fbpx

Camilla Customja

Camilla biztosan szereti az akciót az életében. Már 22 évesen egy hátizsákkal teljesen egyedül bejárta a világot, távoli országokba ment a szülei bánatára.

Kóborló életmódja csúcsának tartja azt a föld körüli utat. A svédországi Uppsalából származó lány majdnem egy teljes évig távol volt. Később vett egy Harley-Davidson Heritage Softail-t, amivel azóta szinte egész Európát beutazta.

 

A gondolkodásmódját biztosan befolyásolta, hogy gyermekkorában gyakran látta a helyi motorosklubot átdübörögni az úton. A Gjutjärn-t (Öntöttvas) MC vashengeresei lenyűgöző látványt nyújthattak, hiszen pár év múlva már épített motorra vágyott.

Még több kép a galériában!Nagyon tetszettek neki az old school gépek – nem a klasszikus „hazai”, a svéd chopper irányába gondolkodott. Camilla eközben szeretett volna többet tudni a műszaki dolgokról is. Úgy döntött, hogy alkatrészeket gyűjt egy második motorhoz, és azt saját maga rakja össze, hogy megtanulja, hogyan kell használni a csavarkulcsot. Eddig a sztori kerek, de a 113 köbhüvelykes stroker megépítésének kalandja egyáltalán nem úgy végződött, mint ahogy eleinte elképzelte.

Műszaki adatok

Tulajdonos: Camilla Åhs, Svédország
Építette: Kent Falkered, Ace Performance, Svédország
Váz: Marlon Larsson, Twin Club MC
Villaszög: 40 fok
Motor: S&S Evo
Űrtartalom: 113 köbincs (1850 cm3)
Porlasztó: Mikuni HSR 45
Légszűrő: Forcewinder
Kompresszió: 10:1
Kipufogó: Jesse James “Hell Bend”
Gyújtás: Crane
Váltó: RevTech, 6 seb.
Primer hajtás: BDL 3 coll, nyitott
Kuplung: BDL
Önindító: CompuFire Generation III
Első kerék: Suzuki
Első fék: Tokico
Első gumi: Michelin Macadam 120/70 x 17
Hátsó kerék: Kawasaki
Hátsó fék: ISR
Hátsó gumi: Michelin Macadam 190/50 x 17
Üzemanyagtartály: Ace Performance
Olajtartály: Ace Performance
Kormány: Drag bar
Markolat: Zodiac Racing
Ülés: Kenta
Pedálok: SJP
Rendszámtábla tartó: rozsdamentes, egyedi
Első lámpa: Invader
Hátsó lámpa: Diamond
Hátsó sárvédő: Ace Performance
Króm: Bålsta Metallsliperi
Festette: Frank Brundin

„Először vettem egy FXR vázat egy havertól és egy 100 köbhüvelykes motort, de végül mégis folyamatosan a saját Heritage-emnél maradtam. Két évig őriztem ezeket az FXR alkatrészeket, de valahogy sosem tűnt jó ötletnek belevágni az építésbe.”

Camilla fontolóra vette, hogy lecseréli az új Harley-modell alkatrészeit egy merev vázra, egy rugós villára és egyéb antik cuccokra, amik egy klasszikus bobber összeállításához szükségesek. De akkor egy váratlan pillanatban egy haver megnősült és a felesége egyszerűen hallani sem akart arról, hogy rátegye a hátsóját egy merev vázas motorra. Így Camilla FXR vázát elcserélte az övére – így közvetve boldoggá tette az asszonyt. Ennyit a klasszikus bobberről…

Az előzetes elhatározás ellenére soha nem állt neki komoly csavarozgatásnak. Nincs garázsa, megfelelő szerszámai és gépei. Eladta tehát a lelkét az ördögnek és elvitte a cuccait egy profi, építőműhelybe. Kent Falkered az Ace Performance-ban, Stockholmban feltűrte az ingujját és nekiállt dolgozni. Camilla üres motorvázának átalakítása olyan motorrá, ami után mindenki megfordul, ígéretes feladat volt. A vázat Marlon Larsson építette a Twin Club MC Norrtälje-ből, aki arról ismert, hogy a nagy sombrero-jával ő a „Ceremóniamester” a Custom Bike Show-n minden év júniusában.

A villa és az első kerék Suzuki GSX-R, a hátsó kerék pedig Kawasaki. A kezdetektől egyértelmű volt, hogy lendületes és egyedi gép lesz. Így is sikerült, a késztermék dinamikát sugalló vonalakkal bír. Ebben a hangulatban segít az előrenyúló légszűrő, a lefelé ívelő kémények, valamint a kissé bogárfejre hasonlító fejidom.

Az 1850 köbcentis motor, nagyjából 85 lóerős. A merev váz a peres gumikkal, és első sárvédő nélkül pedig szinte állandó magassággal bír. Jó úton igazi élmény ezzel motorozni. A vonalak, és a dinamika is a suhanásra ítéltetett. Camilla motorjával igazi élvezet a kanyarfalás – amíg kátyús szakaszra nem ér…

Az Ace Performance műhelyében az egyik rendszeresen megforduló csellengő Svédország egyik legjobb egyedi festője (ha nem az 1. számú festékszórós zseni), Frank Brundin volt. Frank nem ismerte Camillát, de azonnal megtetszett neki a motorprojekt. Frank azt mondta régi barátjának, Kentnek: „Figyelj, mondd meg a vevőnek, hogy boldogan lefestem ezt a motort, ha akarja”.

„Frank biztosra vette, hogy férfi vagyok és a motor festésében a régi lovagok vasalt páncélja inspirálta. Aztán elmentem hozzá, hogy egyeztessünk személyesen is, és megmutathassa a tervet. Akkor döbbent rá, hogy lány vagyok.” – Nem sokkal később pedig összeköltöztek.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x