Ingadozó nyári időjárás és a guminyomás
Egy korábbi írásunkban már körbejártuk azt a témát, hogy mennyire fontos figyelned a motorod gumiabroncsaiban lévő levegő nyomására. A túl alacsony, illetve túl magas nyomásértékek károsak mind a gumira nézve, és még a biztonságodat is veszélyeztetik.
Az a tény, hogy a nyarak elég rapszodikusak, valamikor nagyon meleg van, aztán hirtelen leesik a hőmérséklet akár húsz fokkal is, nem kedvez azoknak, akik minden motorozás előtt szeretik az optimális értéken tartani a guminyomást. Ha te is ilyen vagy, akkor lesz dolgod rendesen.
Tegyük fel, hogy kánikulai napokat élsz épp. Beállítod a guminyomást az előírt értékre, mielőtt még felmelegednének a gumik, tehát hidegen. Ha biztos vagy benne, hogy jól tartják az abroncsok a nyomást, akár hetekig sem ellenőrzöd. Aztán a nyár közepén a 35 fokról 20-ra csökken a hőmérséklet.
Ilyen, vagy kisebb mértékű lehűlés esetén a gumikban lévő nyomás is csökkenni fog, tehát ha nem ellenőrzöd, akkor puha gumival fogsz közlekedni. Ha 20 fokos hőmérsékleten állítod optimálisra a nyomást, és visszatér a disznó meleg, akkor viszont a dolog fordítva fog működni. A nyomás megnő, így a kelleténél keményebb gumik miatt fog megváltozni motorod kezelhetősége.
Persze, ha valaki minden nap motorozik, ingázik, az tuti nem fog naponta a légnyomásmérővel szórakozni, de azért érdemes lenne neki is figyelnie erre. A másik eset, amikor nem lehet, vagy nagyon macerás folyamatosan módosítani a nyomást, az egy hosszabb túra, ami vagy meleg tengerpartra, vagy hűvösebb erdei utakra visz.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Érdemes ilyenkor is indulás előtt egy gyors ellenőrzést végezni, illetve a szokásosnál is óvatosabban vezetni.