Indulj a zöld úton! – Kawasaki Ninja 250R 2008 teszt
Amikor motorvásárlásra adtam a fejem, fel sem merült, hogy sportmotort vegyek.
Nemcsak azért, mert a társaságban mindenkinek choppere, cruisere volt, hanem mert a közbeszéd úgy tartotta, hogy egy V2-es 400-as praktikusabb egy kezdőnek. Előfordulhat, ugyanis, hogy 250-es sportmotor erősebb, és sokkal harapósabb. Gondoljunk csak arra, hogy Talma 125 cm3-es motorral versenyez.
Most már tudom, hogy a versenymotorok speciális tuningot kapnak, ezért sokkal erősebbek mint az utcai változataik. Azt azonban mindenképp megerősíthetem, hogy egy soros kéthengeres – bár sokkal jobban kell pörgetni – nagyobb teljesítményre képes, mint egy ugyanolyan hengerűrtartalmú V2-es. Ezért is ajánlják sokan az utóbbit a kezdőknek. Aki pedig most kezd motorozni, nem ért hozzá, arra hallgat, aki a környezetében van. Vagy ha körültekintőbb, elolvas néhány tesztet.
Az utóbbi évek egyébként sem kedveztek sportmotorra vágyó, alacsonyabb termetű, kezdő vagy női motorosoknak. Sok választásuk nem volt. Vagy vesznek 125-öst, amit akár hónapok alatt kinőnek, vagy marad a japán belpiacos, 400-as és az alkatrészproblémák. Aki esetleg bátrabb volt, felült egy 600-as gépre, amit még sok éves tapasztalattal is nehéz kimotorozni, nemhogy friss jogosítvánnyal.
Még több kép a galériában!
A Kawasaki ebben az évben nagy ötlettel állt elő. Betömte a tátongó űrt egy olyan motorkerékpárral, amiről az avatatlan szemek soha nem mondanák meg, hogy csak 250-es. Külsőre olyan, akár nagyobb, supersportos testvérei, a ZX-6R vagy a ZX-10R. Az új Ninja 250R-en ráadásul az első idomon nincs is feltüntetve a mérete, csak a farokrészre írták rá, hogy 250R – egész kicsi betűkkel. És ami még jó benne, hogy akár korlátozott jogosítvánnyal is vezethető.
Bizonyára az sem véletlen, hogy az Egyesült Államokban már régóta kapható (habár injektor helyett karburátoros) 250-es Ninja valóban nagy népszerűségnek örvend. Az ára baráti, a fogyasztása hihetetlenül alacsony. Most, hogy már az amerikaiak is zúgolódnak a benzináremelkedés ellen, pedig náluk még mindig fele annyiba kerül, mint itt, talán még népszerűbb lesz. A kinti eladási statisztikák azt mutatják, hogy a 250-es Ninja vásárlóinak 62%-a kezdő motoros, és ebből 33% nő. Érdemes elgondolkodni ezen.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |