sebességmérőt is tartalmaz. Az alacsonyabb felszereltségű modellek egyetlen, 4,3 hüvelykes LCD műszeregységet kapnak.