KiemeltMotorokMotortesztek

A tavasz, ami tél, a cruiser, ami sport – minden a feje tetejére állt: Harley-Davidson Nightser 2024 teszt

A Harley-Davidson Budapest-tel az első petős rendezvény óta nagyon jó kapcsolat alakult ki, nagyon segítőkészek mindig, volt, hogy a felvonulást is Harley-val vezettem, és így most, mikor egy tévé felvételhez kértem tőlük motort egy napra, ugyanolyan segítőkészek voltak velem Budaörsön, mint mikor a petős gyerekeknek kell örömet szerezni szeptemberben a tanévnyitó jótékonysági motoros rendezvényemen.

Őt tudjuk adni, ha megfelel – mondták a szalonban és a szemem kikerekedett a gyönyörűségtől, mikor megláttam a 2024-es Nightstert. Van, akinek ez a motor nem felel meg? Hogyne – válaszoltam, tökéletes lesz.

Harley-Davidson Nightster 2024 motorteszt

A Nightster-ben egy 975 köbcentis, vízhűtéses Revolution Max 975T V2-es ketyeg, amelyhez 89 lóerő és 95 Nm nyomaték párosul. Ez azt jelenti, hogy nem a lomha Harley stílust viszi ez a modell, hanem egy dinamikusabb, könnyebben gyorsuló, inkább a soros motorokra hajazó teljesítményt tudhat magáénak, mint sem a klasszikus Harley stílust.

Az alacsony ülésmagassága (705 mm!) rögtön sokkal magabiztosabbá tett, mert azért a Harley-k nehéz vasak, bár ez a modell csak 220 kg, így méltán mondhatja magát a legsoványabbnak a családban. Ehhez a filigrán kinézethez csini vékonyka első gumikat szereltek, (100/90) ez sokat segít a városi manőverezés könnyebbé tételben, de a kanyarodási képességei is javultak ezáltal.

Viszont ami elsőre szembetűnő – mint a motoroknál általában – az a kinézet. És ebben az esetben, bizony a modern technológia és a hagyományos dizájn gyönyörűen ötvöződik a klasszikus, Harleys kinézettel. Például az analóg sebességmérő és a retro stílusú tükrök ellenállhatatlan bájt kölcsönöznek neki.

A motor átadásakor megmutogattak gyorsan mindent, de mikor a GPS rendszerhez értünk, illetve hogy hogyan lehet a telefonomat rácsatlakoztatni a mocira – csak intettem, hogy hagyjuk, úgyis tudom hova akarok menni, és csak pár óra amúgy is az egész. (Akkor még nem tudtam, hogy a tévéfelvételt majd a riporter betegsége miatt lemondják, és hogy hirtelen ötlettől vezérelve, megyek vele egy karikát, csak az ismert útvonalakon, de ott is el fogok tévedni.)

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Szóval ezt a funkciót sajnos én nem vettem igénybe, így mikor oda került a sor, bizony meg kellett állnom, kesztyűt levenni, telefon ki a zsebből, memorizálni az útvonalat, újra elindulni abban a reményben, hogy most talán nem vétem el az útvonalat… Bár bevallom, nagyon nagy élmény volt vezetni a Nightstert. Annyira nem is sajnáltam ezt az eltévedést.

Bár a gyári kipufogórendszer hangja visszafogottabb, mint amiket a Harley-któl eddig megszokhattunk, nekem így is csoda szépen szólt, és a járókelők tekintetét figyelve, nem mondanám, hogy észrevehetetlenek voltunk. Bár, lehet a fiúknak ez a halkabb kivitel csökkenti a motor karakterét, vagy a prémium érzetét – de nekem tökéletes volt.

Harley-Davidson Nightster 2024 motorteszt

Amikor elindultam vele Budaörsről, épp nyár volt, találkoztam az egyik segítő társammal, aki nagyon sokat szokott segíteni a petős tanévnyitó motorozás szervezésében. Emiatt találkoztunk volna a tévésekkel, de aztán kiderült, hogy betegség végett el kell halasztani a felvételt, de azért én kaptam Doristól egy finom kávét, és egy még finomabb kutya-simi lehetőséget.

Harley-Davidson Nightster 2024 motorteszt

Ezután elindultam az Üvegtigris felé. Ahogy Solymárhoz értem, már konkrétan fáztam, Piliscsabán még az eső is elkezdett esni, de úgy gondoltam, Zsámbék fele gyorsan visszamegyek Budaörsre a szalonba, mert ilyen rossz időben nem szeretek öröm-motorozni.

De Zsámbéknál ismét kisütött a Nap, és új lendülettel Páty felé vettem az irányt – és itt jöttek az eltévedős sztorik. Mert gondoltam, tudom én azt az utat, emlékszem – de aztán kiderült, hogy mégsem.

Ott akkor nagyon sajnáltam, hogy nem csatlakoztattam rá a telcsimet a motorra, és buszmegállótól buszmegállóig tudtam csak közlekedni, mert annyiszor elő kellett vennem a telefonomat a zsebemből, és megnézni újra meg újra, hogy hol is vagyok tulajdonképpen…

A sok tekergés után aztán épphogy csak visszaértem a megbeszélt időre a szalonba, de a szabály az, hogy teli tankkal kapom meg és úgy is viszem vissza a motort, ezért megálltam tankolni.

Nagyon érdekes volt, hogy a tank, nem is tank, hanem csak dísz a motoron, mert a valódi üzemanyag tartály az ülés alatt van. Ez azért nem kicsit rombolta a Harley stílust, de hát már igazi kulcs sincs hozzá, akkor nem kell meglepődni minden apróságon. Szóval, jó lesz, ha elkezdünk hozzá szokni ezekhez a modernizált fejlesztésekhez ennél a típusnál is.

Bár nagyobb túráknál nem túl praktikus a viszonylag kicsinek számító, nem egészen 12 literes üzemanyagtartály, így agglomeráción belül, egész jól el voltam vele. Azért a fogyasztása lehetne kicsit jobb.

Harley-Davidson Nightster 2024 motorteszt

Az viszont kifejezetten tetszett, hogy nem kell az index-szel bíbelődni, mert kanyarodás után magától visszakattan.

A Harley-Davidson motorokon az automatikus indexvisszakapcsolás (vagy automatikus indexkikapcsolás) nagyon sok modellnél alapfunkció, főleg a 2000-es évek elejétől kezdve. Ennek a lényege, hogy van egy sebesség- és dőlésszög-érzékelő, és ezek alapján az elektronika érzékeli, hogy a motor befejezte a kanyarodást, és ha igen, az index automatikusan visszaáll.

A Harley saját rendszere nemcsak a kormány visszafordítását nézi, mint sok japán motor, hanem kombinálja a sebességcsökkenést, kormányállást és dőlésszöget is. Több típusnál is megtalálható:

  • Touring modellek (pl. Street Glide, Road Glide, Electra Glide) – már a 90-es évek végétől.
  • Softail modellek – főleg a 2000-es évek közepétől (pl. Fat Boy, Heritage Classic).
  • Dyna modellek – 2000-től szintén soknál volt automatikus index.
  • Sportster modellek – a 2004-es teljes újratervezéstől kezdve (gumiágyazású blokk) egyre több típusnál.
  • V-Rod modellek – ezeknél is szériafelszereltség volt az automata indexlekapcsolás.

🛠 Főbb műszaki adatok – Harley-Davidson Nightster 975 (Revolution Max motorral)

  • Motor: Revolution Max 975T – 975 köbcentis, 60 fokos V2, vízhűtéses blokk
  • Teljesítmény: kb. 89 LE (66 kW) @ 7500 fordulat/perc
  • Nyomaték: kb. 95 Nm @ 5750 fordulat/perc
  • Váltó: 6 sebességes manuális
  • Váz: A motor egyben teherviselő elem, nincs hagyományos váz
  • Üzemanyagtartály: 11,7 liter (valójában az ülés alá került, a klasszikus tank csak burkolat)
  • Súly: kb. 220 kg menetkészen
  • Felfüggesztés: elöl 41 mm-es Showa fordított teleszkóp, hátul kétoldali rugóstag
  • Fékrendszer: elöl egy tárcsa, négydugattyús Brembo nyereg
  • Elektronika:
    • Ride-by-wire rendszer
    • Három menetmód (Rain, Road, Sport)
    • ABS, kipörgésgátló, motorfék-szabályozás (EMB)
    • TFT kijelző nincs, hagyományosabb műszeregység van

Pozitívumok

Harley-Davidson Nightster 2024 motorteszt
  1. Könnyű kezelhetőség
    • A kb. 220 kg-os súly és a keskenyebb gumik miatt sokkal könnyebben irányítható, mint a legtöbb hagyományos Harley.
  2. Modern, vízhűtéses motor
    • A Revolution Max 975T blokk erős, pörgős, és sokkal fejlettebb technológiailag (ride-by-wire, változó szelepvezérlés), mint a régi léghűtéses V2-esek.
  3. Alacsony ülésmagasság
    • A mindössze 705 mm-es ülésmagasság biztonságérzetet ad, főleg alacsonyabb motorosoknak vagy városi használathoz.
  4. Választható menetmódok
    • Rain, Road és Sport mód között lehet váltani – a motor karaktere és az elektronikus segédek viselkedése is változik.
  5. Modern és klasszikus dizájn ötvözése
    • Megőrzi a Harley klasszikus stílusjegyeit (tankforma, kerek fényszóró), de közben friss, izgalmas részleteket is ad (motorburkolatok, burkolt tank).

⚠️ Negatívumok

Harley-Davidson Nightster 2024 motorteszt
  1. Hangzás „nem igazi Harley”
    • A vízhűtéses motor és a gyári kipufogó miatt a klasszikus, „dübörgő” Harley-hang helyett inkább egy visszafogottabb, sportosabb hangot kapunk.
  2. Magasabb fordulatszámot kíván
    • A motor nyomatéka 5750-es fordulaton jön meg igazán – ez szokatlan lehet azoknak, akik alacsonyabb fordulatszámú dinamikusabb motorokhoz vannak szokva.
  3. Alapfelszereltség hiányosságai
    • Alapból nincs színes TFT kijelző, tempomat, markolatfűtés – ezekért extra pénzt kell fizetni. – Bár télen jól jön a markolat fűtés, én azért egész jól meg vagyok nélküle.
  4. Korlátozott túraképesség
    • A kis üzemanyagtartály (11,7 liter) és a szűkös csomagolhatóság miatt nem ez a legjobb választás hosszabb túrákra, gyárilag nem túl kényelmes túramotor.
  5. Ár-érték arány kérdéses lehet
    • Néhány rivális (pl. Indian Scout, Triumph Speed Twin 900) hasonló vagy jobb felszereltséget kínál hasonló árért, így ár/érték arányban vannak erősebb kihívói is. Bár meggyőződésem, hogy aki Harleyt vesz, nem az ára miatt veszi vagy nem veszi meg, hanem, mert ez egy olyan életérzés, amire valaki vagy vágyik – és akkor mindent elkövet, hogy elérje – vagy pedig nem.

Egy dolog most már teljes mértékben igazsággá avanzsálódott számomra, az a bizonyos régi mondás: „Csak az szidja a Harley-t, akinek nincs.” Ezzel a motorral valódi túraélményeket élhetsz át, és teljesen biztos lehetsz abban, hogyha bárhol elhaladsz vele, az nem marad szó nélkül.

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Clau

Császár Claudia fotográfus és újságíró, 2011-ben az ő fejéből pattant kis a Pető Intézetes gyerekmotoroztatás, a Négy kerékről Két kerékre program ötlete.

Egy gondolat a “A tavasz, ami tél, a cruiser, ami sport – minden a feje tetejére állt: Harley-Davidson Nightser 2024 teszt” poszthoz.

  • Meszesné Klári

    Jó kis cikk, köszönjük!

    Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük