fbpx

Hol lehet megnézni, milyen környezetvédelmi besorolású egy motor, ha nincs benne a forgalmiban?

Euro 5 CO2 kibocsátás környezetvédelemMost, hogy minket motorosokat is szorongat az Euro 5 káros anyag kibocsátási norma bevezetése, jogosan megülnek fel a kérdések az olvasóinkban is. Mi meg megpróbálunk utána járni a válasznak. Facebook csoportunkban tette fel a következő kérdést az egyik tagunk:

“Hol lehet megnézni, milyen besorolású egy motor, ha nincs benne a forgalmiban? A neten kerestem, de nem találok semmi értelmeset. Illetve arra is van szabály, meddig lehet használni a régebbi besorolású motorokat, vagy csak az eladást szabályozták? Köszönöm!”

A kérdéssel a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületéhez fordultam és a következő válasz érkezett:

“Abban az esetben ha a motorkerékpár érvényes műszaki vizsgával rendelkezik és érvényes forgalmi engedélye van, rész vehet a forgalomban, függetlenül a korától és emissziós értékétől.

Ritka kivételek felmerülhetnek, például szmogriadó esetén szabályozzák bizonyos emissziós értékű járművek közlekedését. A gépkocsik esetében meghatározott emissziós norma alatt teljesítő járművekre területi/időbeli korlátozások alá eshetnek.

Mivel a motorkerékpárok emissziós normája nincs bevezetve a forgalmi engedélybe (sokszor láthatunk az ide vonatkozó rubrikában „0” vagy „2” karaktert, de ez valójában nem takar valós értéket), így például a budapesti szmogriadó esetén az eljáró szerv tiltásba helyezheti az összes motorkerékpárt, függetlenül attól, hogy EURO-0 vagy EURO-5 az emissziós értéke.

Az adott jármű emissziós értékét a motorhoz mellékelt COC lapon lehet ellenőrizni. Amennyiben ez nem áll rendelkezésre, kérheti az adott márka képviselőjétől a szükséges információt.”

A kérdés második felének megválaszolására – hogy meddig lehet használni a régebbi besorolású motorokat – egy kis türelmet kértek, nagyjából egy hét múlva ígérte a választ az MGE képviselője.

 

Van kérdésed?
0
Van kérdésed?x

 

Címlapkép: 123rf

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x