fbpx

Yamaha Switch On: Az elektromos mobilitás új korszakának kezdete

Yamaha Motor Switch On elektromos mobikitás

A Yamaha arra összpontosít, hogy kreatív és innovatív új megoldásokkal támogassa ügyfelei változó igényeit – és a Switch ON premierjén a Yamaha részleteket árult el jövőbeli elektromos modelljeiről és arról, hogyan fejlesztették ki azokat, hogy egy folyamatosan változó világban az ügyfelek széles körének igényeit kielégítsék.

Eric de Seynes – a Yamaha Motor Europe elnök-vezérigazgatója – bejelentette a vállalat belépését az elektromos személyi mobilitás világába. “A mobilitás fogalma folyamatosan fejlődött az évek során, és ennek megfelelően városaink és infrastruktúránk is alkalmazkodott ezekhez a változásokhoz. Egy dolog azonban az évtizedek során változatlan maradt: a valódi szabadságérzetet nyújtó személyes mobilitás iránti egyetemes vágy és igény.”

Két új elektromos Yamaha robogó

A következő hetekben a Yamaha bemutatja a vadonatúj NEO’s-t – egy intelligens, elérhető és kiváló minőségű “50 ccm-nek megfelelő” elektromos robogót, amelyet először a 2019-es Tokiói Autószalonon mutattak be E02 prototípusként. Ezt követi majd a Yamaha első “125 köbcentiméterrel egyenértékű” robogója, amely a vállalat legmodernebb mérnöki és technológiai megoldásait mutatja be. Az E01 prototípusból – amelyet szintén Tokióban mutattak be – származó, még meg nem nevezett modell lesz a főszereplője annak a Proof of Concept tevékenységnek, amelyet a Yamaha egy robogómegosztó partnerrel közösen hoz létre egy európai nagyvárosban.

30 éves tapasztalat az eBike meghajtás terén

A Yamaha hosszú és jelentős múltra tekint vissza az elektromos járművek fejlesztése terén, amely egészen az 1990-es évek elejéig nyúlik vissza, amikor a vállalat megalkotta az első Power Assist System (PAS) rendszert, amely a világ első sorozatgyártású eBike-jának alapját fektette le. Azóta a Yamaha élen jár az eBike-ok könnyű és kompakt elektromos hajtásegységeinek fejlesztésében, amelyekből három évtized alatt mintegy 7 millió darabot gyártottak.

Az elmúlt években az eBike-ok iránti kereslet exponenciálisan nőtt, 2021-ben több mint 5 millió darabot adtak el Európában – sokukat Yamaha meghajtóegységgel felszerelve -, ezért a vállalat úgy döntött, hogy bővíti gyártókapacitását és megkezdi a meghajtóegységek gyártását Európában.

Már Magyarországon is megvásárolhatóak a Serial 1 elektromos kerékpárok

Miközben a Yamaha továbbra is teljes mértékben elkötelezett a vállalat számos OEM motorkerékpárgyártója számára a legmodernebb hajtásegység-rendszerek fejlesztése mellett, három új “saját márkás” eBike-ot készül piacra dobni az All Mountain, Gravel és Urban szegmensekben.

A teljes részletekre a nyár folyamán derül fény, és ezek az új Yamaha eBike-ok még 2022 vége előtt elkezdenek elérhetővé válni a Yamaha Powered Two Wheeler hálózatán keresztül. A cél pedig az, hogy 2023-ban teljes legyen az európai forgalmazói felállás.

A moped visszatért

De ez még csak a kezdet, és hogy a vállalat jövőbeli potenciálját az elektromos városi mobilitás minden osztályában hangsúlyozza, a Yamaha bemutatja a B01-et – egy új hibrid prototípust, amely intelligensen ötvözi az eBike S-Pedelec funkcionalitást a moped teljesítményével és minden városi terepképességével.

A jelenleg a Yamaha Motor Europe által a Fantic Motor és a Motori Minarelli hosszú távú partnereivel közösen létrehozott koncepciómodell, a B01 egy sorozatgyártású géppé fog fejlődni, amely tovább bővíti a Yamaha elektromos mobilitási kínálatát.

Eric de Seynes végezetül kijelentette: “A Yamaha izgatottan várja, hogy bővítse személyi mobilitási kínálatát, és egy teljesen új fejezetet nyisson a vállalat történetében. A Yamaha világszínvonalú mérnöki képességei által támogatva és a professzionális kereskedői hálózat által támogatva, ezen új elektromos termékek és a kapcsolódó szolgáltatások bevezetése a vásárlók új generációját fogja inspirálni.”

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x